Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@16:17:27 GMT

اولین سالگرد شهدای حله در اهواز برگزار شد+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۵۰۸۰

‍‍‍‍‍‍

اولین سالگرد شهدای فاجعه حله عراق با حضور مسئولان و خانواده‌های آنها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، امام جمعه موقت اهوازدر این مراسم در سخنانی گفت: پاداشی که خداوند برای شهدای راه امام حسین(ع) در نظر گرفته است بسیار بالاست. در کامل الزیارات از امام صادق(ع) نقل شده است؛ «کسی که در راه زیارت حسین بن علی(ع) کشته شود خداوند ملائکه را متکفل غسل او قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده با بیان اینکه اگرچه مصیبت سنگین بود و تشییع شهدای حله در چند مرحله صورت گرفت، افزود: آنچه که به خانواده‌های داغدار این شهدا تسلی می‌دهد همین روایت از ائمه اطهار(ع) است. 

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان هم در این مراسم با اشاره به سالگرد شهدای حله با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ شهید خانم و ۱۲ شهید آقا در این فاجعه از سوی خوزستان قهرمان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد، گفت: کماکان بر اساس فرموده امام که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، در حال انجام وظیفه است و اقدام ایثارگرانه در این استان زن و مرد و پیر و جوان نمی‌شناسد.

عبدالرضا فرجیان ادامه داد: از برکت وجود شهدا می‌بینیم که جمعیت شرکت کننده در همایش اربعین سال به سال افزوده می‌شود و این نشان دهنده آن است که شهدا تأثیر خود را برجا گذاشته‌اند و مرزهای شلمچه و چذابه مملو از زائران کربلای معلی است.

وی عنوان کرد: خوزستان با ۲۳ هزار شهید، دو هزار و ۷۵۰ آزاده و ۳۵ هزار جانباز رتبه ۵ کشور را از لحاظ آماری دارد و از این سو نشست شش شهید مدافع حرم و ۶۲ شهید طریق‌الحسین مقام اول را در کشور دارا است. برنامه‌ریزی‌هایی که امسال صورت گرفت و اهتمام نماینده ولی‌فقیه و استاندار در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این مراسم انجام شد.

 این مراسم با حضور خانواده‌های شهدای طریق‌الحسین و  برخی مسئولان استانی برگزار شد.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان و قشر‌های مختلف مردم مراسم عزاداری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) در بیت حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد. 

در این مراسم سخنرانان به بیان سیره، منش و نقش امام صادق (ع) در ترویج مکتب و فقه اهل بیت (ع) و مرثیه سرایان به ذکر مراثی در رثای این امام همام پرداختند. 

در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) مراسم‌های عزاداری در شهر‌های مختلف استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد