Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:39:31 GMT

عضو هیات مدیره: صندوق بیمه کشاورزی تراز منفی ندارد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۷۲۵۲

عضو هیات مدیره: صندوق بیمه کشاورزی تراز منفی ندارد

مشهد - ایرنا - عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: بر خلاف برخی اظهار نظرها این صندوق زیاده نبوده و دارای تراز منفی نیست.

تورج سعیدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: در طول فعالیت 30 ساله این صندوق تراز منابع و مصارف آن منفی نبوده است. سهمی که از کشاورز به عنوان حق بیمه دریافت می شود و آنچه که دولت تامین می کند کفایت تعهدات مالی صندوق را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در طول این سالها مازاد غرامت از دولت دریافت نکرده زیرا نیازی به این کار نبوده است. تعهدات دولت با افت و خیزهایی مواجه بوده و در برخی برهه ها بانک کشاورزی از منابع خود به صندوق کمک کرده است.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: امروز که وضعیت صندوق روشنتر شده بانک کشاورزی از اینگونه پرداختها منع گردیده که این امر به تقویت بانک و بخش کشاورزی می انجامد.
وی افزود: کمکهای دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تناسب تعهدات در هر زمان پرداخت شده لذا هم اینک بدهی تایید شده ای که قابل توجه باشد به بخش کشاورزی ندارد.
سعیدی کل بدهی این صندوق بیمه را به بخش کشاورزی 600 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این رقم به مرور به کشاورزان خسارت دیده پرداخت می شود.
وی صندوق بیمه کشاورزی ایران را یکی از بیمه گرهای بزرگ این حوزه در جهان توصیف و بیان کرد: این صندوق از نظر تعداد محصولات زیر پوشش بیمه در مقیاس جهانی بعد از آمریکا قرار دارد لذا صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایارن از نظر پوشش تعداد عوامل خطرزا بینظیر است.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی دامه داد: در برخی حوزه های کشاورزی همچون صنعت طیور بیمه فراگیر و شاخص است. پارسال 80 درصد این صنعت تحت پوشش بیمه اجباری رفت.
وی گفت: در زیربخشهای دام، زراعت و باغبانی سالانه یک میلیون بیمه گذار در کشور وجود دارند که شامل 28 درصد جمعیت کشاورزان کشور است. بطور متوسط پوشش بیمه ای در زیربخشهای مختلف حوزه کشاورزی 35 درصد است که تلاش می شود طی امسال و سال آینده ارتقا یابد.
سعیدی افزود: به منظور حضور موثرتر صندوق بیمه محصولات کشاورزی، بیمه پایه در حوزه چند محصول محدود از جمله گندم، پسته، انگور، دام سبک و سنگین پارسال برای نخستین بار به صورت گسترده اجرا شد. در این چارچوب خطراتی که می تواند تولیدکنندگان را از عرصه تولید خارج کند ارزیابی و ضریب آن محاسبه شد و بر این اساس تعهدات صندوق به بیمه گذار نسبت به سالهای قبل چند برابر افزایش یافت.
وی گفت: اجرای این طرح در سال گذشته موجب شد کانونهای گسترده آنفلوآنزا با کمترین مشکل معدوم شده و از تولیدکنندگان این بخش حمایت لازم صورت گیرد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری

صادق رئیسی کیا؛ از دیدگاه موازین حاکمیت شرکتی و مدیریت حرفه‌ای برای عضویت در هیات مدیره یک بنگاه اقتصادی ، نام‌ها مهم نیستند بلکه رسم‌ها و خصوصیات مهمند.

به همین بهانه ، برخی از مهمترین خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها پس از واگذاری آنها را برمی‌شماریم.

برای عضویت در هیات مدیره سرخابی ها نام‌ها مهم نیستند بلکه دارا بودن این خصوصیات مهم است:

تعهد و تجربه برای پیاده‌سازی و نهادینه کردن موازین حاکمیت شرکتی در سرخابی ها

برخورداری از دانش و تجربه برای راهبری سرخابی در صدر باشگاه‌های آسیایی.

برخورداری از تعهد و تجربه برای کار گروهی در هیات مدیره توام با برخورداری از استقلال فکری و رفتاری.
این توانمندی که عضو هیات مدیره بتواند بطور همزمان از یکه‌تازی در هیات مدیره یا تماشاچی بودن در هیات مدیره پرهیز کند نزد هر کسی نیست.
مالکان سرخابی ها باید کسانی را عضو هیات مدیره سرخابی ها کنند که عملا و آشکارا این توانمندی را داشته باشند.

مربیگری نسبت به مدیرعامل و تیم اجرایی با تاکید بر اینکه خود را به هیچ وجه ، رقیب و جانشین مدیرعامل باشگاه ، تصور نکنند.
عضو هیات مدیره سرخابی ها باید مربی مدیرعامل باشد نه رقیب مدیرعامل.
اعضای هیات مدیره و بویژه رئیس هیات مدیره سرخابی ها باید راهبر مدیرعامل باشند نه در کمین جانشینی مدیرعامل.

ترکیب اعضای هیات مدیره سرخابی ها باید برخوردار از دانش مدیریت ، اقتصاد ، حقوق ، مالی و پولی و بورسی ، جامعه شناسی ، بازاریابی ، فناوری اطلاعات ، ورزشی ، رسانه و ارتباطات باشند.
مدیران سیاسی و جناح‌باز ، قومیت‌گرا ، ترسو و بی‌شهامت ، آنارشیست ، بی‌قید در ابعاد اجتماعی و مالی و اجرایی و همچنین مدیران پروازی و ابوالمشاغل‌ها، در این ترکیب نباید بکار گرفته شوند.

فاقد تضاد منافع با باشگاه و ذینفعان

برخورداری از درک و شناخت و همچنین تعهد به پایش مستمر نسبت به باشگاه‌ها و لیگ‌های رقیب و وضعیت رقابت در سطوح داخلی و آسیایی.

تعهد به پرهیز از شهوت و شهرت رسانه‌ای و دوری از رفتارهای رسانه‌ای نسنجیده

تجربه و نیز تعهد به پیاده‌سازی نظام شفافیت مالی و اطلاعاتی در سرخابی‌ها

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900259

دیگر خبرها

  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی