Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالح مسلم، رئیس سابق حزب "اتحاد دموکراتیک" متعلق به کردهای سوریه ضمن نامناسب دانستن زمان برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: از ابتدا با برگزاری آن در این شرایط موافق نبوده است.

ایران آنلاین / صالح مسلم، رئیس سابق حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در این باره گفت: ما حامی برگزاری همه‌پرسی در آن زمان نبودیم، یک اشتباه استراتژیک در محاسبه وجود داشت، متاسفانه نه فقط آن کسانی که این اشتباه را مرتکب شدند، بلکه مردم کرد همگی بهای سنگین آن را پرداخت کردند و این خسارت سنگینی برای آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب اتحاد دموکراتیک بزرگ‌ترین و سازمان یافته‌ترین جریان کردی در سوریه محسوب می‌شود و نیروهای وابسته به آن به همراه دیگر گروه‌های همپیمان خود اکنون نزدیک به یک چهارم خاک سوریه به ویژه در شمال و شرق کشور را در اختیار دارند. آنها در شمال سوریه منطقه فدرالی اعلام کرده‌اند.

صالح مسلم افزود: اتحاد مردم کرد تضمین کننده پایان بخشیدن به همه این اشتباهات است. کشور کردستان که همه افراد در همه بخش‌ها در آن گرد هم آیند از اصلی‌ترین آرمان‌های کردها است و همین امر برای فائق آمدن بر این گونه اشتباهات کافی است.

همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق ۲۵ سپتامبر در میان مخالفت دولت مرکزی بغداد و جامعه بین‌الملل برگزار شد و در پی آن دولت عراق و کشورهای همسایه اقداماتی را برای ابطال این همه‌پرسی به کار گرفتند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران است، صبح امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حمایت همراه اول و سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

«ایران اکسپو» با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری شرکت ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا در آن با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه های مختلف فراهم است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این دوره از برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2024 بیش از 800 شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

قرار است این نمایشگاه که با ارائه محصولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی برگزار می شود، میزبان بیش از دو هزار بازرگان، سرمایه گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان باشد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403 که تا 12 اردیبهشت 1403 دایر است، از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • اوسمار: در بخش دفاعی اصلا خوب نبودیم/ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود