Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛حسین جابری انصاری، اظهارداشت: همه تصمیمات در روند مذاکرات آستانه متکی به اجماع سه کشور ضامن آتش بس در سوریه یعنی ایران ، روسیه و ترکیه است .
وی با اشاره به اینکه گفت و گوهای اولیه برای پیوستن اعضای ناظر جدید به روند آستانه در دو ،سه ماه گذشته انجام گرفته ، تاکید کرد: هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جابری انصاری، در مورد موضع ایران برای پذیرش کشورهای جدید به عنوان ناظر مذاکرات صلح سوریه در آستانه ، گفت: کشورهایی که نقش بین المللی قابل توجهی دارند و می توانند به حل بحران سوریه کمک کنند ، در صورتی که تقاضای عضویت بکنند و سه کشور ضامن نیز در مورد پذیرش آنها به اجماع برسند ، هیات ایرانی نه تنها مخالفتی ندارد بلکه موافقت هم می کند .
وی افزود: برخی کشورها از ایران درخواست عضویت ناظر در روند آستانه را داشتند که ما به شرکای خود در این مذاکرات پیشنهاد دادیم .
اخیرا برخی منابع روسی از احتمال حضور مصر به عنوان عضو ناظر در مذاکرات صلح سوریه خبر داده بودند.
دور هفتم مذاکرات صلح سوریه در روز 30 و 31 اکتبر - هشتم و نهم آبان - به میزبانی قزاقستان در شهر آستانه برگزار شد ، در این مذاکرات علاوه بر سه کشور ضامن آتش بس شامل ایران ، روسیه و ترکیه ، نماینده دولت سوریه ، مخالفین دولت این کشور و نمایندگان سازمان ملل متحد ، آمریکا و اردن نیز به عنوان ناظر حضور داشتند.
این مذاکرات نیمه شب روز سه شنبه پس از قرائت یک بیانیه مشترک به کار خود پایان داد و قرار شد دور هشتم مذاکرات صلح سوریه نیمه دوم دسامبر امسال در شهر آستانه برگزار شود.
پس از پایان اجلاس عمومی و قرائت بیانیه پایانی ، نوبت به برگزاری کنفرانس های خبری هیات های مذاکره کننده رسید و این کنفرانس ها تا نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه ادامه یافت .
مذاکرات صلح سوریه از بهمن ماه سال 1395 شروع شده است و طرفین این مذاکره در عرض 10 ماه ، هفت بار گردهم آمده اند ، این مذاکرات نتایج مثبتی در زمینه توقف آتش بس و کاهش تنش در مناطق پر جمعیت سوریه داشته است .

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • ماجرای «میدان گازی آرش» در آستانه پیچیدگی؛ چه باید بکنیم؟
  • منچستریونایتد در حال حاضر تصمیمی برای اخراج اریک تن هاخ ندارد
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید