Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:44:03 GMT

آغاز عملیات گودبرداری واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۵۱۹۲

آغاز عملیات گودبرداری واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر

عملیات گودبرداری واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و رئیس روس اتم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به بوشهر، عملیات گودبرداری ساختمان واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر با حضور علی اکبر صالحی و الکسی لیخاچف و رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در بوشهر، مدیران ارشد استانی و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام مقامات سازمان انرژی اتمی حدود 100 هزار متر مکعب خاکبرداری از محل ساختمان واحد 2 انجام شده است، اما هنوز بخش مهمی از گودبرداری باقی مانده است که امروز (سه شنبه) این عملیات دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، کلنگ زنی ساخت واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر  در 20 شهریور 95 انجام شد و در 23 اسفند ماه 95 عملیات خاکبرداری آغاز و تاکنون حدود 100 متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است. حجم گودبرداری فونداسیون واحد 2 (فاز اول) 220 هزار متر مکعب است که تاکنون از این مقدار 97.760 هزار متر مکعب گودبرداری انجام شده است.

براساس اعلام سازمان انرژی اتمی قرار است اولین بتن ریزی واحد 2 مهر ماه 98 انجام شود و تاریخ تحویل واحد 2 دی ماه 1404 و واحد 3 تیر ماه 1406 خواهد بود. قرار داد ساخت واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر 10 ساله است و قرار است واحد اول طی 8 سال و واحد دوم طی 10 سال ساخته شود. پیمانکار این قرارداد شرکت اتم استروی اکسپرت است و شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران کارفرمای این قرارداد است.

به گزارش ایسنا، الکسی لیخاچف رئیس روس اتم برای اولین بار است که پس از انتصابش به این مقام به ایران می‌آید و برای اولین بار از ساختمان نیروگاه بوشهر بازدید به عمل می‌آورد.

آغاز عملیات گودبرداری واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر در حالی روز سه شنبه با حضور مقامات ارشد روسی انجام می‌شود که قرار است فردا چهارشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای حضور در نشست سه جانبه رئیسان جمهور ایران،‌ آذربایجان و روسیه به تهران بیاید.

روسیه تنها کشوری بود که با وجود فشارها و تحریم‌ها علیه ایران و دشواری خاص واحد اول نیروگاه بوشهر که قبلا توسط آلمان‌ها ساخته شده بود،‌ قبول کرد تا این واحد را بازسازی و راه اندازی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده عرضه خودرو‌های برقی از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده عرضه خودرو‌های برقی از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود. 

وی افزود: فعلا عرضه خودروهای برقی در همان سامانه قبلی خودروهای وارداتی انجام می‌شود.

به گفته وی به زودی سامانه‌ای در زمینه عرضه خودروهای وارداتی راه‌اندازی خواهد شد. 

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود