Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در واکنش به سخنان فرمانده سپاه پاسداران درباره برد موشکهاي ايران، تاکيد کرد که 2 هزار کيلومتر هم برد خيلي زيادي است.
«هيثر نوئرت»، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در نشست خبري روز سه‌شنبه در واکنش به سخنان سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران که روز سه شنبه گفته بود مقام معظم رهبري براي موشکهاي ايران سقف 2 هزار کيلومتر را تعيين کرده‌اند گفت: خب 2000 کيلومتر برد واقعا زيادي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين قطعا کشورهاي ديگر که از متحدان ما نيز هستند را در برد موشکهاي آنها قرار مي‌دهد.
وي افزود: با اين وجود من نمي‌خواهم درباره هر موضع‌گيري مقامات ايراني يا مقامات هرکشور ديگر در جهان صحبت کنم. اما چيزي که ما و متحدانمان مي‌دانيم اين است که موشکهاي بالستيک ايران تهديدي براي ايالات متحده و همچنين ديگر متحدانمان در منطقه از جمله متحدان عربمان است.
وي افزود: متحدانمان اين را مي‌فهمند و ما با آنها درباره نگراني‌هايمان در زمينه فعاليت‌هاي بي ثبات کننده ايران گفتگو و رايزني مي‌کنيم. بنابراين تنها آمريکا نيست که ايران را تهديد مي‌داند درباره متحدانمان نيز اين مساله صادق است.
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا مدعي شد؛ موشک‌هاي ساخت ايران که مدتهاست در حال استفاده هستند آتش درگيري در منطقه را شعله ور کرده است. موشکهاي بالستيک ايران نقض قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل هستند. ما به دنبال اين هستيم که ايران مطابق با قطعنامه‌هاي سازمان ملل عمل کند.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره رد پيشنهاد ترامپ براي ديدار با روحاني از سوي ايران نيز گفت: ايران درخواست دولت آمريکا براي برگزاري نشستي با حضور مقام‌هاي بلندپايه را رد کرده است.
وي در واکنش به اصرار مکرر خبرنگاران درباره اينکه آيا ايران پيشنهاد ديدار با دونالد ترامپ را رد کرده يا پيشنهاد براي ديدار با مقام ديگري مثل ظريف بوده است، از پاسخگويي مستقيم طفره رفت ولي با سوالات مکرر خبرنگاران و پافشاري آنها در نهايت تاييد کرد که بله آنها اين پيشنهاد (ديدار با ترامپ) را رد کرده‌اند.
سرلشکر محمدعلي جعفري در حاشيه همايش جهان بدون ترور که صبح سه شنبه در تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درخصوص توان موشکي سپاه براي پاسخگويي به تهديدات اظهار داشت: برد موشک‌هاي ما طبق سياست‌هايي که رهبري تعيين کردند محدود بوده و 2 هزار کيلومتر است و هرچند توانمندي براي افزايش اين برد وجود دارد اما اين ميزان فعلاً کفايت مي‌کند چرا که آمريکايي‌ها به اندازه کافي در شعاع 2 هزار کيلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 گروهی از دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رییس جمهوری آمریکا) انداختند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها