Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مسئول دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج در بخش بانوان گفت: این رقابت‌ها برای اولین‌بار همزمان با رقابت‌های برادران برگزار خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار معارف ایرنا از اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور رحیم قربانی گفت: مرحله مسابقات سراسری قرآن بسیج در راستای نشر و ترویج فرهنگ قرآن کریم در بین عموم مردم به ویژه بسیجیان و به منظور شناسایی و معرفی نخبگانِ قرآنیِ بسیج، از هفته دفاع مقدس آغاز می شود و برگزیدگان این مسابقات به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از برگزاری مرحله استانی این مسابقات در آذرماه و همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: مسابقات سراسری قرآن بسیج تاکنون 24 مرحله را پشت سر گذاشته و امسال وارد بیست و پنجمین دوره شده است.
قربانی افزود: سعی ما بر این است که یک رقابتِ سازنده در بین عزیزان بسیجی شکل بگیرد و همچنین برگزاری مسابقات در بسیج با سایر نهادها و سازمان‌ها تفاوت‌هایی هم داشته باشد و در این راستا این مسابقات، همه ساله ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته که الگویی برای سایر مسابقات است.
وی از حضور داورانِ هیأت منصفه، حضور وکلای قاریان به عنوان ویژگی هایی یاد کرد که برای سایر دستگاه‌ها و نهادها الگو شده و افزود: امسال برای اولین بار در مسابقات قرآنی بسیج، رقابت‌ها به شکل تیمی یا گروهی برگزار خواهد شد.
مسئول دارالقرآن بسیج اضافه کرد: در این دوره از مسابقات یک فرد قاری، حافظ یا ترتیل‌خوان قرآن به شکل انفرادی معرفی نخواهد شد بلکه برگزیدگان استانی به شکل تیمی و گروهی و بر اساس آئین‌نامه جدید در مرحله سراسری حضور پیدا می‌کنند. البته در رشته قرائتِ تحقیق و حفظ کل، مسابقات به صورت انفرادی برگزار می شود.
وی همچنین گفت: سایر رشته‌ها شامل قرائت ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء است که در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار خواهد شد.
قربانی افزود: امسال برای اولین‌بار مسابقات خواهران به مسابقات سراسری بسیج اضافه شده است که همزمان با مسابقات برادران برگزار خواهد شد. البته تاکنون مسابقات قرآن خواهران توسط بسیج خواهران برگزار می‌شد که با توجه به وقفه‌هایی که داشت، مقرر شد تا توسط دارالقرآن بسیج به همراه مسابقات برادران برگزار شود.
فراهنگ**1003** 1823 خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی و پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری شهرستان خوی در منزل شهید والا مقام علی قرلی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و ثواب و اجر آن را به روح این شهید بزرگوار هدیه کردند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر این مراسم را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کاشان میزبان مسابقات بسکتبال کشوری شد
  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • معرفی حریفان تنیسور‌ها در جدول اصلی رقابت‌های ۱۰۰۰ امتیازی
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد