زن جوان شوهرش را تکه تکه کرد / مژگان ارتباط پنهانی شوهرش با زن غریبه را فهمیده بود! + عکس
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۳۱۰۲
زن جوانی که با اجیر کردن یکی از دوستان خانوادگی شان، توطئه قتل شوهر خیانتکارش را طراحی واجرا کرده بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شد. اما با رضایت فرزندانش و اولیای دم، او و همدستش از مرگ نجات یافتند. آفتابنیوز : زن جوانی که با اجیر کردن یکی از دوستان خانوادگی شان، توطئه قتل شوهر خیانتکارش را طراحی واجرا کرده بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
هفتم آذر سال 92 زنی به کلانتری مشکین دشت کرج رفته و خبر داده بود شوهرش گم شده است. تا اینکه جسد تکه تکه مرد گمشده در ساوه پیدا شد. ازآنجا که کارآگاهان درتحقیقات تخصصی به همسر 30 ساله قربانی جنایت- مژگان-مشکوک شده بودند او را تحت بازجوییهای تخصصی قراردادند. تا اینکه سرانجام او پس از چند روزانکار، به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: وقتی متوجه خیانت شوهرم شدم یکی از دوستان همسرم را که نیاز به پول داشت اجیر کردم وسناریوی قتل را طراحی کردیم. روز سیام آبان سال 92 با ریختن بیست قرص خواب آور درغذای شوهرم، اورا مسموم کردم و از همدستم خواستم که وی را با یک روسری خفه کند. بعد جسدش را خودم با تیغ موکت بری تکه تکه کردم وداخل پنج کیسه انداخته و در حوالی ساوه رهایش کردم و بهخانه بازگشتم.
زن جوان گفت: «چهارده سال پیش ازدواج کردم که حاصل زندگیمان دو فرزند است. همه جوانیام را پای شوهرو فرزندانم ریختم و با تمام سختیهایی که در زندگیمان بود خم به ابرو نیاوردم. اما وقتی متوجه شدم شوهرم به من خیانت میکند تحملم را از دست دادم و دیگر نمیتوانستم ببینم که همسرم با زنهای غریبه رابطه دارد. باورکنید آنقدر خونم به جوش آمده بود که جسد شوهرم را با تیغ موکت بری مثله کردم. شاید در گذشته با دیدن قطرهای خون حالم بد میشد اما آنقدر سایه خیانت برایم سنگین بود که مرتکب این جنایت وحشتناک شدم و....با اعترافهای هولناک مژگان، تنها همدست او- حمید 35ساله- هم دستگیر شد و اعتراف کرد.آنها پس از محاکمه هردو به قصاص محکوم شدند. اما باتوجه به رضایت اولیای دم، دو متهم از قصاص گریختند. این درحالی بود که فرزندان مقتول در دادگاه گفتند: «پدرمان بد اخلاق بود و همیشه ما شاهد کتک خوردن وآزار مادرمان بودیم.» و...بدینترتیب با توجه به اعلام گذشت اولیای دم ازقصاص عاملان قتل، دو متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه شدند. سرانجام مژگان به 12 سال حبس و 25ضربه تازیانه وهمدستش هم به 10 سال حبس محکوم شدند.
مشاوره، بهترین راه
قاضی محمد عنبری- رئیس شعبه ویژه اجرای احکام دادگستری البرز- دراین باره گفت: متأسفانه تعداد اندکی از زنانی که در معرض خیانت همسر خود قرار میگیرند به فکر انتقامجویی میافتند در صورتی که باید در مواجهه با این شرایط عاقلانه تصمیم گرفت واز رفتارهای احساسی خودداری کرد. وی مشاوره را بهترین راه حل مشکلات دانست و گفت: نباید با تصمیمهای عجولانهای مثل مژگان تیشه به ریشه همه چیز زد.
وی به لایحه دفاع از حقوق بانوان اشاره کردو گفت: در این لایحه بسترهای مهمی برای دفاع از حقوق زنانی که در چارچوب خانواده متضرر میشوند پیشبینی شده است.وی تأکید میکند: وقتی قانون، از زنانی که با خیانت همسرشان روبهرومی شوند حمایت کافی داشته باشد الزاماً دست زنان به خون وجنایت آلوده نخواهد شد.چراکه اگر بدانند همسر خیانتکارشان مجازات میشود سناریوی پیچیده وجبرانناپذیری را طراحی نمی کنند که عاقبت شومی داشته باشد. و....وی درباره بحث تدوین قوانین و مقررات و خلأهای قانونی نسبت به حمایت از زنان و تأثیر آن در ارتکاب بزه توسط زنان گفت: قانونگذار در حال تدوین قوانین و مقرراتی در زمینه حمایت از زنان است و میتوان به لایحه جامع تأمین امنیت زنان در برابر خشونت اشاره کرد که در قوه قضائیه در حال بررسی است.
علل خیانت
زهره ندافی- روانشناس بالینی- نیز در این باره به خبرنگارحوادث «ایران» اظهارداشت: احساس محرومیت جنسی، زمینه خیانت را دربرخی افراد رشد میدهد. محدودیت در حوزه دنیای واقعی از یک طرف و تحریک و فانتزیسازی جنسی در فضای مجازی از طرف دیگر باعث میشود که در ازدواجهای اول، انگیزه و اولویت جنسی بسیار قوی باشد. این مسأله عقلانیت ازدواج را کاهش میدهد وبه همین خاطردر برخی موارد ازدواج اول در ایران براساس دلایل محکم و مشخصی شکل نمیگیرد و نتیجه آن میتواند طلاق یا خیانت باشد. ازدواج نامناسب و ناهمخوان نیز احتمال بیشتری به سوق یافتن به سوی خیانت دارد.وی با اظهار اینکه مشاورههای صحیح میتواند دراین زمینه راهگشا باشد گفت: ارضای جنسی موضوعی است که بین زوجین بسیار اهمیت دارد.پس با آگاهسازی زوجین به طور قطع شاهد مسائلی چون خیانت نخواهیم بود. اما مردم در این مورد درست نمی دانند که به کجا مراجعه کنند. امروزه مراکز مشاوره برای مردان وزنان بستری را فراهم کرده که میتوانند این قبیل مشکلات را در آنجا مطرح کنند.بی تردید مرد هوسران، بیماری است که نه تنها خود بلکه خانوادهاش ودیگران را هم در باتلاق گرفتار می کند. طوری که شاهد حوادث گوناگون جبرانناپذیری در این باره هستیم.این روانشناس به زنان توصیه کرد، برای بهبود زندگی زناشویی خود به طورحتم قدری به تصیحح رفتارهایشان نیز توجه کنند. همچنین مردها هم باید با نگرش درست و اصل وفاداری به همسر خود به استحکام زندگیشان توجه جدی داشته باشند.منبع: آفتاب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
"کارن کی هو" نویسنده حوزه هنری میگوید:"اگر سعی میکردید زندگی تان را بدون هنر دوباره تصور کنید بله، کاملا متفاوت به نظر میرسید. هنر با چیزهایی بیشتر از آن چه مردم فکر میکنند تلاقی میکند".
به گزارش فرارو به نقل از وُکس، این صرفا ون گوگها و مونهها نیستند که آثار هنری شان بر روی دیوار موزهها آویزان شده اند. هنر در آثار هنریای مانند سازه "دروازه ابر" ساخته "آنیش کاپور" هنرمند بریتانیایی هندی تبار در پارک میلینیوم (هزاره) در شیکاگو یا در عمارت مارپیچ ساختمان گوگنهایم در نیویورک نیز وجود دارد.
هنر هم چنین، هنر زینت بخش پوستر فیلمهای سینمایی و تابلوهای ویترین فروشگاهها میباشد. هنرمندان با هنرشان بر لباسهایی که میپوشید، موسیقیای که گوش میدهید و محصولاتی که مصرف میکنید تاثیر میگذارند. به زبان ساده هنر همه جا حضور دارد.
با این وجود، اگر هنر اصلی اساسی از فرهنگ ما میباشد آیا بسیاری از ما احساس میکنیم که آن را درک نمیکنیم؟نتیجه نظرسنجیای انجام شده توسط "یوگاو" در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد نشان داد که تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان امریکایی گفته بودند که خود را هنرمند نمیدانند. ۵۸ درصد یا حتی میزان بیش تری از پاسخ دهندگان گفته بودند که با جریانها یا سبکهای هنری معروف آشنا نیستند.
شما شاید بخواهید ستایش گر هنر باشید، اما برای تبدیل شدن به فردی هنردوست باید با هنر ارتباط برقرار کنید.
به هنر به عنوان یک ماجراجویی تعاملی نگاه کنیدگاهی اوقات استفاده از راهنماهای صوتی یا گوش دادن به صحبتهای هنرمندان برای روشن شدن تاریخچه یک اثر کمک کننده است، اما لزوما همواره به شما کمک نمیکند با هنر ارتباط برقرار کنید.
رمزگشایی معنای یک اثر مستلزم نگاه کردن به کالبدی بودن آن است. اتصال یک اثر هنری به سایر مصنوعات فرهنگی و در عین حال انتقال تجربیات زندگی خود از این باور سوررئالیستی پیروی میکند که معنا از مثلث سه ضلعی خود اثر، نیت هنرمند و واکنش بیننده به آن ناشی میشود.
معنای هنر از تعامل بین بیننده و هنرمند ناشی میشود. آن چه بیننده از یک اثر استنباط میکند صرفنظر از نیت هنرمند که خالق اثر بوده اهمیت دارد. از این منظر برای فهم یک اثر هنری باید کمتر احساس ترس به خود راه دهیم، زیرا هیچ راه درست یا غلطی برای خوانش یک اثر هنری وجود ندارد و صرفا ایدههایی هستند که میتوانند توسط هنرمند بسط یافته یا هدایت شوند.
"مولی اووندن" هنرمند و شاعر در مینه سوتا در این باره میگوید:" نیازی ندارم بیننده نقاشی هایم دقیقا منظورم را بداند، اما دوست دارم به اصطلاح با اثرم دست بدهد. این بیشتر در مورد گشودگی به روی یک گفتگو یا دعوت به یک تجربه است". این رابطه با در نظر گرفتن بازدید از موزه یا گالری به عنوان یک اقدام فعال و نه منفعل ممکن است به تحکیم رابطه با هنر کمک کند.
یک مطالعه ۲۰ ساله که در سال ۲۰۱۷ میلادی مجددا تایید شد نشان داد که ما به طور متوسط صرفا به مدت ۲۷ ثانیه به یک اثر هنری در موزه یا گالری نگاه میکنیم که شامل عنوان و اطلاعات همراه آن میشود. "دیل" هنرمند چند رشتهای میگوید:"تلاشی برای خلق اثری وجود دارد که نیازی نیست زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره آن کنید". با این وجود، او معتقد است که تفکر انتقادی برای هر هنری هم از طرف هنرمند و هم از طرف بیننده امری حیاتی میباشد.
اووندن میگوید:"ما در مدرسه یاد میگیریم چگونه در مواجهه با شعر یا هر اثر هنری دیگری همه اجرا را شناسایی کرده و آنها را از هم جدا کنیم". با این وجود، او در کار خود به عنوان یک مربی هنری سعی میکند مخاطب را وادار کند که به این فکر کند که پس از آن تشریح چه رخ میدهد. او میگوید: "وقتی همه چیز از هم پاشید یاد نمیگیریم که چه کار کنیم و به نوعی اثر را رها میکنیم". اووندن بر این باور است که رابطه بین بیننده و اثر در روند جمعآوری دوباره جهان شکل میگیرد.
اگر هنر فرآیندی از تخیل است که واقعیت را قابل تصور، به یاد ماندنی و گاهی حتی قابل پیش بینی میسازد همانطور که "سوزان لنگر" فیلسوف فرهنگی گفته بود چنین تعاملی میتواند حتی فراتر از این نیز پیش برود، زیرا باعث ایجاد احساساتی میشود که ما هر روز با آن در تماس نیستیم احساساتی مانند انزجار و ترس. برای مثال، با تماشای آثار دیل متوجه میشویم که تعدادی از قطعات او الهام بخش طنز هستند و هم چنین تجربه بومیان امریکا را به تصویر میکشد، زیرا انسانیت به تصویر کشیده شده و حقیقت نگران کنندهای را در مورد تسخیر آمریکا نشان میدهد.
دیل با اشاره به این که نقش او به عنوان یک هنرمند آن است که ایده هایش را با صداقت بیان کند میگوید: "من سعی نمیکنم اثری را خلق نمایم و سپس به این فکر کنم که مخاطبان آن را دوست خواهند داشت". هنر صادقانه حتی میتواند مخاطبان را به شدت ناراحت کند. دیل میگوید:"با این وجود، این ناراحتی بخش مهمی از کار است".
در این مورد بخشی از عدم فهم هنر مخاطب میتواند ناشی از بی میلی برای مقابله با آن ناراحتی باشد. همان گونه که لنگر نوشته آموزش هنر آموزش احساس است وقتی هنر باعث ایجاد احساساتی میشود که ما همیشه به آن دسترسی نداریم ممکن است برای مدیریت آن کار دشواری پیش روی مان قرار داشته باشد. با این وجود، در جریان دست و پنجه نرم کردن با آن احساسات است که ارتباط با هنر و در نهایت درک و فهم آن شکل خواهد گرفت.
چگونه میتوان تمایل به ناراحتی را آموزش داد؟ اووندن در این باره میگوید حتی به عنوان یک عاشق مشتاق هنر او متوجه میشود که واکنش احساسی همیشه آسان نیست. او میگوید: "این میتواند واقعا طاقت فرسا باشد".
مراقب زوزههای تجربه خود باشیدشاید بتوان نحوه ارتباط مان با هنر را دلیلی بر کاتارسیس* دانست. این کاری است که آثار هنری انجام میدهند. در طول زندگی انسانی مان ما حجم قابل توجهی از درد اندام خیالی* را داریم از دست دادن پدر و مادر در دوران کودکی یا نوجوانی، حضور در جنگ و حتی چیزی به اندازه داشتن یک معلم بدجنس. سپس به دنبال پیدا کردن راهی برای مقابله با آن از طریق کار کردن یا گوش دادن به یک آهنگ یا طرق مختلف دیگر خواهیم بود.
"کارن کی هو" میگوید اگر فکر کردن به هنر را به عنوان راهی برای تغییر زمان یا تغیبر تجربه خود آغاز کنید و اگر از پاسخ سطحی "این یک عکس خوب است" فراتر بروید آن زمان تماشای یک اثر هنری میتواند تلاشی واقعا جالب توجه باشد.
او به نمایش آثار "یوهاس ورمیر" نقاش هلندی قرن هفدهمی در موزه رایکس آمستردام اشاره میکند که با استقبال چشمگیری مواجه شد و بازدیدکنندگان را از سراسر نقاط جهان به سوی خود جلب کرد. علیرغم آن که ممکن است فکر کنید زندگی تان ارتباط اندکی با زندگی اشراف هلندی قرن هفدهمی دارد آثار ورمیر در به تصویر کشیدن زیبایی لحظههای روزمره برای تان الهام بخش خواهد بود تا از نو به زندگی خود نگاه کنید. او میگوید:"امیدوارم وقتی به انجام آن کارها فکر میکنید متوجه شوید که زیبایی در آن لحظه نیز وجود دارد".
* کاتارسیس اصطلاحی است که ارسطو برای تزکیه روحی و روانی تماشاگر از تراژدی عنوان میکند. کاتارسیس به نوعی شبیه همذات پنداری یا حس سمپاتیک در تماشاگر است.
*اندام خیالی یا Phantom Limb سندرومی روانی است که فرد هم چنان اندام بدنی از دست رفته را حس کرده و حتی درد را در آن ناحیه احساس میکند. در واقع این احساس درد در ناحیه اندام از دست رفته انکار واقعیت تلخی است که در صورت اتمام درد فرد باید با آن روبرو شود.