Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@04:36:09 GMT

جایگاه کشاورزی در توسعه پایدار با محوریت نقش وقف

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۳۲۵۴

جایگاه کشاورزی در توسعه پایدار با محوریت نقش وقف

 

به گزارش جام نیوز، نشست تخصصی بررسی جایگاه کشاورزی در توسعه پایدار با محوریت نقش وقف با حضور غلامعلی رحیمی؛ مدیرکل اداره بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف، جمعی از مسئولان سازمان اوقاف و اساتید دانشگاه و صاحبنظران حوزه کشاورزی در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

 

در این نشست علوی؛ رئیس مرکز رشد زیست فناوری پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری وزارت علوم درباره اهمیت وقف در عرصه‌های  اقتصادی و اجتماعی اظهار کرد: سازمان اوقاف می‌تواند به‌عنوان سازمان متولی موقوفات با نگاه نوآورانه به رفع چالشهای اجتماعی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست سعیدی؛ معاون پژوهشی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی هم درباره شاخص‌های تدوین شناسنامه رقبات کشاورزی گفت: در رابطه با این موضوع باید به مولفه‌های اقلیم، پتانسیل محصول، فناوریهای نوین، الگوهای مدیریتی و استفاده از داده ‌پردازی در تصمیم‌سازی تولید توجه شود.

 

گفتنی است این نشست تخصصی با همکاری و مشارکت استادان و صاحب نظران و همکاری معاونت بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف، معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات و توسعه وقف و معاونت  پژوهشکده علوم و فن‌آوری زیستی و برخی مجموعه‌های علمی دیگر برگزار شد.

 

تسنیم

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر سبزعلیپور، مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه در حاشیه بازدید از داروخانه‌های سطح شهرستان پارس آباد گفت: در این بازدیدها، مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد که پرونده تخلفات این داروخانه‌ها جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
وی با تاکید بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه‌ها و اطلاع رسانی‌های مکرر نسبت به اصالت سنجی دارو‌ها و فرآورده‌های سلامت محور در سامانه TTAC اظهارداشت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه TTAC و موجودی فیزیکی داروخانه، ضمن قطع سهمیه، موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.
مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه بیان داشت: انبار دارویی داروخانه‌ها بایستی طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه‌های لازم از سوی موسس اخذ شود.
رعایت اصول علمی و فنی در ساخت دارو‌های ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

دیگر خبرها

  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر