Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آلمانی با استناد به آمارهای سازمان ملل از کشته‌شدن روزافزون خبرنگاران به‌خاطر شغلی که دارند در سطح بین‌المللی و کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دویچه وله آلمان، بر اساس اطلاعات سازمان ملل در 10 سال گذشته حدود 930 خبرنگار به‌دلیل کارشان کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات سازمان، یونسکو میان پرونده‌های ثبت‌شده در این باره در فاصله زمانی بین سال‌های 2006 تا پایان سال 2016 تنها از هر دو مورد یک مورد شفاف‌سازی شده است.

وولفگانگ شولتز از هیئت کمیسیون یونسکو در بن آلمان در نظری انتقادی به این اوضاع اظهار داشته است که تنها با یک رسانه‌ای که در معرض تهدید قرار ندارد انعکاس افکار عمومی میسر است.

بر اساس گزارش سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد، در سطح جهانی حدود 102 خبرنگار کشته شده‌اند. افغانستان و مکزیک در سال با حدود 13 مورد مرگ برای خبرنگاران خطرناکترین مناطق به شمار می‌روند و بعد از آن یمن با 11 مورد مرگ، عراق 9 مورد و سوریه 8 مورد قرار دارد.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، از سال 2012 به‌خصوص با توجه به درگیری‌ها در سوریه، عراق و یمن مناطق عربی خطرناک‌ترین مناطق برای خبرنگاران محسوب می‌شوند. در این مناطق همچنین شمار خبرنگاران ربوده‌شده توسط افراط‌گرایان به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

اخیراً در اتحادیه اروپا هم موارد قابل توجهی از این گونه حوادث دیده شده است. اخیراً قتل یک خبرنگار منتقد دولت در مالت نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که این مورد هنوز در آمار قتل خبرنگاران ثبت نشده است.

یونسکو همچنین در سطح جهانی افزایش چشمگیر خشونت علیه خبرنگاران را ثبت کرده است، بر این اساس همواره بسیاری خبرنگاران ربوده، دستگیر و یا شکنجه می‌شوند. خبرنگاران همچنین قربانی اقدامات نظارتی، حملات سایبری و کمپین‌های اطلاعاتی غلط می‌شوند.

بر این اساس، نیمی از موارد قتل خبرنگاران در سال‌های گذشته در کشورهایی اتفاق افتاده که هیچ درگیری در آن وجود نداشته است. اکثر روزنامه‌نگارانی که در سال 2016 کشته شدند خبرنگاران محلی بودند.

از سال 2006 شمار خبرنگاران زن کشته‌شده دو برابر شده است. در سال 2016 تعداد این افراد 10 درصد و 10 سال پیش از آن تنها 5 درصد بود.

انتهای پیام/*

R31356/P36446/S8,89,92/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی

شبکه المیادین از کمین بزرگ رزمندگان مقاومت لبنان علیه نظامیان اسرائیلی در نقطه مرزی «رویسات العلم» و همچنین «المالکیه» خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رزمندگان حزب‌الله لبنان بامداد امروز موفق به شکار نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی در دو نقطه مرزی در جنوب لبنان شدند.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزشهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت

شبکه المیادین خبر داد که در کمین اول، زمانی که خودروی نظامیان اسرائیلی به نقطه مرزی مجاور شهرک «رویسات العلم» رسید، رزمندگان لبنانی با انواع موشک‌های هدایت‌شونده آن‌ را هدف دقیق قرار دادند که در پی آن تعدادی از نظامیان اشغالگر کشته و زخمی شدند.

در کمین دوم نیز نیروهای پیاده ارتش اسرائیل در نقطه مرزی «المالکیه» در تیررس نیروهای حزب‌الله قرار گرفتند که در این عملیات نیز تعدادی از آن‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته منابع لبنانی، ارتش اسرائیل هم اکنون وارد منطقه شده است تا کشته‌ها و زخمی‌ها را خارج کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان