Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@18:37:54 GMT

دستگیری ۱۵ متخلف شکار و صید در منطقه سیستان

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۷۷۹۱

رکنا: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ متخلف شکار و صید در مدت یک ماه اخیر در منطقه سیستان دستگیر شده‌اند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، نیره پورملائی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری ۱۵ متخلف شکار و صید در مدت یک ماه اخیر در منطقه سیستان اظهار داشت: این افراد در محدوده "چاه‌نیمه‌ها" به صید و شکار غیرمجاز اقدام می‌کردند که با هوشیاری و در پی گشت‌های شبانه‌روزی محیط‌بانان شمال استان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به اهمیت محافظت و مراقبت از طبیعت و حیات وحش و با توجه به خاص بودن منطقه چاه نیمه‌ها درمنطقه سیستان که یکی از منابع آبی مهم استان است، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک با یک برنامه منسجم و شبانه‌روزی، حضور مستمر و دائم در منطقه را در دستور کار دارد.
پورملائی بیان کرد: در طرح پایش شبانه‌روزی و حضور بر اساس برنامه‌ریزی چندلایه حفاظتی، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک در یک ماه اخیر این ۱۵ متخلف شکار و صید را در قالب ۵ تیم مختلف در اطراف چاه نیمه‌ها و سایر مناطق تحت مدیریت و طبیعت شمال استان دستگیر و به همراه سایر مستندات کشف شده از آنها به مقام قضایی شهرستان تحویل داده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: کشفیات یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک در یک ماه گذشته ۱۹ قطعه پرنده از نوع گونه "چنگر" شکار شده بوده و در این رابطه تعداد ۱۰ قبضه سلاح شکاری و ۵ دستگاه موتور قایق از متخلفین کشف و ضبط شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج

اقبال حمیدی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: محیط بانان افزون بر این کبک ها؛ ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

وی بیان کرد: واحد حقوقی نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی اقدام کرده است. 

حمیدی ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی می‌شوند.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند.

 در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان