Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: در زمان حاضر 20هزار مترمکعب آب از طریف آبشیرین کن ها در این استان تولید می شود.

به گزارش ایرنا، محمد حسن باستی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مشکلات فراروی تامین آب روستاهای استان بوشهر افزود: با بهره برداری از آبشیرین کن های در دست ساخت این استان در چند سال آینده این میزان برداشت به 97 هزار و 500 مترمکعب در روز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به هزینه 73هزار ریالی هر متر مکعب آب تولیدی آبشیرین کن های استان بوشهر صرفه جویی در مصرف آب ضروری است.
باستی در باره مصرف آب روستایی استان بوشهر گفت: سالانه 32 میلیون متر مکعب از آب مصرفی این استان در حوزه روستایی مصرف می شود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه نیمی از حجم آب یاد شده به دلیل انشعاب های غیرمجاز و فرسودگی شبکه هدر می رود ولی با 16 میلیون مترمکعب آب باقیمانده نیز می توان آب مورد نیاز روستاهای استان را بدون کمترین چالش ممکن تامین کرد که در این ارتباط تاکنون شرکت آب و فا ضلاب روستایی (آبفار) استان بوشهر عملکرد موفق و درخشانی از خود برجایی گذشته است.
وی در ارتباط با ارزش آب گفت: در زمان حاضر مردم آبی که می خرند را صرف شستن حیاط نمی کنند و این همان اهمیتی است که مردم به آب خریداری شده با قیمت واقعی می دهند.
باستی افزود: این اهمیت برای مصرف آبی که تنها 25 درصد هزینه آن توسط مشترکان خانگی پرداخت می شود نیز باید لحاظ شود که در صورت تحقق این مهم در حوزه تامین آب به وضعیت ایده آل و مطلوبی دست پیدا می کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: 92 درصد جمعیت روستایی این استان در حدود 455 روستا زیر پوشش شبکه آب سکونت دارند.
مسعود نصوری افزود: ازمجموع روستاهای یاد شده 98 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش، روستاهای بالای 20 خانوار را تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: با مدیریت مصرف و کنترل توزیع تواستیم تابستان گذشته را بدون افزایش منابع تامین آب روستاهای استان بوشهر با کمترین چالش ممکن سپری کنیم.
نصوری بیان کرد: آغاز پایش و مدیریت مستمر از اهم برنامه های آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر است که در سال جاری استارت آن زده شده و با اجرای آن می توانیم در بحث تامین آب روستاهای شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
نصوری افزود: در حوزه آب و فاضلاب روستایی ارتقای فناوری و بهبود روش ها نیز در دستور کار جدی شرکت قرار گرفته و بزودی زمینه صدور قبض های آنی در منازل مشترکان خانگی فراهم می شود.
وی گفت: 92 درصد مشترکات آب و فاضلاب روستایی خانگی هستند و همین امر باعث شده تا در موضوع درآمد حاصل از فروش آب به درآمد ایده ال برای انجام طرح های این حوزه دسترسی پیدا نکنیم.
نصوری ادامه داد: اکنون قیمت تمام شده هر لیتر آب برای مشترکان آبفار استان بوشهر 13 هزار و 250 ریال است که از این میزان تنها سه هزار و 140 ریال از مشترکان دریافت می کنیم.
وی گفت: با تلاش مسئولان استان در سالی که گذشت اولویت نخست توزیع اعتبارات استان در حوزه آب بود که این اولویت بندی کمک شایانی به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در حوزه های مختلف کرد.
نصوری اظهار داشت: مجموعه انتقال آب و توزیع استان بوشهر پنج هزار و 238 کیلومتر است که از این میزان 43 درصد فرسوده و نیازمند بازسازی و بهسازی است.
6047/6043**
خبرنگار مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد