Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:16:00 GMT

اسلحه قاچاق در کمین کبک‌های رودبار

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۷۶۰۴

اسلحه قاچاق در کمین کبک‌های رودبار

شکارچیان غیرمجاز با اسلحه قاچاق در رودبار دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، بهروز آژ، رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: بعد از دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز از سوی یک فرد و تحقیق و بررسی، محیط زیست رودبار با اخذ دستور و حکم قضایی اقدام به تفتیش از منزل مسکونی این فرد کرد، که یک اسلحه قاچاق در این اقدام کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گشت کنترلها، یک شکارچی غیرمجاز به همراه چهار قطعه کبک شکار شده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

آژ ادامه داد: بعد از دریافت گزارشی در خصوص شکار غیرمجاز و نگهداری سلاح قاچاق توسط یک فرد، از سوی یکی از طبیعت دوستان شهرستان رودبار، واحد حقوقی و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار شروع به تحقیق و بررسی در صحت و سقم این گزارش کرد که پس از مسجل شدن درستی گزارش،یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با دریافت حکم و دستور قضایی اقدام به تفتیش از منزل مسکونی شکارچی مجرم کردند، که یک اسلحه قاچاق در همین راستا کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: این شهرستان ضمن تشکر از دادستانی و دستگاه قضایی شهرستان رودبار که همواره محیط زیست رودبار آنان را دوشا دوش خود در امر حفاظت از محیط زیست احساس می‌کند، از کلیه طبیعت دوستان تقاضا کرد تا همچنان این اداره را در امر حفاظت از طبیعت یاری کرده و به محض رویت هرگونه تخلف زیست محیطی، با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار تماس و موارد را جهت رسیدگی منعکس کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت:یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار به صورت شبانه روزی زیستگاههای این شهرستان را در پایش و گشت و کنترل خود داشته که در همین راستا یک شکارچی غیر مجازکبک که متاسفانه اقدام به شکار4 قطعه کبک کرده بود،در زیستگاه‌های جنوب شرقی این شهرستان متوقف کرد، که پرونده این شکارچی مجرم با پرداخت هشت میلیون ریال جریمه به عنوان ضرر و زیان حیات وحش، در حال حاضر در مراجع قضایی این شهرستان در حال رسیدگی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج