Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه برگزاری اجلاس بزرگ پیشمرگان مسلمان کرد در شهرستان مهاباد خبرنگار کانی پرس گفتگوی ویژه ای با یکی از موسسان این جریان نظامی انقلابی انجام داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس، در آستانه برگزاری اجلاس بزرگ پیشمرگان مسلمان کرد در شهرستان مهاباد خبرنگار کانی پرس گفت و گوی ویژه ای با یکی از موسسان این جریان نظامی انقلابی انجام داده است که مشروح آن در زیر می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله عباسی یکی از موسسان و بانیان شکل گیری هسته اولیه پیشمرگان مسلمان کرد در باره نحوه تاسیس این جریان انقلابی که نقش ویژه ای در برقراری امنیت در دوران ۸ سال دفاع مقدس و بعد آن در منطقه داشت عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ گروه های مختلفی در منطقه کردستان به عناوین حزب دموکرات و کومله ها با ایجاد نا آرامی، درصدد جدای منطقه کردستان از خاک پاک ایران برامدند.
وی افزود: پائیز سال ۵۸ را می توان بهار گروهک ها دانست زیرا سپاه از ورود به شهر های کردنشین منع شده بود،ارتش در انعال قرار داشت و دولت نیز در ضعیف ترین موضع و همین مهم سب شده بود تا این گروهک ها بتوانند در منطقه دست به آشوب بزنند.
عباسی تصریح کرد: در آن دوران شهرهای کردنشینی همانند سنندج، سقز، مهاباد و بوکان به همراه پاوه در اوج بحران و سیتره گروهک های جریان مخالف مردم قرار داشتند و همین مسئله نگارنی های ویژه ای را در تهران ایجاد کرده بود.
موسس پیشمرگان کرد مسلمان ایران ادامه دارد: در بهمن ۱۳۵۸ و به دنبال سقوط بوکان توسط گروهک های ضد انقلاب بنده به همراه شهید والا مقام رضا امیر جعفری در منطقه ونک تهران مرام نامه تاسیس سازمان پیشمرگان مسلمان کرد برای دفاع از کردستان و انقلاب را نگاشتیم و بعد از آن اساس نامه را برای تصویب نهایی به محسن رضایی که فرمانده سپاه وقت بود تحویل دادیم.
عبدالله عباسی ادامه داد: البته نباید از این نکته گذشت که پیشنهاد اولیه تشکیل این سازمان توسط شهید بزرگوار شهید بروجردی زده شد که بعد از سقوط بوکان طی گفتگوی با بنده و شهید امیر جعفری عنوان نمود که برای حفظ شهرهای کردستان و مقابله با گروهک های زد انقلاب نیاز است از نیروهای بومی منطقه جهت مقابله با آنان بهره جست و همین مهم در نهایت سبب تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شد.
این پیشمرگ مسلمان کرد عنوان کرد: بعد از تایئد مرام نامه توسط محسن رضایی متن اساسنامه جهت برسی یشتر خدمت مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده حضرت امام خمینی(ره)در امور جنگ بود ارجاع و بعد از نظر مثبت ایشان برای تصویب نهایی به شورای انقلاب که مسئول آن را شهید بهشتی بر عهده داشت فرستاده شد و طی چند هفته سازمان پیشمرگان مسلمان کرد تشکیل شد.
عبدالله عباسی گفت: بعد از شکیل گیری هسته اولیه سازمان که افرادی همچون بنده، شهید رضا امیر جعفری، رحمان حیدری، فاروق حیدری، فتاح حیدری، حسن حیدری،علی عباسی، ابراهیم عباسی علی ابراهیمی و محمد جانی در آن حضور داشتند عازم منطقه شدیم و در روستای محمود چغ ( محمود آباد) جهت جذب نیرو و همچنین آغاز فعالیت پایگاه ی را تاسیس کردیم.
وی عنوان کرد: اولین اقدام بعد از مستقر شدن در پایگاه به جذب نیرو اقدام کردیم که در آن زمان بیشتر نیروها از اهالی شاهین دژ بودند ولی الندک اندک نیروهای کرد نیز به این سازمان اضافه شدند.
این موسس پیشمرگان مسلمان کرد تصریح کرد: مهمترین و اولین اقدام سازمان پیشمرگان مسلمان کرد: آزاد سازی شاهین دژ و حومه آن بود و دیری نپائید که ما موفق به بازپسگیری بسیاری از نقاط منطقه از دست ضد انقلاب شدیم.
عبدالله عباسی ادامه داد: همچنان که عنوان شد و مدارک آن نیز کاملا موجود است هسته اصلی پیشمرگان مسلمان کرد توسط جوانان کرد بوکانی و همچنین دوستان شاهیندژی در بهمن سال ۵۸ زده شد و به تصویب شورای انقلاب رسید و بعد از آن در دیگر شهرهای کردنشین نیز این سازمان تشکیل شد و همین امر سبب عقب راندن و آزاد سازی تمامی مناطق کردستان از دست ضد انقلاب شد.
عباسی افزود: بنده در هنگام بازپسگیری بوکان به عنوان نماینده شهید بزرگوار صیاد شیرازی در منطقه حضور داشتم و با درایت فرماندهان وقت سپاه و ارتش خون از دماغ یک نفر بی گناه نریخت و بوکان به عنوان اخرین دژ ضد انقلاب باز پس گیری شد و به دامان انقلاب و کشور بازگشت.
این پیشمرگ مسلمان کرد در پایان از ویژگی های برجسته این سازمان نظامی سخن گفت و عنوان کرد: گسترش سریع سازمان رزم، انعطاف‌پذیری بی‌نظیر آن‌ها، ترمیم سازمان؛به‌مجرد اینکه یکی از آن‌ها در سازمان آسیب می‌دید یک فرد جایگزین او را می‌آوردند و همچنین چابکی و چالاکی؛ توانایی رزمی این افراد ده برابر توانایی رزمی کومله و دمکرات بود از ویژگی های بارز تک تک افراد حاظر در سازمان پیشمرگان مسلمان کرد بود که به همراه دیگر نیروهای نظامی انقلاب سبب شد دشمن را کیلومتر ها از مرزهای کشور عقب برانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • نگاهی متفاوت به دیدار روز گذشته معلمان با رهبر انقلاب + فیلم
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس