Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-28@04:28:09 GMT

سوال مطهری درباره دلایل حصر به صحن علنی ارجاع شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۳۴۵۵

سوال مطهری درباره دلایل حصر به صحن علنی ارجاع شد

به گزارش وانانیوز،  حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت: وگویی اظهار داشت: وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی حاضر شد و به سوالات پاسخ داد.

وی افزود: آقای مطهری دو سوال را از وزیر دادگستری مطرح کردند، سوال اول ناظر بر دلایل حصر موسوی و کروبی بود مبنی بر اینکه آن‌ها از سال ۸۹ در بازداشت و حصر هستند و هنوز دادگاهی برای آن‌ها برگزار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از توضیحات آقای آوایی در این باره آقای مطهری از پاسخ‌ها قانع نشد و قرار شد سوال برای رسیدگی در صحن علنی به هیات رییسه ارجاع شود.

نوروزی ادامه داد: سوال دیگر در مورد هنگامه شهیدی و امیر حکیمی بود مبنی بر اینکه علت زندانی بودن خانم هنگامه شهیدی چیست که وزیر اینگونه پاسخ داد که برای ایشان وثیقه صادر شده و اکنون آزاد هستند. در این باره آقای مطهری از پاسخ قانع شد.

وی اضافه کرد: سوال آقای مطهری در مورد امیر حکیمی مبنی بر این بود که امیر حکیمی به عنوان زندان امنیتی و دو تابعیتی حکم اعدام داشته و در جریان برجام آزاد شده است. او بعد از آزادی علیه جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده و به دلیل این شکایت حدود ۶۰۰ میلیون دلار ایران محکوم شده است لذا سوال این است که چرا یک فردی زندانی و بعد اینگونه آزاد می‌شود و چرا تحقیقات لازم صورت نمی‌گیرد؟

نوروزی گفت که قرار شد وزیر دادگستری در این رابطه تحقیقات بیشتری انجام داده و توضیحاتی به آقای مطهری داده شود لذا از این پاسخ قانع نشد، ولی اعلام نظر منوط به توضیحات بیشتر شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: خانم زرآبادی سوالی در مورد دلیل تشکیل نشدن کانون‌های مشاوره خانواده در دادگاه‌های خانواده پرسید که قرار شد وزارت دادگستری و مجلس در این باره پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: سوال دیگر را نماینده سبزوار درباره موضوع تیراندازی در یکی از روستاهای سبزوار پرسید. قرار شد وزیر بعد از مکاتبات و تحقیقات لازم از مسئولان استانی دلایل را توضیح دهد.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری های دو طرف افزود:   برای حل مسائل امنیتی منطقه ای و بین المللی ، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب اسیا،  حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین  بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی