Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:20:16 GMT

هویت‌دار شدن رسانه را محدود نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۵۹۵۶

هویت‌دار شدن رسانه را محدود نمی‌کند

مدیر عامل خبرگزاری رضوی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، گفت: رسانه‌های دارای هویت باید کمک کنند که مردم از آگاهی و سواد رسانه‌ای برخوردار شوند و همچنین باید به هویت‌دار شدن رسانه‌های غیررسمی در فضای مجازی کمک کنند.

جلال فیاضی با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و تاثیر آن بر رسانه‌های سنتی، بیان کرد: گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی باعث شده که بخشی از مخاطبان رسانه‌های سنتی ما را به سمت خود بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمام کشورهای دنیا این فرصت پیش می‌آید که رسانه‌های سنتی به سمت رسانه‌های محلی پیش بروند. در دنیا هم بخش ملی روزنامه‌های پرتیراژ سراسری به سمت فضای مجازی و سایت‌ها پیش می‌روند و همچنین بخش مکتوب این رسانه‌ها به سمت رسانه‌های محلی متمایل می‌شوند.

مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا درباره رسانه‌ها و روزنامه‌های محلی، گفت: این رسانه‌ها و روزنامه‌های محلی به دلیل اینکه به مسائل جزئی مناطق خود می‌پردازند، مخاطبان خوبی دارند اما نکته‌ای که در مجموع می‌تواند به فضای رسانه‌ای هر کشوری لطمه بزند شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بی هویت است.

او با اشاره به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بی‌هویت، اظهار کرد: رسانه‌های بی‌هویت به طور مسؤولانه خبرهای خود را منتشر نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود که فضای رسانه‌ای دچار پدیده‌ای به نام ریزگرد رسانه‌ای شود. این پدیده تنفس در فضای رسانه‌ای را سخت می‌کند.

مدیرعامل خبرگزاری رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با ارائه پیشنهادی برای بهبود وضعیت رسانه‌ها، بیان کرد: امروزه رسانه‌های کشور باید به سمت شناسنامه‌دار کردن و هویت‌مند شدن خود بروند. زمانی که یک سایت یا کانال تلگرامی شروع به انتشار خبر می‌کند ما باید بدانیم که این کانال یا سایت توسط چه کسی اداره می‌شود. هم اکنون طرح شامد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع شده است و امیدواریم که تمامی این سایت‌ها و کانال‌های بی‌هویت ثبت رسمی شوند.

او ادامه داد: این هویت‌بخشی به رسانه‌ها باعث محدود شدن آنها نیست بلکه آنها را مسؤول می‌کند.

فیاضی با اشاره به لایحه‌ای که درباره سازمان نظام رسانه‌ای مطرح شده است، گفت: به نظرم لایحه‌ای که در دولت به نام سازمان نظام رسانه‌ای مطرح شده، باعث شده است که رسانه‌ها ضابطه‌مند شوند و به سمت اخلاق رسانه‌ای پیش بروند.

او اضافه کرد: نظارت بر اجرای این منشور اخلاق رسانه‌ای بر عهده روزنامه‌نگاران و رسانه‌هاست و آنها می‌توانند فضای رسانه‌ای را مسؤولانه‌تر کنند. رسانه‌های دارای هویت باید کمک کنند که مردم از آگاهی و سواد رسانه‌ای برخوردار شوند و همچنین باید به هویت‌دار شدن رسانه‌های غیررسمی در فضای مجازی کمک کنند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات

 
به گزارش تابناک، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با اعلام خبر آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم