Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

انتخاب‌هاي درست غذايي مي‌توانيد به بدن‌تان کمک کنيد به طور طبيعي با عفونت‌ها مبارزه کند
يک رژيم غذايي درست و برنامه ريزي شده مي‌تواند بدن و روان‌تان را در بلند مدت سالم نگه دارد. بقراط گفته است: بايد غذاي شما داروي‌تان باشد و داروي شما غذاي‌تان. هميشه قبل از اينکه بدن‌تان دچار مشکلي بشود، به چيزهايي که مي‌خوريد اهميت بدهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلامتي، بالاترين نعمت است! اين جلمه که حتما بارها شنيده‌ايد واقعيت دارد، مخصوصا وقتي ناچار مي‌شويد هزينه‌هاي سنگيني بابت دارو و ويزيت پزشک و عمل جراحي و ... بپردازيد. براي اينکه از اين نعمت با ارزش‌تان محافظت کنيد چيزي که هرگز نبايد آن را دست کم بگيريد، تغذيه است. يک رژيم غذايي درست و برنامه ريزي شده مي‌تواند بدن و روان‌تان را در بلند مدت سالم نگه دارد. بقراط گفته است: بايد غذاي شما داروي‌تان باشد و داروي شما غذاي‌تان. هميشه قبل از اينکه بدن‌تان دچار مشکلي بشود، به چيزهايي که مي‌خوريد اهميت بدهيد.
بدن شما پيوسته به سختي کار مي‌کند تا با باکتري‌ها و ميکروب‌ها و ويروس‌هايي که با آنها روبرو مي‌شويد بجنگد. شما چه دچار يک سرماخوردگي معمولي شده باشيد يا يک بيماري پوستي و يا ناارحتي معده، ميکروب‌هاي مضر ممکن است سيستم ايمني‌تان را تهديد کرده و بدن‌تان را مستعد عوارض و بيماري‌هاي جدي بکنند. اما با انتخاب‌هاي درست غذايي مي‌توانيد به بدن‌تان کمک کنيد از خودش در برابر اين عوامل مضر دفاع کرده و به طور طبيعي با عفونت‌ها مبارزه کند. غذاهاي زيادي وجود دارند که با بيماري‌هاي مي‌جنگند و بايد در تمام آشپزخانه‌ها موجود باشند و مرتبا مصرف شوند.
1. زنجبيل براي سرماخوردگي معده
سرماخوردگي معده، تجربه‌اي بسيار ناخوشايند است چون مي‌تواند علائم زيادي داشته باشد شامل درد معده، اسهال، استفراغ، سر درد، بدن درد، قولنج معده، تب خفيف، ضعف و حالت تهوع.
سرماخوردگي معده، نتيجه‌ي ابتلا به يک عفونت ويروسي است. چهار نوع ويروس رايج هستند که معمولا اين مشکل را ايجاد مي‌کنند: آدنو ويروس، آسترو ويروس، کاليسي ويروس و روتا ويروس.
براي درمان سرماخوردگي معده، زنجبيل بسيار مفيد است. زنجبيل به دليل ويژگي‌هاي ضد التهابي‌اش، از التهاب در روده و معده مي‌کاهد. ضمنا زنجبيل يک ضد ويروس طبيعي است که با ويروس‌هاي عامل سرماخوردگي و آنفلوآنزا هم مبارزه مي‌کند.
روزي 2 تا 3 بار چاي زنجبيل بنوشيد. براي درست کردن چاي زنجبيل، تقريبا دو سانتيمتر زنجبيل تازه را رنده کرده و با يک و يک دوم فنجان آب بجوشانيد، سپس بگذاريد 5 تا 10 دقيقه دم بکشد. به آن عسل و آبليمو اضافه کنيد و بنوشيد. مي‌توانيد يک تکه ريشه‌ي زنجبيل تازه را چند بار در روز بجويد يا بعد از مشورت با پزشک، از کپسول زنجبيل استفاده کنيد.

براي درمان سرماخوردگي معده، زنجبيل بسيار مفيد است
2.
ماست براي لکوره يا ترشحات واژن
لکوره، مشکلي بسيار شايع در ميان خانم‌هاست. لکوره ترشحات واژينال است که ممکن است بين سيکل‌هاي ماهيانه روي بدهد. هر چند لکوره معمولا به دليل تغييرات هورموني در بدن روي مي‌دهد، اما عفونت واژينال هم مي‌تواند علت اين عارضه باشد. اگر دليل لکوره، عفونت واژينال باشد، ترشحات واژن زرد يا سبز بوده و همراه با بوي بد خواهد بود.
ماست براي درمان لکوره بسيار مفيد است، اما نه هر نوع ماستي! ماست‌هايي که باکتري‌هاي زنده و فعال دارند و روي برچسب محصول هم ذکر شده است. اين باکتري‌هاي زنده با توليد اسيد لاکتيک، مانع رشد قارچ مي‌شوند. ضمنا باکتري‌هاي زنده‌ي اين نوع ماست‌ها، عملکرد سيستم ايمني‌تان را هم تقويت مي‌کنند. ماست يکي از معدود غذاهايي است که ويتامين D دارد، و به همين دليل واکنش ايمني را تحريک مي‌کند.
براي درمان لکوره، يک تامپون را در ماست فرو برده و به مدت دو ساعت در واژن قرار دهيد. اين کار را روزي دو بار انجام دهيد. همچنين هر روز 2 تا 3 فنجان ماست بخوريد تا عفونت کاملا برطرف شود.

ماست براي درمان لکوره بسيار مفيد است
3. ليموترش براي گلو درد
گلو درد، مشکلي بسيار رايج و دردناک است. عفونت‌هاي باکتريايي، ويروسي يا قارچي مي‌توانند تبديل به گلو درد بشوند. ليمو ترش در تسکين گلو درد و علائم ناشي از آن بسيار موثر است.
ليموترش حاوي دو ترکيب به نام‌هاي کومارين و تترازين است که هر دو با عوامل بيماري‌ زاي متعددي مبارزه مي‌کنند. همچنين مقدار زياد ويتامين C موجود در ليموترش، به عنوان يک آنتي اکسيدان عمل کرده و با بيماري‌هايي که راديکال‌هاي آزاد در بدن ايجاد مي‌کنند مي‌جنگد.
آب نصف يک عدد ليموترش را با يک قاشق چايخوري عسل در يک فنجان آب گرم ترکيب کرده و در طول روز جرعه جرعه بنوشيد. همچنين مي‌توانيد با آبليموي تازه که با مقدار مساوي آب ترکيب شده است، غرغره کنيد.

ليمو ترش در تسکين گلو درد و علائم ناشي از آن بسيار موثر است
4. سير براي عفونت کانديدا يا عفونت قارچي
عفونت قارچي مي‌تواند پوست، دهان، مجاري ادراري و واژن را مبتلا کند. عفونت کانديدا بسته به محل رشد قارچ، مي‌تواند موجب برفک دهان و يا يک عفونت قارچي در خانم‌ها بشود. عفونت کانديدا مي‌تواند علائمي چون خارش و التهاب شديد داشته باشد.
برا مبارزه با اين عفونت، سير بسيار موثر است. سير حاوي ترکيبات گوناگوني است که با رشد کانديدا مبارزه کرده و از شما در برابر عفونت‌هاي قارچي محافظت مي‌کند. سير خواص آنتي باکتريال و آنتي بيوتيک هم دارد که در ريکاروي بعد از بيماري، نقش مهمي ايفا مي‌کند.
براي عفونت پوستي، آب سير يا عصاره‌ي آن را به مدت ده دقيقه به پوست‌تان بزنيد و سپس آبکشي کنيد. اين کار را روزي 2 تا 3 بار انجام بدهيد. اگر دچار برفک دهان شديد، خمير سير درست کنيد و آن را روي قسمت‌هاي مورد نظر دهان‌تان بگذاريد.
از سير تازه در تغذيه‌تان استفاده کنيد. شما بايد روزي 2 حبه سير خام بجويد. مي‌توانيد از مکمل سير استفاده کنيد. مقدار دوز توصيه شده، 600 تا 900 ميلي گرم در روز است اما براي تعيين دوز مناسب خودتان با پزشک مشورت کنيد.
برا مبارزه با عفونت کانديدا ، سير بسيار موثر است
5. ميوه کران بري براي عفونت مجاري ادرار
عفونت مجاري ادرار (UTI) زماني روي مي‌دهد که مثانه و مجراهاي خروجي آن دچار عفونت باکتريايي شوند. عوارض عفونت مجاري ادرار بسيار ناراحت کننده است چون موجب احساس تکرر ادرار، مشکل داشتن براي خروج ادرار، احساس سوزش هنگام خروج ادرار، تغيير رنگ ادرار، شکم درد، تب، تهوع و استفراغ مي‌شود.
کران بري داراي خواص مهار کنندگي باکتري‌هاست که مي‌تواند با علت عفونت مبارزه کند، از اين رو از تکرار اين عفونت‌ها پيشگيري مي‌کندو ترکيبات خاص موجود در کران بري مانع مي‌شوند که باکتري‌ها به ديواره‌ي مجراي ادرار رسيده و ايجاد عفونت کنند.
هر روز 2 تا 3 ليوان آب کران بري بنوشيد. اگر طعم کران بري را دوست نداريد مي‌توانيد آب آن را با آب سيب ترکيب کنيد و بنوشيد.
ميوه کران بري براي عفونت مجاري ادرار مفيد است
6.
فلفل کاين براي عفونت سينوس‌ها
عفونت سينوسي معمولا به علت ويروس روي مي‌دهد که موجب التهاب و تورم سينوس‌ها مي‌شود. اين نوع عفونت اغلب به دليل سرماخوردگي ايجاد شده و منجر به توليد موکوس مي‌شود، در نتيجه سينوس‌ها مسدود خواهند شد. اين عفونت مي‌تواند احساس ناراحتي زيادي ايجاد کند، شامل علائمي چون سر درد، حساس شدن صورت، درد يا فشار، گرفتگي بيني، گلو درد، سرفه و تب.
براي تسکين علائم عفونت سينوسي، فلفل کاين بسيار مفيد است. فلفل کاين کمک مي‌کند سينوس‌ها تخليه و باز شوند. همچنين سيستم ايمني را تقويت کرده، از التهاب و تورم کاسته و جريان خون را بهبود مي‌دهد.
يک قاشق چايخوري فلفل کاين را با يک فنجان آب گرم ترکيب کنيد. مي‌توانيد چندپ برش زنجبيل خيس خورده در آب جوش هم به آن اضافه کنيد تا محلول‌تان موثرتر شود. روزي دو تا سه بار اين ترکيب را بنوشيد. همچنين مي‌تواندي ترکيبي از يک قاشق چايخوري فلفل کاين و مقداري عسل هم چند بار در روز بخوريد.

براي تسکين علائم عفونت سينوسي، فلفل کاين بسيار مفيد است
7. آب پياز براي عفونت گوش
عفونت گوش واقعا دردناک است و معمولا باکتري يا ويروس در گوش مياني، عامل آن است. به غير از گوش درد، ساير علائم و نشانه‌هاي عفونت گوش شامل احساس فشار در گوش، مشکل در به خواب رفتن، سر درد، واکنش ضعيف به صداها، تب بالا و خروج مايعات از گوش مي‌شود.
پياز براي درمان عفونت گوش در خانه بسيار موثر است. خاصيت آنتي باکتريال و ضد عفوني کننده‌ي پياز به درمان عفونت گوش کمک مي‌کند.
يک پياز کوچک را خرد کنيد و در يک کاسه بريزيد، چند ثانيه در مايکرويو قرار دهيد، بگذاريد خنک بشود و سپس آب پياز را بگيريد و با کمي آب رقيقش کنيد. 2 تا 3 قطره از اين محلول را در گوش بريزيد. 5 دقيقه صبر کنيد و سپس سرتان را برگردانيد تا آب پياز از گوش‌تان خارج شود. اين کار را دو بار در روز انجام دهيد.

پياز براي درمان عفونت گوش در خانه بسيار موثر است
8. روغن نارگيل براي برفک دهان
برفک دهان، نوعي عفونت قارچي است که در داخل دهان ايجاد مي‌شود و زخم‌هايي کمي برجسته و کرم رنگ روي زبان يا داخل لُپ‌ها به وجود مي‌آورد. برفک دهاني مي‌تواند موجب قرمزي، سوزش، احساس کُرک در دهان، مشکل بلع و از دست دادن چشايي شود. روغن نارگيل مي‌تواند با عفونت دهاني مبارزه کند چون حاوي اسيدهاي چرب زنجيره متوسطي به نام اسيد لاريک است که عامل ضد قارچ و آنتي باکتري روغن نارگيل است. اين اسيد چرب زنجيره متوسط مي‌تواند قارچ‌هاي مسبب عفونت دهاني را غير فعال کند. ضمنا روغن نارگيل، قارچ‌ها را نابود کرده و احساس ناراحتي ناشي از برفک را تسکين مي‌دهد.
روغن نارگيل بکر را با استفاده از يک پارچه‌ي نخي، روزي 2 تا 3 بار به دهان و زبان‌تان بماليد. هر روز صبح ناشتا در دهان‌تان روغن نارگيل بچرخانيد. يک قاشق غذا خوري روغن نارگيل بکر را در دهان گذاشته و ده دقيقه بچرخانيد، سپس بيرون بريزيد. دهان‌تان را با آب گرم آبکشي کنيد و دندان‌ها را مسواک بزنيد.

روغن نارگيل مي‌تواند با عفونت دهاني مبارزه کند
9. چاي سياه براي التهاب ملتحمه
ورم ملتحمه يا التهاب غشاء چشم که نام چشم صورتي هم معروف است، يک بيماري بسيار ناراحت کننده و آزاردهنده است که مي‌تواند عامل باکتريايي، ويروسي يا آلرژيک داشته باشد. علائمي چون قرمزي، خارش، التهاب، اشک ريزي و احساس جشم خارجي در چشم شايع هستند. ورم ملتحمه چه عامل باکتريايي داشته باشد و چه ويروسي، بسيار مُسري بوده و نيازمند کنترل فوري است.
چاي سياه براي درمان چشم صورتي بسيار عالي است. تانين موجود در چاي سبز به کاهش خارش و التهاب کمک مي‌کند، ضمنا بيوفلاوونيد متفاوت در چاي سبز با عفونت‌هاي ويروسي و باکتريايي مبارزه مي‌کند.
يک فنجان چاي با دو عدد چاي کيسه‌اي سياه تهيه کنيد. کيسه‌هاي چاي را خارج کرده و آنها را 30 دقيقه در يخچال بگذاريد. سپس کيسه‌هاي مرطوب و سرد شده را ده دقيقه روي چشم‌هاي‌تان قرار بدهيد. اين کار را روزي چند بار انجام دهيد. يک راه ديگر هم استفاده از محلول رقيق چاي سياه به عنوان چشم شويه، 2 تا 3 بار در روز است.

چاي سياه براي درمان چشم صورتي بسيار عالي است
10. عسل براي عفونت سيستم تنفسي فوقاني
عفونت سيستم تنفسي فوقاني (URIs)، عفونت مُسري بيني، گلو، سينوس‌ها و حنجره است. بيشتر اوقات اين عفونت‌ها، ويروسي بوده و فورا از يک فرد به فردي ديگر سرايت مي‌کنند. اما در برخي موارد ممکن است عامل باکتري يا قارچ مسبب باشد.
علائم عفونت سيستم تنفسي، ناخوشايند هستند؛ نشانه‌هايي چون آبريزش بيني، گرفتگي بيني، آبريزش سينوس‌ها، سرفه، گلو درد، سر درد، دردهاي عضلاني و مشکل در تنفس.
مي‌توانيد از عسل براي درمان اين نوع عفونت‌ها کمک بگيريد. آنزيم‌هاي بسيار مغذي عسل به مبارزه با ويروس‌هاي عامل اين عفونت، کمک مي‌کنند. همچنين عسل به طور موثر، انواع خاصي از باکتري‌هاي را نابود مي‌کند.
يک قاشق غذاخوري عسل خام را با يک ليوان آب گرم ترکيب کنيد، يک دوم قاشق چايخوري دارچين هم به آن اضافه کنيد و روزي دو بار جرعه جرعه بنوشيد.
هشدار: به بچه‌هاي زير يک سال عسل ندهيد.

عسل براي عفونت سيستم تنفسي فوقاني مفيد است
منبع: bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زینب محسنی افشار گفت: عفونت سیستم ادراری یکی از عفونت‌های ناشی از وجود میکروارگانیسم‌های عفونت زا در کلیه‌ها و مجاری ادراری و مثانه است که متاسفانه در افراد شیوع بالایی دارد به طوری که ۱ تا ۲ درصد کودکان و ۲۰ درصد زنانی که در سن باروری هستند را درگیر می‌کند.

به گفته این پزشک متخصص مردان، افراد مسن، بیماران دچار ضعف ایمنی، بیماری‌های زمینه‌ای یا اختلالات عملکردی، آناتومیک ادراری نیز در خطر بالای عفونت ادراری قرار دارند.

دکتر محسنی افشار با بیان اینکه عفونت‌های ادراری بسته به محل درگیری ممکن است تظاهرات متنوعی داشته باشند گفت:عفونت‌های ادراری تحتانی اغلب با تکرر و سوزش ادرار، نیاز شدید و فوری به دفع ادرار، کدر شدن یا تغییر رنگ ادرار و درد سوپراپوبیک تظاهر می‌یابد، در حالی که عفونت‌های ادراری فوقانی علاوه بر علائم ذکر شده ممکن است با تب، لرز، درد پهلو‌ها و کمر تهوع، استفراغ و تغییر هوشیاری ظاهر شوند.

وی بهترین راه کنترل عفونت ادراری در جامعه را پیشگیری از آن دانست و گفت: اقداماتی همچون نوشیدن مایعات فراوان به ویژه آب، رعایت بهداشت، پرهیز از استفاده از لباس‌های تنگ و نایلونی می‌تواند از ابتلا به عفونت‌های ادراری پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟