Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: تاكنون ۸۳۵ هزارنفراز ثبت نام كنندگان درسامانه سماح درخواست ويزا كرده اند كه رواديد بيش از ۶۵ درصد اين زائران صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، درنشست شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت كه به رياست حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكرتشكيل شد آقاي حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت و مديران حوزه عتبات عاليات درمورد روند صدور ويزاي اربعين براي ثبت نام كنندگان در سامانه سماح در تهران و ديگر استان ها گزارش داده و اعلام كردند: زائراني كه هزينه صدور رواديد را پرداخته اند 48 ساعت فرصت دارند نسبت به تحويل مدارك خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراين جلسه محسن نظافتي مدير كل عتبات سازمان حج وزيارت از صدور 735 هزار حواله بانكي درسراسر كشور براي ثبت نام كنندگان درسامانه سماح خبر داد و گفت: تاكنون براي حدود 550 هزار نفر از اين افراد رواديد سفر به عراق صادر شده است واين روند ادامه دارد.

بررسي نقاط ضعف و قوت در نحوه صدور ويزا براي زائران اربعين از ديگر محورهاي اين جلسه بود و برلزوم تهيه گزارش جامع و دقيق از اين روند براي ارائه راهكارهاي مناسب و سازماندهي مطلوب در آينده تاكيد شد.

حجت الاسلام قاضي عسكرهمچنين لزوم اطلاع رساني شفاف درموضوع اخذ هزينه صدور ويزاي اربعين را خاطر نشان ساخت.

نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت درادامه شتاب بخشيدن به فعاليت كميته هاي آسيب شناسي حج 96 را خواستار شد و پايان آذرماه را فرصت نهايي ارائه گزارش نهايي اين كميته ها اعلام كرد.

حجت الاسلام قاضي عسكر گفت: نتايج كارشناسي اين كميته ها به برنامه ريزي هاي حج آينده و تصميم گيري مسئولان حوزه هاي مختلف از جمله اسكان ، تغذيه ، تداركات ، فعاليت هاي فرهنگي و... كمك خواهد كرد.

نماينده ولي فقيه افزود: ارائه طرح هاي نو مي تواند به ايجاد تنوع درحوزه حج و زيارت ، رفع محدوديت ها و ارائه خدمات بهتر به زائران منجر شود.

گفتني است براي بررسي آسيب هاي حج امسال 25 كميته كارشناسي با حضور كارشناسان بعثه مقام معظم رهبري ، سازمان حج وزيارت و متخصصان خارج از اين مجموعه تشكيل شده است.

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی