Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ و شریک تجاری وی در ویرجینیا در حبس خانگی قرار گرفته و در انتظار محاکمه خود براساس فهرست اتهامات وارده هستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، روز دوشنبه اعلام شد که اولین اتهامات مربوط به تحقیقات ارتباط ترامپ -  روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از حالت مهر و موم خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پل مانافورت، رئیس کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و گیتس، شریک تجاری وی به عنوان نخستین متهمان این پرونده عصر دوشنبه در یک دادگاه فدرال اعلام بی‌گناهی کرده و به قاضی گفتند که در دادگاه با وزارت دادگستری مبارزه خواهند کرد.

مانافورت در آلکساندریا واقع در حومه واشنگتن ساکن است و گیتس نیز ساکن ریچموند است.

مانافورت که رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ بوده یک لابی‌گر کهنه‌کار است که اکنون متهم به توطئه چینی علیه آمریکا و پولشوئی در ابعاد عظیم در پی تحقیقات بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ – روسیه یعنی رابرت مولر شده است.

بعد از گیتس که شریک تجاری مانافورت است خود مانافورت نیز اوایل دوشنبه خودش را تسلیم مقامات فدرال کرد.

مانافورت با وثیقه ۱۰ میلیون دلاری و گیتس با وثیقه پنج میلیون دلاری آزاد هستند و به عنوان شرط آزادی‌ها در بازداشت خانگی قرار گرفتند و پاسپورت‌هایشان را نیز تسلیم کردند.

انتظار می‌رود که آنها روز پنجشنبه به دادگاه بازگردند.

روز دوشنبه مشخص نشد که آیا این دو نفر باید مچ بندهای ردیابی حمل کنند یا خیر.

ترامپ با خشم توئیت کرد که "هیچ همدستی"  وجود نداشته و وکیل مانافورت به خبرنگاران در خارج از ساختمان دادگاه گفت که این حرف رئیس‌جمهور آمریکا صحیح است.

کیفرخواست مطرح شده علیه مانافورت ۶۸ ساله و گیتس ۴۵ ساله شامل ۱۲ فقره اتهام کیفری مجزا از جمله توطئه چینی علیه آمریکا، توطئه چینی برای پولشوئی، اقدام به عنوان مامور ثبت نشده یک ناظم خارجی، ایراد اظهارات غلط و گمراه کننده برخلاف قانون ثبت ماموران خارجی، ارائه اظهارات دروغین و هفت فقره کوتاهی در ثبت گزارش‌های حساب‌های مالی و بانکی خارجی هستند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که مسائل اعلام شده در این ارتباط هیچ ربطی به رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین کمپین انتخاباتی او برای فعالیت‌های کمپین او نداشته‌اند.

گفته شده که ممکن است مانافورت در ازای اتهاماتش به ۸۰ سال حبس و گیتس نیز در صورت گناهکار شدن به ۷۰ سال حبس محکوم شوند.

یک سخنگوی گیتس گفت که مبارزه آنها تازه آغاز شده است.

با این حال مجازات فدرال معمول تر برای جرائم ثبت شده احتمالا به ۱۰ تا ۱۲ و نیم سال حبس برای گیتس و ۱۲ و نیم تا ۱۵ سال حبس برای مانافورت منجر شود.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده روز دوشنبه فاش کرد که یک دستیار سیاست خارجی سابق ترامپ اعتراف کرده که به اف بی آی درباره ارتباطات با روسیه دروغ گفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.   به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار  کردند.   ️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبری است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.   گزیده بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را در ادامه بخوانید:   * تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است   * تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.   * الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.   * غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار  افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.   * نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.   * فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.   * دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این‌جور با آنها رفتار میشود/ رفتار آمریکا حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد   *شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.   *این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا»یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.   *آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند.   این خبر تکمیل می‌شود کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • راموس گوش ستاره سابق رئال را کشید!
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها