Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@03:09:29 GMT

منبع آب اهواز باز هم حادثه ساز شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۲۶۶۴

منبع آب اهواز باز هم حادثه ساز شد

اهواز - لحظاتی پیش پله های کوه در منطقه منبع آب اهواز ریزش کرده و خودروهای امدادی در حال حرکت به سمت منطقه هستند.

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام آتش نشانی اهواز، لحظاتی پیش این حادثه در خیابان دوم بختیاری از سمت انتهای منبع آب بوده و در آن بخشی از سکوی پله مانند که برای تردد افراد در مسیر کوه به صورت غیرایمن، غیرمجاز و خطرساز ساخته شده بود،  ریزش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود حق شناس  بیان اینکه بخشی از منازل منبع آب به صورت غیرایمنی روی کوه احداث شده‌اند، اظهار کرد: ساکنان این منازل برای صعود و رسیدن به منازل واقع روی کوه، به صورت غیرایمن و خطرساز، پله‌هایی را احداث کرده‌اند. 
  
وی افزود: بر اساس فرسایش خاک، مقداری از پله‌ها ریزش کرده که حدود ساعت 11:45 امروز (9 آبان‌ماه) موجب آسیب دیدن جزئی یک کودک شد. 
  
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به شرایط اقلیمی از جمله گرمای شدید و سرما و باران که پیش رو است، باید منتظر بروز حوادث فاجعه‌بار دیگری نیز در این منطقه باشیم. 
  
حق‌شناس بیان کرد: در خصوص رسیدگی به منطقه منبع آب و دیگر مناطق پرخطر هر کدام از دستگاه‌های ذیربط به نوعی از وظیفه قانونی خود شانه خالی می‌کنند و توپ را به زمین شهرداری می‌اندازند و اگر سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته باشند، شاهد حوادث فاجعه‌آمیز خواهیم بود. 

گفتنی است؛ یکشنبه ۳۰ مهرماه ساعت هفت صبح نیز کوه در منطقه منبع آب ریزش کرد و دو خانه در حوالی کوه، روی ساکنانشان آوار شدند. در این حادثه یک پسر سه ساله و یک دختر هشت ساله به علت گیر افتادن در زیر آوار فوت کردند. همچنین چهار نفر شامل دختر پنج ساله، پسر ۹ ساله، زن ۲۵ ساله و مرد ۳۰ ساله مصدوم شده اند و به بیمارستان منتقل شدند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • برخورد تریلر و پراید در حمیدیه ۶ مصدوم بر جای گذاشت
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت