Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزه گرفتن، دوش آب سرد، خواب کافي، ورزش از جمله عوامل طول عمر و زندگي سالم هستند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري آريا، روزنامه ديلي تلگراف نوشت: دوش آب سرد، خواب کافي، ورزش از جمله عوامل طول عمر و زندگي سالم هستند.
اين روزنامه انگليسي در تحليلي به قلم ويکتوريا لمبرت نوشت: کارشناسان شرکت سوئدي ورلبس (Werlabs) عادات سالم موثري را پيشنهاد داده اند که مي تواند به زندگي طولاني تر و سالم تر کمک کند:
دوش آب سرد
دوش آب سرد همان تاثير را دارد که تمرينات ورزشي بر بدن مي گذارند و بدن را تحريک مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان دريافتند که دوش آب سرد لرزيدن «چربي سفيد» را که انرژي در آن ذخيره مي شود به «چربي قهوه اي» که انرژي را مي سوزاند تبديل مي کند.
خواب کافي
به گفته دانشمندان، سي دقيقه کمبود خواب در روز در وسط هفته مي تواند به چاقي منجر شود. مردم به علت فعاليت هاي اجتماعي و کاري خود اغلب در طول هفته کم خوابي دارند و آخر هفته تلاش مي کنند اين کم خوابي را جبران کنند. اما اين شيوه منجر به اختلالات متابوليکي بلند مدت خواهد شد که ممکن است موجب آغاز بيماري ديابت نوع دو يا پيشرفت آن شود.
تحرک داشتن
کار کردن شکم هر روز صبح، راه موثري براي سلامتي است. از هر هفت بزرگسال يک نفر به يبوست دچار است و اين مشکل ممکن است به هموروئيد، التهاب روده، خونريزي و درد تبديل شود. به علاوه دانشمندان آمريکايي در سال 2012 گزارش دادند يبوست مزمن با افزايش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ارتباط دارد. نوشيدن آب و تمرينات منظم روزانه مي تواند به جلوگيري از يبوست کمک کنند.
انجام منظم آزمايش خون
بيماري قلبي و عروقي عامل بيش از يک چهارم مرگ و مير در انگليس است. يکي از خطرات اصلي، بالا بودن ميزان کلسترول بد خون است که مي تواند موجب چسبيدن چربي به ديواره رگهاي خوني شود. دکتر اندرس ليکسل (Anders Lycksell) گفت اطلاع داشتن از ميزان چربي خون مي تواند انگيزه اي باشد تا رژيم غذايي خود را تغيير دهيد و ورزش کنيد تا خطر بيماري قلبي را در خود کاهش دهيد. انجام منظم آزمايش خون به شما اين درک را مي دهد که چگونه با ايجاد تغييرات خاص در رژيم غذايي خود و ورزش، شاخص هاي خوني خود را تغيير دهيد.
قهوه بيشتر بنوشيد
در يک تحقيق جديد در اسپانيا مشخص شده است که مصرف زياد قهوه، به خصوص براي افراد 35 تا 45 ساله، خطر مرگ را کاهش مي دهد. دکتر ادلا ناوارو، متخصص قلب در اسپانيا گفت نوشيدن چهار فنجان قهوه در روز مي تواند بخشي از يک رژيم غذايي سالم باشد. اين تحقيقات مطالعات قبلي از دانشگاه کاروليناي جنوبي را تاييد کرد که ثابت کرده بود نوشيدن قهوه با کاهش خطر مرگ ناشي از بيماري قلبي، سرطان، سکته، ديابت و بيماري کليوي مرتبط است.
روزه بگيريد
دکتر تولکن گفت: «شواهد زيادي درباره مفيد بودن روزه گرفتن وجود دارد، من براي کنترل کالري هاي مصرفي خود صبحانه نمي خورم.» محققان بيماري هاي قلبي و عروقي در آمريکا دريافتند که روزه گرفتن به صورت دوره اي نه فقط خطر بيماري عروق کرونر و ديابت را کم مي کند بلکه موجب تغييراتي در سطح کلسترول خون فرد مي شود. ديابت و کلسترول بالا به عنوان عامل خطرناک براي بيماري عروق کرونري قلب شناخته شده اند.
خاگينه بخوريد
گفته شده است خوردن تخم مرغ موجب افزايش کلسترول مي شود. اما اکنون بنياد قلب انگليس به صورت رسمي توصيه مي کند خوردن يک تخم مرغ در روز خطر بيماري قلبي را در افراد سالم افزايش نمي دهد و مي تواند بخشي از رژيم غذايي سالم باشد. به گفته دانشمندان، تخم مرغ منبع خوبي از اسيد فوليک است که مي تواند خطر سکته را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جالب توجه حریف استقلال در خارج از خانه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ذوب آهنی‌ها امسال تقریباً از همه تیم‌های لیگ برتری در خانه حریفان امتیاز گرفتند و امیدوارند این روند را مقابل استقلال صدرنشین هم ادامه بدهند. شاگردان محمد ربیعی در خانه و در ورزشگاه فولادشهر خیلی آمار جالبی ندارند اما بیرون از خانه یقه تمام بزرگان لیگ برتر از جمله پرسپولیس را گرفته‌اند.

به نقل از فارس طبعاً چنین آماری یک هشدار بزرگ برای استقلال است که تحت هیچ شرایطی ذوب آهن را در ورزشگاه آزادی تهران دست کم نگیرد.استقلال برای حفظ صدرنشینی و امیدوار ماندن به قهرمانی نیاز مبرم به کسب هر سه امتیاز این دیدار خانگی دارد و پیش‌بینی می‌شود هواداران استقلال هم به دلیل حساسیت مسابقه از این دیدار استقبال خوبی به عمل آورند. ذوب آهن اصفهان در نیم فصل اول به مراتب نتایج بهتری کسب کرده بود اما پس از شایعه مذاکره محمد ربیعی با فولاد خوزستان ناگهان این تیم دچار افت شدید شد و چند هفته نتایج ضعیفی کسب کرد اما شاید بهترین نتیجه ذوب آهنی‌ها در تبریز مقابل تراکتور رقم خورد که این تیم پرستاره را با نتیجه ۴ بر یک شکست دادند. هرچند که تراکتوری ها این شکست را در جام حذفی جبران کرده و در ضربات پنالتی موفق به حذف ذوب آهن از این مسابقات شدند. گفتنی است بازی رفت تیم‌های استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به تساوی یک بر یک انجامید.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902790

دیگر خبرها

  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • آمار جالب توجه حریف استقلال در خارج از خانه
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان