Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی روحانی رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان خراسان شمالی میز خدمت» حقوقی از سال 95 تاکنون با همکاری وکلای نیکوکار سطح این استان به اجرا رسیده است، گفت: این طرح برای حل مشکلات حقوقی و قضایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاده‌ هم‌اکنون در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روحانی با اشاره به همکاری هفت وکیل نیکوکار استان خراسان شمالی با کمیته امداد در اجرای طرح میز خدمت افزود: در قالب اجرای این طرح، هم اکنون در شهرستان‌های شیروان و بجنورد با توجه به وسعت دامنه مددجویی هرکدام دو وکیل با این نهاد همکاری دارند و در شهرستان‌های اسفراین و آشخانه و فاروج نیز هرکدام یک وکیل در حال فعالیت هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه نبود وکیل در شهرستان‌های محروم گرمه و جاجرم و راز و جرگلان باعث شده تا طرح «میز خدمت» در این شهرها به اجرا نرسد و ناآگاهی حقوقی مددجویان در عدم توانایی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق آنها مشکلاتی را برایشان ایجاد کند، از وکلای نیکوکار سطح استان دعوت کرد تا در این کار خیر دستگیر نیازمندان تحت حمایت این شهرستان‌ها باشند.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه راه‌اندازی میز خدمت حقوقی بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را حل کرده است، گفت، خوشبختانه در نیمه نخست امسال 105 مورد از مشکلات حقوقی خانوارهای نیازمند این نهاد رفع شده است.

روحانی در ادامه بابیان اینکه اداره حقوقی کمیته امداد استان خراسان شمالی نیز همواره خدمات حقوقی از قبیل تنظیم دادخواست و شکوائیه و مشاوره حقوقی را به مددجویان ارائه می‌دهد، گفت: در شش‌ماهه امسال 700 مددجو از خدمات حقوقی این نهاد بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت 254 مشاوره و راهنمای حقوقی در مباحث خانواده و املاک به مددجویان این نهاد ارائه‌شده است، بیان کرد: 93 مورد تنظیم شکوائیه،50 تنظیم لایحه دفاعیه، 55 مورد شرکت در جلسات دادرسی تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های حقوقی این نهاد در طول نیمه نخست امسال بود.

انتهای پیام/آ

خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در بازدید از یک طرح اشتغال زایی در سبزوار گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات با کمک دولت و مجلس است که امسال ۳۰ هت در این زمینه اختصاص یافته است.   بختیاری افزود: علاوه بر این، در استانداری‌ها نیز تسهیلاتی در اختیار استانداران است که ما از این مسئولان درخواست می‌کنیم در این زمینه به ما کمک کنند.   وی ادامه داد: علاوه بر مددجویانی که قانون مکلف کرده است برای آنها تسهیلاتی اختصاص یابد و دوره مهارتی را نیز فراگیرند، ما به افرادی تا دهک پنجم که نیازمند تسهیلات هستند، کمک خواهیم کرد.   نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال در مجلس برای اشتغال‌های خرد ۱۱۰ همت اختصاص یافته که ۳۰ همت برای کمیته امداد و ۲۰ همت نیز برای بهزیستی است.   عنابستانی افزود: بقیه نیز در اختیار صندوق‌های اشتغال استانداری هاست و ما امیدواریم طراحی خوبی برای این میزان تسهیلات انجام شود و شاهد اشتغال بیشتر و پایدارتر در کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • حمایت ۷۹۳ معلم نیکوکار از ایتام اردبیلی
  • معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد؛ استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات اسرائیل
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • دهقان: ایران جنایات رژیم صهیونیستی را از طریق سازمان‌های مردم نهاد داخلی و خارجی پیگیری می‌کند
  • کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی