Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آستانه - ايرنا - سرپرست هيات روسيه ونماينده ويژه پوتين در مذاکرات صلح سوريه در آستانه عصر دوشنبه از احتمال برگزاري کنگره ملي سوريه در خاک روسيه خبر داد و گفت : برگزاري اين کنگره ابتکار روسيه است که « استفان ديميستورا » نماينده سازمان ملل متحد در مذاکرات صلح سوريه هم از اين ابتکار حمايت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به آستانه ، «الکساندر لاورنتيف» پس از نشست هاي دو جانبه و سه جانبه با کشورهاي ضامن آتش بس در سوريه در مورد برگزاري کنگره اقوام سوريه پرسيد، اظهار داشت: در باره برگزاري کنگره مردم سوريه نه کنگره اقوام سوريه، پس از رايزني با همکاران تصميم گرفتيم اين کنگره عنوان کنگره گفت و گوي ملي داشته باشد، به نظرم بحث در باره گفت و گو بيشتر صحيح است چرا که گفت و گو امکان رسيدن به يک راه حل سياسي براي بحران سوريه را فراهم مي کند.
وي افزود: در باره محل برگزاري اين کنگره هنوز توضيحي نمي دهم و گزينه هاي مختلف در اين زمينه وجود دارد ، در رسانه هاي جمعي گزارشي در باره برگزاري اين کنگره در پايگاه نيروي هوايي ما در حميميم منتشر شده بود ، در ابتدا اين گزينه با هدف تامين امنيت همه شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود ولي در حال حاضر گزينه هاي مختلف در باره محل برگزار اين کنگره بررسي مي شود که يکي از گزينه ها روسيه است.
سرپرست هيات روسيه در مذاکرات صلح سوريه در آستانه، در پاسخ به اين پرسش که «آيا صحيح است که مذاکرات اصلي مربوط به قانون اساسي آتي سوريه خواهد بود ؟ » ، اظهار داشت : همان طوري که مي دانيد بشار اسد رئس جمهوري سوريه 26 اکتبر در يک بيانيه مهم در خصوص اصلاحات قانون اساسي اعلام آمادگي کرد، تدوين قانون اساسي جديد و برگزاري انتخابات پارلماني و رياست جمهوري بر مبناي قانون اساسي جديد يک روند طبيعي است که تحت نظارت سازمان ملل اين اقدامات انجام مي گيرد.
« الکساندر لاورنتيف» افزود: در حال حاضر مذاکرات گروه هاي کاري در سطح کارشناسي و همچنين در سطوح بالا به طور فعال جريان دارد، در اين مذاکرات بسياري از مسائل، بويژه مسائل مربوط به مناطق عاري از مناقشه در سوريه در مناطق جنوبي، مرکزي، حماء و به طور خاص ادلب بررسي مي شود.
وي افزود: همانطور که مي دانيد در ادلب ناظران ترکيه ، ايران و روسيه حضور دارند و هماهنگ کردن مساله استقرار ناظران ترکيه اي و ايراني بررسي مي شود .
نماينده ويژه رئيس جمهوري روسيه در مذاکرارت صلح سوريه گفت: مساله برقراري ثبات و امنيت در کل ادلب که هنوز هم تعدادي زيادي از عناصر جبهه النصره در آن حضور دارند، بررسي مي شود . حضور اين عناصر تاثير منفي به اوضاع در اين منطقه دارد .
«الکساندر لاورنتيف» افزود: امروز مذاکرات مشروح و سازنده با هيات سوريه انجام داديم و تفاهم کامل بين ما وجود دارد، در مذاکرات امروز همچنين انجام اقدامات لازم براي تقويت اعتماد ميان طرفين مورد مناقشه ، مين زدايي ، اقدامات عليه عاملان خشونت و نيز مبادله جسد کشته شدگان را بررسي کرديم .
وي افزود: هيات امريکايي و نيز هيات سازمان ملل متحد براي حضور در هفتيمن دور مذاکرات آستانه وارد قزاقستان شد ه اند و امروز و فردا بايد مذاکرات مشروحي با آنها انجام بدهيم .
وي تاکيد کرد که اين مذاکرات بايد با موفقيت به پايان برسد و پايه مرحله جديد مذاکرات در قالب روند آستانه گذاشته شود، در حال حاضر بحث در باره هر گونه نتايج زود هنگام است.
وي در مورد اوضاع رقه نيز اظهارداشت: در اين شهر اقدامات چشمگيري در آزاد سازي آن و پس از آزاد سازي انجام شده است. در اين شهر يک نفر هم از ساکنان غير نظامي نمانده بود . اگر آزاد سازي رقه را با آزاد سازي شهر دير الزور که ارتش سوريه انجام داد مقايسه کنيم ، در آن صورت شاهد منظره هاي متفاوت خواهيم شد . در شهر دير الزور ساکنان شهر همچنان در خانه و کاشانه خود زندگي مي کردند . و به آنها هر روز از سوي نيروهاي دولت سوريه و نيروهاي ر وسيه کمک هاي انسان دوستانه ارايه مي شد .
«الکساندر لاورنتيف » در باره امکان تماس دولت سوريه و دولت ترکيه براي رفع اوضاع پيچيده درادلب و امکان هماهنگي فعاليت بين دو طرف سوريه و ترکيه ، گفت: چنين به نظر مي رسد که روسيه در اين راستا نقش ميانجيگري را ايفا خواهد کرد، با اين همه رهبر سوريه متعهد به برقراري ثبات در اين منطقه شده است و مساله اصلي جلوگيري از هر گونه درگيري هاي نظامي فعال از سوي جنگجويان حاضر در اين منطقه عليه نيروهاي دولتي سوريه است . اگر چه ما موفق به تقويت ثبات در اين منطقه شويم ، اين يک دستآورد مهم خواهد بود .
دور هفتم اين مذاکرات که هم اکنون در جريان است ، طي دو روز 30 و 31 اکتبر - هشتم و نهم آبان - برگزار مي شود ، به گزارش وزارت امور خارجه قزاقستان که ميزبان اين مذاکرات است در اين دوره همه طرف هاي براي حضور در اين دوره اعلام آمادگي کرده اند.
در اين مذاکرات علاوه بر سه کشور ضامن آتش بس شامل ايران ، روسيه و ترکيه ، نماينده دولت سوريه ، مخالفين دولت اين کشور حضور خواهند داشت ، نمايندگان سازمان ملل متحد ، آمريکا و اردن نيز به عنوان ناظر به اين مذاکرات خواهند پيوست .
مذاکرات صلح سوريه از بهمن ماه سال 1395 شروع شده است و طرفين اين مذاکره در عرض 10 ماه ، هفت بار گردهم آمده اند ، اين مذاکرات نتايج مثبتي در زمينه توقف آتش بس و کاهش تنش در مناطق پر جمعيت سوريه داشته است .
آساق ** 337* 1579*شبس*1613* مرضيه فاتحي*انتشار دهنده: عبدالله غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم

نظامیان روس در حال جابه‌جاییِ تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقهٔ عملیاتی به مسکو هستند و قرار است این تانک همراه با برخی غنائم جنگی در منطقه‌ای در مسکو به نمایش گذاشته شود. اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپادهای روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است./فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم