Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از خراسان رضوی، هر ساله زمان اربعین، یکی از بزرگ‌ترین تجمعات دنیا در بین نجف تا کربلا توسط زائران حسینی شکل می‌گیرد؛ تجمعی چند میلیونی و بزرگ که از شکوه و عظمت خاصی برخوردار است و دارای پیام‌های فراوانی برای سراسر دنیا است.
به غیر از افرادی که حماسه اربعین حسینی را در کربلا و در بین راه با حضورشان رقم می‌زنند، باید گفت که حماسه بزرگ خدمت‌رسانی نیز در این تجمع عظیم برای شرکت میلیون‌ها زائر حسینی شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پخت بیش از 10 تا 15 میلیون غذا در شبانه‌روز از همه نوع غذاها، پخت همین تعداد نان و توزیع میلیون‌ها لیتر آب مصرفی برای زائران ابا عبدالله الحسین(ع) از بزرگ‌ترین خدمت‌رسانی‌ها است.
در حالی که فرماندهی پليس كربلا در خصوص تعداد موكب‌های خدماتی در ايام اربعين امسال اظهار کرده است: «بخش ساماندهی موكب‌های حسينی در پليس استان كربلا، تاكنون بيش از ۷ هزار موكب خدماتی را ثبت كرده‌ است»؛ با حسابی سر انگشتی اگر هر موکب فقط به هزار نفر در سه وعده غذایی خدمت‌رسانی کند، در شبانه‌روز هفت میلیون نفر از خدمات استفاده کرده‌اند که قطعا آمار واقعی خدمت‌رسانی خیلی بیشتر از این‌ها است.

یکی دیگر از خدماتی که این روزها از طرف بسیاری از ایرانی‌ها در کربلا و بین راه با مسافتی حدود 80 کیلومتر انجام می‌شود، نظافت خیابان‌ها و تمیز کردن مسیر راه از زباله‌ها و مواد زائد مصرفی است که اکثر آن‌ها باز تولید مصرف آب معدنی‌ها، ظرف غذاهای یک‌بار مصرف و پوست میوه‌های مصرفی است.
از نکات بسیار مهم در این حرکت‌های مردمی این است که بسیاری از افراد جامعه مسئولیت‌های دنیوی را در اینجا دور می‌ریزند و با لباس اخلاص به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، لباس اخلاصی که اگر در تمام زمان‌ها بر تن مومنان باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
حجت الاسلام علی بوسلیک که برای بار سوم در لباس رفتگران به کربلا سفر کرده است، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه 3سه هزار نفر در دو گروه هزار و 500 نفره از طرف شهرداری تهران به کربلا سفر می‌کنند و مسئول نظافت خیابان‌های اطراف حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) هستند، گفت: گروه اول 9 روزه تا دهم آبان در کربلا نظافت را بر عهده دارند و گروه دوم از دهم تا بعد از اربعین با حضور در کربلا نظافت را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه افراد اعزامی هیچ حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند، ابراز کرد: جارو کردن خاک زیر پای زائران امام حسین(ع) برایمان افتخار است.
احسان بصائری که خودش پیمانکار شهرداری در تهران شده در اینجا با افتخار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند و می‌‎گوید: التماس کردم تا اسم من را جزو خادمان بنویسند.
وی که سال گذشته جزو زائران پیاده نجف تا کربلا بوده است، ادامه داد: ایام عید به همراه خانواده زیارت آمدم و امروز برای خدمت‌رسانی به زائران حسین(ع) اینجا هستم.
رضا رمضانی‌فر از دیگر خادمان این گروه افتخاری اظهار کرد: در تهران مغازه‌دار هستم و روزی هشت ساعت در کربلا نظافت می‌کنیم و در باقی مانده زمان به زیارت می‌رویم.  
یکی دیگر از خادمان که از بیان اسمش خودداری کرد، گفت: برای سومین سال است که برای نظافت کربلا در ایام اربعین حسینی(ع) آمده‌ام و هر ساله نذر می‌کنم که خدا به من توفیق بدهد بتوانم بیایم و به زائران سیدالشهدا(ع) خدمت کنم و بتوانم محیطی سالم برای زوار ایجاد کنم.
خضر برفی نیز که بازنشسته آتش‌نشانی است از بوشهر برای خدمت‌رسانی و نظافت مسیر راه نجف تا کربلا از عمود 900 تا 1020 با گروه 10 نفره جداگانه‌ای به کربلا سفر کرده‌ تا نظافت محیط را برای زائران امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) أمین کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون چند مرتبه برای خدمت رایگان به عتبات عالیات شهرستان رفته‌ام تا من را برای کار و خدمت در حرم‌های ائمه اطهار(ع) بیاورند ولی می‌گویند هنوز نوبتم نشده است.
این روزها در خیابان‌های اطراف حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) موکب‌ها، وسایلشان را برای پذیرایی قرار داده‌اند و بعد از پخش غذای نذری، این رفتگران افتخاری و خادمان بهداشت محیط هستند که قدم می‌گذارند و با افتخار زیر پای زائران را از زباله‌ها پاک می‌کنند تا محیطی سالم همراه با آرمش و زیبایی را ایجاد کنند.
علی اکبر ملکی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: بار مسئولیت خدمت رسانی در شهر و بویژه روستا‌ها برعهده شوراهاست که باید با اتحاد و همدلی بین همه دستگاه‌های اداری و اجرایی، مشکلات و معضلات شهرستان را برطرف سازیم.
عزیزالله عباسی بااشاره به قرارگیری ۲۸ روستا و دو شهر داران و دامنه در سطح شهرستان فریدن افزود: در سطح شهر و روستا‌های فریدن در مجموع ۱۰۶ نفر شورا مسئولیت خدمت رسانی را برعهده دارند که به مناسبت روز شورا در محل امامزادگان شهر زیارتی دامنه گردهم آمدند.

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی