Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از حاشیه های به وجود آمده برای دلار اربعین و همچنین بیمه اربعین، حالا نوبت به حاشیه های مربوط به حمل و نقل زائران اربعین رسیده است. از هزینه های هنگفت برای استفاده از پارکینگ گرفته تا دو برابر شدن کرایه اتوبوس ها به بهانه تردد‌‌های یک‌ سرخالی، باعث شده است تا حمل ونقل اربعین نیز با حاشیه هایی رو به رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم نیز با طراحی پویشی در فضای مجازی به مقابله با هزینه های حمل و نقل برخواسته اند.
به گزارش تابناک اقتصادی، طی روزهای گذشته در تارنمای تابناک اقتصادی مطالبی پیرامون حاشیه های ایجاد شده برای دلار اربعین و بیمه اربعین منتشر شد. حالا با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی (ع) و راهی شدن مردم به سمت مرزها این حاشیه ها به بخش حمل و نقل نیز رسیده است. 
دیروز مورخه 7 آبان ماه 1396 تصویری از یک فیش مربوط به پارکینگی در چذابه منتشر شد که نشان می داد حق ورود هر خودرو به داخل پارکینگ 50 هزار تومان می باشد و بابت هر شبانه روز استفاده از پارکینگ مبلغ 5 هزار تومان نیز دربافت می شود. این در حالی است که مدیریت پارکینگ اعلام کرده است که هیچ گونه مسئولیتی را نیز در قبال ادعای صدمه به بدنه اتومبیل یا سرقت لوازم و اشیاء داخل و خارج ماشین بر عهده نمی گیرد. 
بعد از انتشار این فیش، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان طی مصاحبه ای اعلام کرد که زائران نگران 50 هزار تومان دریافتی پارکینگ چزابه نباشند، این مبلغ بعداً به آن ها مسترد خواهد شد. همچنین وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت که درصدد کاهش این مبلغ هستیم.

موضوع هزینه های حمل و نقل زائران اربعین به همین جا ختم نشده است و طبق آنچه احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور در مورخه 12 مهر 1396 طی مصاحبه ای اعلام نمود، قیمت بلیط اتوبوس های اربعین دو برابر می شود. وی در همین زمینه اظهار نمود: بر اساس برنامه ‌ریزی صورت گرفته سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای و اتحادیه شرکت‌ های تعاونی مسافربری کشور پیش فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین امسال از تاریخ ۹ آبان ‌ماه ۹۶ آغاز می ‌شود و قرار است هر چه نرخ بلیت باشد در ایام اربعین دو برابر ‌شود. عامری دلیل دو برابر شدن کرایه ها را نیز تردد‌‌های یک‌ سرخالی اتوبوس ها عنوان کرد و گفت: اتوبوس ها یا زائران را به مرز منتقل کرده و یک سر خالی بر می‌گردند و یا این‌که برای جابجایی زائران یک سر خالی به مرز می ‌روند که در این صورت باید مشمول افزایش نرخ بلیت شوند.
اما با افزایش میزان هزینه های حمل و نقل مربوط به ایام اربعین حسینی مردم نیز بیکار ننشستند و برای مقابله با این هزینه ها، پویش اجتماعی را تحت عنوان "پویش رانندگان حسینی" به راه انداختند. هدف از راه اندازی این پویش جا به جایی رایگان مسافران اربعین حسینی می باشد. این طرح در کانال تلگرامی اربعین به آی دی @ArbaeenIR با هشتگ پویش رانندگان حسینی در حال پیگیری است و پیام این پویش نیز به شرح زیر می باشد: "هم اکنون که در آستانه حرکت عظیم و کنگره جهانی اربعین قرار گرفته ایم، بسیار شایسته است تا کسانی که وسیله نقلیه (سواری یا اتوبوس یا کامیون) دارند، به تناسب احوال و فراخور وسیله نقلیه شان، در این حرکت حسینی شریک شوند و پویش مردمی رانندگان حسینی را راه اندازی کنند و هر راننده (اعم از راننده های اتوبوس، تاکسی، شخصی و کامیون) خدمتی به زائران اربعین حسینی کنند و به صورت نذری زائران را از شهرهای همجوار تا مرزها یا از مرزها تا شهرهای مختلف جابجا نماید". 
به هر صورت امید است که در سال های آینده با برنامه ریزی بهتر مسئولین، از هزینه های مربوط به پیاده روی اربعین کاسته شود تا زائران بیشتری بتوانند در این پیاده روی و اجتماع عظیم شیعیان شرکت نمایند. 


منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد

اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در ۲۵ خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۹۰۶۱۴۱۰، ۰۹۱۵۹۱۰۱۵۱۰ و ۰۵۱۳۳۷۱۲۳۰۵ تماس بگیرند.

همچنین متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر ۲۳ مراجعه کنند.

کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود ۲ هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از ۵ استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی