Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک  مازندران، محمد حسن بهادر اظهار داشت:  ۹۷ درصد پاسخ به استعلامات و خلاصه معاملات ظرف مدت دو روز و به صورت تماما الکترونیکی پاسخ داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه الکترونیکی‌ شدن خدمات ثبتی نقش مهمی در کاهش فساد، کاهش هزینه‌ها و وقت  مراجعان دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته بخش عمده‌ای از جرائم مربوط به جعل اسناد مالکیت و قراردادها بود ولی امروز با الکترونیکی شدن خدمات ثبتی، آرشیو الکترونیکی سوابق و حذف فرآیندهای سنتی، امکان استفاده از سند مجعول در کشور به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادر گفت: در مهر امسال، ۹۷ درصد استعلامات ظرف مدت دو روز پاسخ داده شد که واحدهای ثبتی چمستان، جویبار، میاندورود، لاریجان، سوادکوه، سوادکوه شمالی و بندپی با ۱۰۰ درصد پاسخ به استعلامات ظرف مدت دو روز بهترین عملکرد را در این حوزه داشته اند.

وی تصریح کرد: در این مدت در پاسخ به خلاصه معاملات نیز واحدهای ثبتی استان به ۹۹ درصد خلاصه معاملات ظرف مدت دو روز پاسخ داده اند که واحدهای ثبتی کلاردشت، سوادکوه ، میاندورود و لاریجان با ۱۰۰ درصد پاسخ بهترین عملکرد را در این حوزه داشتند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: در مهرماه امسال از دو هزار و ۴۰۸ مکاتباتی که از سوی دستگاه قضایی با ادارات ثبت اسناد و املاک استان شده به ۹۳ درصد آنها یعنی دو هزار و ۲۲۰ مورد آن به صورت مکانیزه و الکترونیکی پاسخ داده شد که واحدهای ثبتی بابلسر، نور، بابل، جویبار ، تنکابن و نکا بهترین عملکرد را در این حوزه داشته اند.

بهادر گفت: الکترونیکی شدن خدمات موجب کاهش دعاوی ملکی و افزایش دقت و سرعت ارائه خدمات به مراجعان شده است و سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از نهادهای پیشرو در حوزه خدمات الکترونیکی  در کشور است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

 احمد وحیدی اظهار داشت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رای و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم داده شود که در روز‌های آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل