Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرضا با رويکرد کتاب و کتابخواني درصدد ترويج سبک زندگي ايراني؛ اسلامي در اين شهرستان است. به گزارش خبرگزاري تسنيم از شهرضا، نقش محوري مطالعه و کتابخواني و ارزش ذاتي فرهنگ مکتوب و تاثير انس و الفت جامعه با کتاب و لوازم مربوط به آن در پيشرفت و توسعه جامعه بر کسي پوشيده نيست، با ترويج و گسترش کتاب و کتابخواني است که مي‌توان علاوه بر دستيابي به دستاوردهاي نوين بشري در زمينه دانش و فرهنگ و پيشينه‌ انديشه‌ها، عقايد و تجليات‌ فکري‌ و خلاق‌ بزرگان فکر و انديشه، به سفارش‌ها و توصيه‌هاي ديني و اسلامي که در آن کتاب و کتابخواني جايگاهي بس ارجمند و متعالي دارد، عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام معظم رهبري، درباره نقش برجسته و سازنده کتاب در پويش­هاي تکامل آفرين فردي و اجتماعي مي­فرمايند: «در اهميت عنصر کتاب براي تکامل جامعه انساني، همين بس که تمامي اديان آسماني و رجال بزرگ تاريخ بشريت، از طريق کتاب جاودانه مانده­اند و روابط فرهنگي جامعه بشري نيز از پويش کتاب و مبادلات فرهنگي تقويت شده­اند».
توسعه و بالندگي کشور در سايه توجه عميق به کتاب خواني
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرضا در اين مورد به خبرنگار تسنيم گفت: يکي از موارد اثرگذار در تغيير سبک زندگي يک جامعه از سوي دشمنان، نفوذ فرهنگي در لايه‌هاي زيرين اجتماع است که اين مهم بسترسازي در راستاي ترويج و تقويت سبک زندگي ايراني؛ اسلامي در خانواده‌ها را بيش از پيش ضروري مي‌سازد.
محمدعلي جعفري افزود: تلاش براي اجراي سبک زندگي اسلامي، به ويژه در ميان کودکان و نوجوانان از جمله موارد آرماني در کشور بوده که نيازمند زير ساخت‌سازي و البته نظارت‌هاي دقيق است.
وي بيان کرد: اگر به موضوع مهم کتاب و کتابخواني بي‌توجهي شود چالش‌هاي اجتماعي کشور عميق مي‌شود و در اين صورت جبران مشکلات و معضلات بسيار سخت و پيچيده مي‌شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرضا رشد، توسعه و بالندگي کشور را در سايه توجه عميق به کتاب خواني و پرهيز از اقدامات سطحي ميسر دانست و اظهار داشت: بر همين اساس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرضا درصدد است با هم‌افزايي و هماهنگي با مجموعه‌هاي فرهنگي و اجرايي به سمت نهادينه سازي فرهنگ کتابخواني برود.
وي با بيان اينکه در سال گذشته 30 طرح از شهرضا براي شرکت در طرح ملي انتخاب پايتخت کتاب ايران ارسال شد، بيان کرد: در مراسمي از 50 عنوان کتاب نويسندگان شهرضايي در سال گذشته رونمايي شد.
جعفري با اشاره به تشکيل 36 باشگاه کتابخواني در شهرستان شهرضا، افزود: ادارات و نهادهاي اجرايي شهرستان بايد براي انتخاب شهرضا در طرح پايتخت کتاب ايران طرح‌هاي جديدي ارسال کنند.
وي با بيان اينکه يکي از امتيازات شهرستان‌ها درطرح انتخاب شهر ملي کتاب، وجود انتشاراتي است که در شهرضا با عنوان کتيبه ماندگار تأسيس شده، تصريح کرد: طرح مروجان کتاب، از بخش‌هاي جنبي طرح پايتخت کتاب ايران است که از افرادي که در ترويج فرهنگ کتابخواني نقش دارند تقدير به عمل مي‌آيد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرضا با اشاره به اينکه مراحل نهايي تدوين اطلس فرهنگي شهرضا انجام شده و تا پايان سال چاپ مي‌شود، گفت: بايد از همه ظرفيت‌هاي شهرستان براي تدوين اطلس فرهنگي شهرضا استفاده کرد.
وي اظهارداشت: با تدوين اطلس فرهنگي شهرستان مي‌توانيم دورنما و چشم انداز فرهنگي شهرستان را به درستي ترسيم کنيم و بر اساس آمار و اطلاعات صحيح، برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري کنيم.
20 اثر از نويسندگان شهرضايي آماده رونمايي است
فرماندار شهرضا با بيان اينکه همه مشکلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي ريشه در عدم مطالعه افراد دارد، گفت: استفاده بي‌رويه از فضاهاي مجازي به عنوان يک آسيب در حوزه کتاب‌خواني است.
محسن گلابي با بيان اينکه اقدامات فرهنگي زيادي که در شهرستان انجام شد اين شهر را در زمره 20 شهر برتر در حوزه کتابخواني قرار داده است، افزود: يکي از مهمترين اقدامات انجام شد در شهرضا رونمايي از 50 اثر تأليفي نويسندگان شهرضايي بود که در نوع خود اقدامي بي‌نظير محسوب مي‌شد.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي به ويژه در زمينه ترويج فرهنگ کتابخواني در شهرستان، اظهارداشت: وجود ظرفيت‌هاي بالاي شهرستان در حوزه کتاب اين شهرستان را مي‌تواند جزو شهرهاي پايتخت کتاب ايران قرار دهد.
فرماندار شهرضا با تأکيد بر اينکه همه زيرساخت‌هاي پيشرفت و توسعه در شهرضا وجود دارد اما بايد با برنامه‌ريزي دقيق و منسجم از آن بهره‌برداري کرد، افزود: کتابخواني يکي از مهمترين مؤلفه‌هاي توسعه پايدار در هر جامعه است.
وي با بيان اينکه 20 اثر از نويسندگان شهرضايي آماده رونمايي است که پس از آن در گنجينه آثار مکتوب مؤلفان و مفاخر شهرستان قرار داده مي‌شود، گفت: اهداي 24 هزار جلد کتاب توسط يکي از پزشکان شهرستان، اهداي 16 هزار جلد کتاب توسط فردي ديگر و اهداي 12 هزار جلد کتاب‌هاي مرحوم آيت الله صالحپور به مردم شهرضا، ضرورت افزايش سرانه کتابخانه در شهرستان را مي‌رساند که متأسفانه مکان مناسبي براي جمع‌آوري اين کتاب‌ها وجود ندارد.
گلابي با بيان اينکه برخي از فضاهاي قابل استفاده در شهرستان براي کتابخواني براي نگهداري کتاب‌ها اختصاص داده مي‌شود، تصريح کرد: با پايان اين کار شاهد افزايش 5 هزار مترمربع به فضاي کتابخانه‌هاي شهرستان هستيم.
وي با بيان اينکه وجود کتابخانه‌هاي تخصصي مانند کتابخانه دفاع مقدس در شهرستان يک مزيت است که بايد از آن استفاده شود، افزود: تمام حوزه‌هاي علميه شهرستان داراي کتابخانه‌هاي تخصصي هستند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر

هنرنمایی جدید معماران ایرانی در حرم امام حسین(ع)، شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران، توضیحاتی درباره آسیب‌دیدگی عوامل «نون خ»، فراخوان جایزه جهانی کتاب سال، یادی از رضا سیدحسینی در سالروز نبودنش،سرگذشت نخستین بازیگر زنِ سینمای ایران و... از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است با تدوین بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم، می‌توان امید داشت افزایش ۲۵ درصدی سهم فرهنگ به ویژه در حوزه‌های دینی عملیاتی شود.

کدام مداحان و سخنرانان به حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند؟

۵ نفر از مداحان و ۳ نفر از سخنرانان کشور امسال توفیق دارند تا برای اجرای مراسم‌های دینی راهی حج تمتع شوند.

هنرنمایی جدید معماران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد.

رکورد ۲۴ ساله حج می‌شکند؟

شمار زائران حج در ۲۴ سال اخیر فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده و در سال ۲۰۱۲ بالاترین رکورد و در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد کمترین حضور زائران از سراسر جهان بوده است.

عربستان ۳۲۰ هزار اتاق هتل می‌سازد

عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی برای تقویت صنعت مهمان‌نوازی خود با ساخت ۳۲۰ هزار اتاق هتل جدید تا سال ۲۰۳۰ است.

این استقبال کم برای چیست؟

سال گذشته از ۱۲۶ بنای تاریخی که برای مرمت و احیا به مزایده گذاشته شد، حدود ۴۶ بنا به سرمایه‌گذاران خصوصی واگذار شد. امسال قرار است ۱۰۰ بنای تاریخی بار دیگر به مزایده برود. سطح پایین مشارکت مردم در نگهداری و زنده‌سازی بناهای تاریخی همواره محل بحث بوده است، ‌اما دلیل آن چیست؟

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به‌جای پادزهر فرهنگی، سم تولید می‌کنند!

یک منتقد درباره‌ وضعیت آثار شبکه نمایش خانگی معتقد است: با وضعیت نابسامانی در عرصه شبکه نمایش خانگی مواجهیم. از آنجا که دچار تشتت در مدیریت و تصمیم‌گیری‌های نظارتی مختلف از جمله مرحله پسینی و پیشینی هستیم، همه چیز در تولید محتوا شلم‌شوربا شده است؛ به طوری‌که اغلب پلتفرم‌ها به جای تولید پادزهر فرهنگی و هنری، به ارائه سم اجتماعی به مصرف‌کننده‌ها مبادرت می‌کنند.

توضیحاتی درباره آسیب‌دیدگی عوامل «نون خ»

مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «نون خ» راضی است که اجازه داده‌اند در این مجموعه به قصه کولبرها بپردازند. او در عین حال می‌گوید: در این سریال به ۲ خط قرمز ـ یکی مسائل دینی و دیگری قومیتی ـ در عین حال که مراقبت کردیم، پرداختیم.

جایزه جهانی کتاب سال فراخوان داد

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

یادمانی برای خواننده اثر ماندگار «بهار دلنشین»

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز او پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود.

اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار

دهم اردیبهشت‌ماه سالروز درگذشت بازیگری است که نه تنها به عنوان نخستین هنرپیشه زن ایرانی شناخته می‌شود بلکه از منظری دیگر او را اولین قربانی در ناتوانیِ بومی کردنِ تفکر مدرن در سینمای ایران می‌دانند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 

در زمان گرفتاری‌ها چه آیه‌ای از قرآن را بخوانیم؟

یادی از رضا سیدحسینی در سالروز نبودنش

معلمی که هرگز به دانشجویانش دروغ نمی‌گوید

ماجرای نام‌گذاری عملیات بیت‌المقدس چه بود؟

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود