Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تئاتر - نمایش «اصفهان، شهر بچه‌های لهستان» نوشته محمد چرمشیر با طراحی رکسانا مهرافزون با حضور گروهی از بازیگران کودک و نوجوان، ششم تا دوازدهم آذر در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «اصفهان، شهر بچه های لهستان» نوشته محمد چرمشیر که با طراحی رکسانا مهرافزون بر اساس رویدادهایی از جنگ دوم جهانی شکل گرفته است از ششم تا دوازدهم آذر در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایان سال ۱۹۴۲ گروهی از لهستانیان از طریق دریای خزر با کشتی وارد ایران می‌شوند. اصفهان به بیش از دوهزار و پانصد کودک لهستانی که بیشترشان حداقل یکی از والدین‌شان را از دست داده بودند پناه می‌دهد. اصفهان در کنار دیگر شهرهای ایران مثل مشهد و اهواز امکان زندگی و آموزش  را برای کودکان لهستانی بوجود آورده تا این کودکان فرصتی برای یادگیری زبان و فرهنگ ملی خود داشته باشند.

در سال ۲۰۱۷ «باشگاه نوجوانان لَدِر تیم Ladder Team Youth Club» از سوی سفارت لهستان در تهران دعوت شد تا این پروژه را که پیش از این در لابراتوار گروتوفسکی در لهستان روی صحنه رفته بود در ایران هم اجرا کند. این اجرا بخشی از برنامه‌ یادبود هفتاد و پنجمین سالگرد مهاجرت لهستانی‌ها از شوروی به ایران است.

گروهی از نوجوانان تهرانی در طول ۲۴ جلسه پژوهش و تمرین، نسخه ایرانی پروژه را آماده کردند.

بر همین اساس سفارت لهستان در تهران با حمایت موسسه آدام میسکیه ویچ و شرکت دولتی نفت و گاز PGNiG و همراهی باشگاه کودک و نوجوان آفتاب، موسسه گروتفسکی، مرکز هنرهای نمایشی ایران، انجمن نمایش، تئاتر شهر تهران، موزه هنرهای معاصر اصفهان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، انجمن هنرهای نمایشی ایران، موزه‌ هنرهای معاصر اصفهان، تالار هنر اصفهان، سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان تصمیم به اجرای نمایش «اصفهان، شهر بچه های لهستان» در ایران گرفتند.

این نمایش اول و دوم آذر در تالار هنر اصفهان و به مدت یک هفته از ششم تا دوازدهم آذر به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی به ایران در تئاتر شهر تهران با به اجرا در می‌آید.

برای تکه‌های مستند این اجرا از فیلم «مرثیه گمشده» ساخته خسرو سینایی استفاده شده است.

57243

 

 

کلید واژه‌ها : تئاتر - تئاتر شهر -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شب‌ها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد.

قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دوره‌گرد در نمایش «گالیله» خوانده می‌شود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.

نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز  محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.

فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال از طریق لینک tiwall.com/s/galilei۳  و همچنین فروش بلیت ردیف هفت نیز در سایت گیشه تئاتر در دسترس علاقه‌مندان است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟