Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا--گزارش از محمدرضا ايازي از جانبازان کارافتاده دوران دفاع مقدس، بيشترين آمار به جا مانده درحافظه تاريخ از جنگ ها ، آمار بازماندگان جنگي در کشورهاي مختلف متعلق به جنگ جهاني دوم مي باشند ، زيرا اين جنگ هم به لحاظ ابعاد و هم وسعت دامنه جنگ و تعداد کشته شدگان بزرگترين جنگ را در بر داشته وتا جايي که بعد از آن نيزبسياري از کشورها در حافظه تاريخي خود حداقل، تجربه يکبار حادثه تلخ و ويرانگر جنگ را در آرشيو گذر خودبه ثبت رسانده و به نوعي اين وايرانگري را براي عبرت آموزي يا تجربه مجدد در اختيار ساير جوامع قرار داده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ما در تبريز ،در اين اثنا شايد کشور جنگ طلبي چون امريکا که خود را کدخداي کره خاکي مي داند بيشتر از ساير کشورها در ايجاد جنگ هاي مختلف يد طولاني داشته است .
اين کشور به رغم خوي استبدادي و استکباري ،در ارايه خدمات به جنگجويان و رزمندگان خود بيشتر مزيت و امکانات را مد نظر قرار داده و از ايتم هاي استادارد براي اين قشر در رديف هاي اول قرار گرفته است .
اين کدخداي به اصطلاح کره خاکي ( آمريکا) نسبت به ساير کشورها مدت طولاني تري را در گير جنگ تجربه کرده
وبه آن مشغول بوده است.
اما آنچه که اين کشور را با ساير ها کشور در جنگ متمايز نموده داشتن بخشي عمده‌اي از عمليات جنگي آمريکا در خارج از خاک اين کشور و در قالب دفاع از منافع آمريکا صورت گرفته است.
در اين خصوص مي‌توان به جنگ‌هاي مکزيک-1848 جنگ داخلي-1866- جنگ‌هاي هندوستان-1869تا1898- جنگ اسپانيا، آمريکا-1898، شورش فيليپين-1899، شورش بوکسر‌-1900، بحران کوبا1909، اردوکشي تنبيهي به مکزيک1916، اردوکشي وراکروز1914، جنگ جهاني اول21-1917، جنگ جهاني دوم و کره50-1940ويتنام و درگيري‌هاي ديگر1976-1955، بحران ايران و لبنان90-1979، تهاجم گرانادا، تهاجم پاناما، بحران خليج فارس و تهاجم‌ سال‌هاي اخير اين کشور به افغانستان و عراق اشاره داشت.
هر فردي از هر مليتي که در نيروهاي مسلح آمريکا باشد و معلول شود، تحت حمايت سازمان سربازان کهنسال و معلول آمريکايي(د.اي.ويDAV) قرار مي‌گيرد.




در اين راستا بيش از 60 اداره مشغول به خدمات‌رساني به معلولان هستند. عمدتا افسران وظيفه مشغول رسيدگي به چنين اداره‌هايي هستند. سازمان سربازان کهنسال داراي يک نشريه(روزنامه) بوده که کليه اخبار مربوط به تغييرات قوانين، مستمري‌ها و... را به اطلاع کهنه‌سربازان مي‌رساند. سازمان سربازان کهنسال آمريکايي برنامه‌هاي زير را براي افراد تحت پوشش اجرا مي‌کند:
1. صندوق اعانه بلايا براي حمايت هنگام بلاياي طبيعي
2. اطلاع‌رساني به ‌سربازان کهنسال معلول براي شرکت در گردهمايي(همراه وابستگان)
3. به دليل بروز برخي بيماري‌هاي خاص بومي در ميان سربازان مشارکت‌کننده در جنگ ويتنام برنامه توسعه ‌سربازان کهنسال ويتنامي پيش‌بيني شده است.
4. رسيدگي به ‌سربازان کهنسال‌تر چرا که با افزايش سن معلولان و مسائل و مشکلات جديدي عارض مي‌شود.
5. وابستگاه شامل همسر، کودکان، فرزند خواندگان به والدين و فرزندان مدرسه‌اي تا 23 سال و شوهر زناني که در جنگ حضور داشته‌اند تحت پوشش قرار مي‌گيرند.
6. به معلولاني که(با شرايطي خاص، مستحق دريافت اتومبيل مي‌باشند) 8000‌ دلار کمک براي خريد اتومبيل تعلق مي‌گيرد. ضمنا با توجه به نوع معلوليت وسايل مورد نياز براي خودروي آنان نصب مي‌شود.
7. با توجه به نوع معلوليت مسکن تطبيقي خاص ارائه مي‌شود.
8. هزينه پوشاک که سالانه مبلغ 534‌دلار پرداخت مي‌شود.
9. در مواردي که معلول نياز به خدمات آموزش شغلي داشته باشد، ارائه مي‌شود
10. مزاياي حقوق سربازان کهنسال هيچگاه کاهش نمي‌يابد بلکه برعکس افزايش حقوق و تامين اجتماعي متناسب با افزايش مزايا پرداخت مي‌شود
11. به بازماندگان معلولان فوت شده در صورت داشتن شرايط مستمري پرداخت شده و مورد حمايت‌‌‌‌هاي قانوني قرار مي‌گيرند.
شماري از مشهورترين بناهاي يادبود جهان در آمريکا ساخته شده است. ديوار ويتنام با فهرست کشته‌شدگان جنگ ويتنام و استخر بزرگ اکلاهاما سيتي که به ياد قربانيان بمب‌گذاري اکلاهاما ساخته شده است و تصوير آسمان را در خود منعکس مي‌کند، از جمله مشهورترين اين بناها هستند.

شايان ذکر است در برخي ايالت اين خدمات متفاوت تر ازديگري هست


* اعطاء امکانات به همسران و فرزندان سربازان کشته شده در جنگ

اين تسهيلات از ايالتي به ايالت ديگر آمريکا کمي فرق مي‌کند آنچنانکه از اين نظر ايالات فلوريدا، تگزاس و تنسي از همه بهتر و ايالت ميسوري يکي از بدترين ايالات است.

در ايالت ميسوري به بازماندگان مقرري پرداخت نمي‌شود، البته پرداخت آن در برخي ديگر از ايالات آمريکا نيز از سال 1890 و پس از آن آغاز شد.

ـ معافيت از ماليات:

در بسياري از ايالات آمريکا، بالاخص ايالت تگزاس بيوه سربازان کشته شده در جنگ و همچنين سرابازاني که بيش  10 درصد در جنگ آسيب ديده باشند از پرداخت ماليات معافند.

_تحصيل رايگان در کالج و دانشگاه‌ها:

همسر اين سربازان چه زن و چه مرد تا زمانيکه که ازدواج نکرده باشند مي‌توانند از تسهيلات ويژه‌اي که براي آنها در نظر گرفته شده باشد، استفاده کنند که يکي از اين تسهيلات، تحصيل رايگان است.

حتي اين افراد در صورتي که مقيم خارج از آمريکا باشند نيز تحت شرايط خاصي مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده کنند.

 _کمک هزينه مسکن:

وزارت مسکن و شهرسازي آمريکا براي خانواده‌ سربازان کشته شده در جنگ که از درآمد خوبي برخوردار نبوده‌اند، کمک هزينه مشکن در نظر گرفته است.

اين وزارتخانه 70 درصد از کرايه‌خانه‌هاي اين خانواده‌ها را پرداخت مي‌کند و 30 درصد بقيه نيز به عهده خود آنهاست.



 _پرداخت مقرري ماهانه:

دولت آمريکا به خانواده سربازان کشته شده به صورت ماهيانه مقرري پرداخت مي‌نمايد، اين مقرري براساس ميانگين درآمد اين خانواده‌ها پرداخت مي‌شود.

براي آنکه اين مقرري به اين خانواده‌ها تعلق بگيرد لزومي ندارد که سرپرست خانوار حتما در جنگ کشته شده باشد بلکه فقط کافي است که اين سربازان در زمان حيات خود حداقل 90 روز در جبهه‌ها جنگيده باشد.

_تسهيلات نگهداري از فرزندان:

بچه‌هاي سربازان کشته شدگان در جنگ تا زمانيکه به سن 18 سال نرسيده‌اند، تا زمانيکه ازدواج نکرده باشند مي‌توانند از تسهيلات رايگان تحصيلي و بهداشتي استفاده کنند و بچه‌هايي که به نوعي دچار معلوليت جسمي و ذهني باشند نيز چه متاهل و چه مجرد تا 22 سالگي از اين امکانات بهره‌مند خواهند بود.

ميزان حقوق زنان بيوه به ازاي هر بچه‌ ماهياند، 286 دلار افزايش مي‌يابد.

براي مادراني که حقوق کمي دارند و کودکانشان زير 5 سال سن دارند، تسهيلات رايگان براي نگهداري از کودکان در نظر گرفته شده است.



در ميان خبرگزاري ميزان نيز به برخي خدمات ها نسبت به اين قشر در ايران چنين اشاره کرده است ؛
اما در کشور عزيزمان ايران در و در نظام جمهوري اسلامي ايران نيز قوانيني مشابه اين قوانين به تصويب رسيده است اما اجراي برخي از آنها در پيچ و خم اجرا معطل مانده است و اکثر ايثارگران از کم توجهي به قوانيني که براي ارج نهادن به خيل رزمندگان، آزادگان، خانواده هاي شهداء و جانبازان تصويب شده اما اجرا نمي شود٬ گلايه دارند.
اين رزمندگان چشمداشتي همانگونه که برخي مدعيان به سفره انقلاب دوخته اند؛ ندارند چرا که آنها در حالي که مجروح در کف کانال هاي جبهه ها افتاده بودند٬ برادرانشان را به عبور از روي جسم خود براي رويارويي با دشمن فرا مي خواندند و حاضر به دريافت هيچ امتيازي در قبال آن نيز نبودند.
آنها هيچگاه به 30 سال بعد وامتيازهايي که ممکن است براي جانبازي و ايثارگران درنظر گرفته شود، فکر نمي کردند وحتي در اين مدت نيز در گوشه و کنار شهرها و روستاهاي اين سرزمين زندگي خود را با هر شرايط و سختي که بوده ادامه داده و برخي نيز غريبانه ازاين دنيا کوچ کرده اند ولي حاضر به پيگيري دريافت اين امتيازات نبوده اند.
اينان همان رزمندگاني هستند که در سه دهه قبل، جواني بيش نبودند که در کسوت دانش آموز يا دانشجو ، درس و مشق را کنار نهاده و با پوشيدن لباس رزم٬ عازم مناطق جنگي شدند تا با رشادت هاي خود از خاک ميهن پاسداري کنند.
لازم است پيوسته سخن پير ايثارگران و امام عظيم الشان انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) در اين خصوص که گفت: `نگذاريد پيشکسوتان جهاد و شهادت در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند` به خاطر داشته باشيم .



جنگ تلخ است اما دفاع با ارزش است، جنگ براي ما منطق خاص و بي نظيري دارد که در دنيا مشابهش پيدا نمي شود، براي ما در کنار دفاع از خاک، دفاع از ارزش ها و اعتقادات هم مطرح است براي همين نگاه رزمندگان ما هم به جنگ فرق مي کند اما شما مسول و مدير چي آيا براين باور هستيد ؟
آيا در خور اين عزيزان برنامه ريزي کرده ايد ؟


و هزاران آيا هاي ديگر!
و در نهايت چشم مسولان و متوليان امور روشن !

چند تن از جانبازان مسافر اربعين که در فرودگاه امام خميني با مشکل مواجه شده اند گزارشي مصور از وضعيت خود را با فاش نيوز ارسال کرده اند. 

جانبازان مسافر اربعين از جمله حسين اسرافيلي رئيس هيئت مديره انجمن جانبازان نخاع و موسي گلمحمدي، مسئول امور زيارتي سياحتي انجمن که در فرودگاه امام خميني با مشکل مواجه شده اند گزارشي مصور از وضعيت خود ارسال کرده اند:

با سلام، کف زمين يکي از کانترهاي فرودگاه امام خميني (ره) به علت تاخير پرواز 5ساعته، نبود يک جاي مناسب براي جانبازان ويلچري و معلولين
مسئولين فرودگاه و وزير راه و شهرسازي؟!؟! تا کي و چندين سال ديگر
آقاي وزير؛ نگاهي به کشورهاي ديگر بيندازيد.

نايب الزياره همه مشتاقان اهل بيت عليهم السلام هستيم اربعين حسيني انشالله
ارادتمنداسرافيلي  سه شنبه مورخ 96/8/9





2ارگان يک کشور اما متفاوت!
 فاش نيوز محترم،مشکل پايين بودن دريافتي حقوق جانبازان را پيگيري کنيد.

اين گلايه ها تمام شدني نيست! .
جانبازي در فاش نويوز نوشته است ؛
سقف درصد دهي ارتش 100 و بنياد 30 درصد است.
 2 ارگان و در يک کشور و جبهه ولي دو گانگي و تبعيض در خدمات رساني!

 من سال 60 استخدام دولت شدم و سال 65 داوطلب دو سري جبهه اعزام شدم به مدت 5 ماه. در عمليات و پاتک موجي شدم و سال 80 به علت ناتواني اعصاب و روان و بيش از 30 سال مصرف دارو و مراجعات مداوم پزشکي و آسيب چند عضو ديگر کارافتاده شدم و سال 90 با مدرک ليسانس و يک مقطع تشويقي فوق ليسانس بازنشسته شدم. در حال حاضر بعد از 36 سال آخر حکمم 2200 مي باشد.

 ارتش يک ارگان بين المللي است و درصد دهي آن با استاندارد جهاني واقعي تر است. کاهش 30 درصدي بنياد محاسبه و به درصد جانبازان بسيجي بنياد اضافه گردد. هر چند اوصافي چون ايثار و شجاعت و ايمان و ولايت پذيري و... رزمندگان جنگ 8 ساله مختص همان زمان بوده وتکرار شدني هم نيست. نسل ناب و پاک دهه 60که ايثارگري آنها از جنس روحاني ومعنوي بوده و با ابزار عدد و مادي  مقايسه و سنجيده نمي شود. حقوق جانبازان خداييش خيلي پايينه با توجه به وضعيت تورم! در شرايط عادي يک کارمند حدود 3/5 مي گيره اما امثال من که ذکر کردم 2200.

 فاش نيوز محترم ، مشکل پايين بودن دريافتي حقوق جانبازان را پيگيري کنيد.



با اين تورم وفشار اقتصادي, بيکاري فرزندان, هزينه گران درمان و... از نظر گذران زندگي بين ما و ضعيف ترها با طبقه مرفه کيلومترها فاصله گرفته شده. وقتي رزمنده ها در جنگ بودند آنها يا در حال تحصيل در خارج بودند و يا مشغول جمع کردن مال و سود و تجارت. حال وظيفه اين قشر ترلياردر و 20ميليون سرمايه دار هست که در موقع بحران جنگ آسيب روحي و رواني و جسمي نديدند و در سلامتي هستند و الان هم سر حال فعاليت اقتصادي وتفريحي بهتري دارند ,حمايت اين تعداد جانباز حقوق پايين و بدون حقوق را جبران و عهده دار شوند.
 
امام راحل در زمان جنگ فرمودند:پدر و مادراني که فرزندانشان را از آتش جنگ به دور و خارج مي کنند بدانند در آن دنيا مورد مواخذه قرار مي گيرند.
با وصف اين اوصاف قضاوت را به عهده مخاطبين قرار مي دهيم، با اين اميد که مسولان از خواب زمستاني تا دير نشده بيدارشده و نمايندگان محترم مجلس نيز پيگير اجرايي شدن مصوبات خود از قبيل ماده 102 تبصره يک برنامه ششم ايثارگران و ساير مصوبات درخصوص حق و حقوق اين قشر مظلوم باشند .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که در حال طی کردن دوره درمان سرطان، در تنهایی هستند، در مقایسه با افرادی که با همنشینی همراه هستند، احتمال مرگ بیشتری دارند.
Jingxuan Zhao ، محقق و دانشمند ارشد در تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا  گفت: «تنهایی و احساس منزوی شدن نگرانی رایجی در میان بازماندگان سرطان است».

به گزارش ایتنا، ژائو توضیح داد که تشخیص و درمان سرطان افراد را منزوی می‌کند و روابط اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. ژائو گفت: «بیش از 18 میلیون بازمانده سرطان در ایالات متحده وجود دارد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2030 به 22 میلیون نفر افزایش یابد. اکنون باید به این موضوع حیاتی بپردازیم.»

برای این مطالعه، محققان بیش از 3400 بازمانده سرطان 50 ساله و بالاتر را که به یک مطالعه با بودجه فدرال در مورد بازنشستگی و سلامت بین سال‌های 2008 تا 2018 پاسخ مثبت دادند، ارزیابی کردند. حدود 28 درصد از بازماندگان احساس تنهایی شدید و 24 درصد دیگر احساس تنهایی متوسط را گزارش کردند. محققان دریافتند افرادی که بالاترین سطح تنهایی را گزارش می‌کنند، 67 درصد بیشتر از افرادی که کمتر تنها هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه در 25 آوریل در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد. ژائو در یک نشریه خبری گفت: «آنچه لازم است، اجرای برنامه‌هایی برای غربالگری تنهایی در میان بازماندگان سرطان و ارائه حمایت اجتماعی از افراد نیازمند است. این اقدامات می‌تواند مداخلاتی مانند مشاوره سلامت روان، حمایت جامعه، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و ادغام این برنامه‌ها در درمان سرطان باشد.»

این مطالعه جدید یک سال پس از توصیه جراح عمومی، دکتر ویوک مورتی، درباره "اپیدمی تنهایی و انزوا" که به یک بحران بهداشت عمومی کم‌توجه تبدیل شده است، انجام شد. مورتی در یک انتشار خبری گفت: « روابط ما منبعی برای درمان و بهزیستی است که پنهان می‌شود، روابطی که می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تر، کامل‌تر و سازنده‌تری داشته باشیم. با توجه به پیامدهای سلامتی قابل توجه تنهایی و انزوا، ما باید ایجاد ارتباط اجتماعی را به همان شیوه‌ای که دیگر مسائل مهم بهداشت عمومی مانند تنباکو، چاقی و اختلالات مصرف مواد را در اولویت قرار داده‌ایم، در اولویت قرار دهیم.» 

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • صهیونیست‌ها ناچارند تسلیم شوند
  • لحظه حمله موشکی حزب الله به دو ساختمان محل حضور سربازان اسرائیلی
  • امریکا / تصادف مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • لحظه انهدام محل حضور سربازان اسرائیلی | ویدئو
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند