Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

عادات سالم در ساعات شبانه، مي تواند به کاهش وزن موثر در شما کمک کند‎
آنچه که شما در انتهاي روز انجام مي دهيد، به طور مستقيم بر روي وزن تان تاثير مي گذارد. در واقع ساعت شبانه براي کساني که عادات غلط و ناسالم دارند، مي تواند دليلي براي افزايش وزن باشد.
در پيش گرفتن 10 عادت سالم در ساعات شبانه، مي تواند به کاهش وزن موثر در شما کمک کند:
تلفن همراهتان را خاموش کنيد: مطالعات نشان داده که نور منتشر شده از ابزارهاي تکنولوژيک سطح ملاتونين را در مغز به مقدار بسيار زيادي کاهش مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملاتونين هورمون تنظيم کننده خواب و بيداري در بدن است و زماني که سطح آن کاهش مي يابد، عوارض بي خوابي که يکي از آنها چاقي است بروز مي کند.
زود به خواب برويد: محققان دانشگاه بريگهام يانگ نشان داده اند زناني که برنامه غذايي صحيح را دنبال مي کنند و در يک ساعت مشخص به خواب مي روند و از خواب بيدار مي شوند (حتي در تعطيلات آخر هفته)، مي توانند وزن بيشتري را از دست بدهند.
چاي بابونه بنوشيد: چاي بابونه حاوي مواد شيميايي گياهي است که به بهبود خواب کمک مي کند. همچنين مطالعات نشان داده که چاي بابونه به عنوان يک عامل ضد التهابي در بدن عمل مي کند و اختلالات گوارشي و ناراحتي معده را کاهش مي دهد ضمن به کاهش موثر وزن کمک مي کند.
پروتئين بخوريد: تحقيقات جديد نشان مي ‌دهد که خوردن يک اسنک مختصر مي ‌تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان دريافته ‌اند افرادي که 30 تا 60 دقيقه قبل از خواب٬ يک شيک پروتئين حاوي 150 کالري مي ‌خورند٬ جريان متابوليسمشان سريع‌ تر شده٬ فشار خونشان پائين آمده و عملکرد سوخت و سازشان بهتر خواهد بود.
يوگا انجام دهيد: تحقيقات ثابت کرده که تمرين يوگا يکي از بهترين فرم هاي ورزشي براي ذهن و روان شماست. طبق مطالعات، زنان داراي اضافه وزن که پيش از خواب، يوگا را وارد برنامه شبانه خود مي کنند، به طرز چشمگيري شاهد کاهش وزن خواهند بود.
دماي اتاق تان را تنظيم کنيد: تنظيم درجه حرارت اتاق خواب، يکي از ساده ترين راه ها براي کوچک کردن سايز دور کمر است. تحقيقات نشان داده که سرماي خفيف اتاق منجر به کاهش وزن مي شود.
کربوهيدرات پيچيده بخوريد: مصرف کربوهيدرات هاي پيچيده در وعده شبانه مانند ماکاروني يا نان کامل، به شما براي احساس سيري طولاني مدت و عدم تمايل به دريافت کالري اضافه کمک خواهد کرد.
بلافاصله بعد از شام نخوابيد: اگر پس از شام خوردن فورا به رختخواب برويد، مطمئنا چاق خواهيد شد. اين عادت موجب تجمع چربي در بدن مي‌ شود و سوء‌ هاضمه ايجاد مي‌کند. بنابراين، بهتر است شام يک و نيم تا 2 ساعت پيش از خواب ميل شود.
کافئين مصرف نکنيد: نوشيدني ‌هاي حاوي کافئين کيفيت خواب را مختل مي ‌کنند و کالري بالايي نيز دارند. همچنين نظم بيولوژيک را به هم مي ‌زنند و باعث اضافه وزن مي‌ شوند. نوشيدن يک ليوان شير گرم يا آب مطمئنا احساس بهتري در پي خواهد داشت.
به اندازه بخوابيد: يکي از مهم ‌ترين علت‌ هاي اضافه وزن کم‌ خوابي است زيرا بر متابوليسم بدن تاثير مي ‌گذارد و روند طبيعي آن را کاهش مي‌ دهد. اگر به اندازه کافي نخوابيد، احساس گرسنگي افزايش مي‌ يابد و کورتيزول بيش از حد معمول توليد مي ‌شود. به علاوه، خستگي ناشي از استراحت ناکافي نيز مانع از تحرک و ورزش مي‌ شود. بنابراين، سعي کنيد حتما شب ‌ها 7 تا 8 ساعت بخوابيد.
منبع: آواي سلامت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم