Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم - آسپک) با حضور مهمانان و شخصیت هایی از ۱۳ کشور جهان از امروز /چهارشنبه/ بمدت سه روز در تالار همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در مراسم افتتاحیه اجلاس موزه‌ های منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای بین ‌المللی موزه ‌ها گفت: توجه به تاریخ و فرهنگ غنی چابهار از اولویت‌های این سازمان است و نگاه به این بخش کمتر از توجه به فعالیت های تجاری و صنعتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرحیم کردی اظهار داشت: چابهار از قدمت تاریخی بالایی برخوردار و آثار تاریخی آن در روستای تیس گویای تاریخ و فرهنگ غنی این منطقه است.
وی بیان کرد: تاریخ و تمدن چابهار در طول تاریخ نقش مهمی در تمدن ایران اسلامی داشته است.
وی افزود: این اجلاس فرصت خوبی برای شناسایی ظرفیت های تاریخی و گردشگری و فرهنگی است تا بتوانیم از تجربه مهمانان داخلی و خارجی برای معرفی این منطقه استفاد کنیم.
وی ادامه داد: میزبانی اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم - آسپک) برای منطقه آزاد چابهار یک افتخار است و این همایش ها به توسعه و پیشرفت همه جانبه مناطقی نظیر چابهار کمک شایانی می کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به ورود نخستین محموله ترانزیتی گندم افغانستان به چابهار، آن را فصل جدیدی از توسعه روابط با کشورهای همجوار عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم - آسپک) با حضور مهمانان و شخصیت هایی از ۱۳ کشور جهان بمدت سه روز در محل تالار همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار  اظهارکرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات علمی و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی همکاری خواهد کرد.

عبدالغفور بادپا افزود: امضای این تفاهم‌نامه، فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجارب بین ۲ دانشگاه فراهم می‌کند و به ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا در منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه دانش جغرافیا در جنوب شرق ایران‌، تمرکز بر حوزه‌های توسعه پایدار، مدیریت منابع آب و مخاطرات محیط زیستی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک‌، انتشار مقالات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از اهداف عقد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اظهار امیدواری کرد این همکاری مشترک، به حل چالش‌های منطقه جنوب شرق کشور و ارتقای سطح رفاه مردم این منطقه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار