Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@00:18:40 GMT

در هر سال چند کودک معلول در کشور به دنیا می‌آیند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۰۶۳۹

در هر سال چند کودک معلول در کشور به دنیا می‌آیند؟

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، در همایش علمی کاربردی روسای ادارات فناوری اطلاعات بهزیستی در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی ساری اظهار کرد: دنیای امروز عصر تکنولوژی و ارتباطات است و باید خود را در مسیر رشد و تکنولوژی قرار داده درغیر این صورت موجب عقب‌ماندگی جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: امروزه نهادینه کردن دولت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار بوده که امید داریم در بودجه سال ۹۷ این امر با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اگر از جهان امروز عقب بمانیم از پیشرفت عقب مانده‌ایم، افزود: دولت الکترونیک و ساماندهی مدیریت دولتی جهت اثربخشی شفاف‌سازی نقش مهمی داشته که سازمان بهزیستی کشور در توسعه تکنولوژی و داده های جدید خود را بر طبق این اصول وفق داده است.

محسنی در ادامه با اشاره به این نکته که سالانه ۲۵تا۳۰ هزارکودک معلول در کشور متولد می شود، تصریح کرد: با آنکه پیشگیری از معلولیت از وظایف بهزیستی نیست اما تلاش می‌کنیم با این اطلاعات و آمار به سیاست‌گذاری درست برسیم و طبق نقشه راه عمل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کوری، قطعی عضو و دیگر معلولیت‌ها از جمله معلولیت هایی بوده که در جامعه وجود دارد و فراهم کردن بانک اطلاعاتی از این معلولان می‌تواند کمک‌های شایانی در تصمیم سازی در این خصوص کند.

وی افزود: با بازنگریهای ویژه در خصوص اعتیاد، بهزیستی توانست با نقش مهم حمایت اجتماعی آمار اعتیاد را در جامعه کاهش دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برخی آسیب های اجتماعی در جامعه ریشه در کودکی و نحوه تربیت فرزندان دارد از این رو باید "نه" گفتن را از کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم.

محسنی ضمن اشاره به این که ۴۷درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه به موقع در این زمینه انجام شود آمار طلاق در جامعه به شدت کاهش می یابد چه بسا در چندسال اخیر با حضور بهزیستی و مشاوران این دستگاه در دادگاه‌های خانواده شاهد کاهش آمار طلاق بوده‌ایم.

 

ایسنا

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه

ایسنا/هرمزگان رئیس قوه قضائیه گفت: امروز امکانات نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای امروز (۱۳ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیروهای مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.

وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیروهای مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.

وی افزود: قوه قضائیه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیروهای مسلح به کار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه بررسی بازدیدهای سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند