Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@17:47:35 GMT

اجرای احکام قضائی به دور از نگاه سیاسی است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۶۵۱۰

اجرای احکام قضائی به دور از نگاه سیاسی است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سازمان بازرسی میان جناح‌ و جریان‌ها خط کشی نداریم زیرا اگر اینگونه باشد مردم از دستگاه قضائی ناامید خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص نیوز؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در مراسم تودیع و معارفه رییس بازرسی استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد با بیان اینکه امام حسین (ع) مسیر مبارزه با ظلم و فساد را برای ما ترسیم کرد، گفت: امام حسین (ع) نشان دادند که امر به معرو ف و نهی از منکر فقط با گفتار نیست و گاهی باید شمشیر به دست گرفت و در مقابل جریان فساد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی وظیف سنگینی بر عهده دارد افزود: پیشگیری در مبارزه با فساد سرلوحه کار دستگاه قضائی است که سازمان بازرسی هم به عنوان بخشی از این نظام در همین مسیر حرکن می‌کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه گفت: در مسیر مبارزه با فساد همیشه کسانی که منافعی داشته‌اند نیز سنگ اندازی کرده‌ و شانتاژ می‌کنند و چه بسا که با اتکاء به مراجع قدرت بخواهند در مقابل وظیفه سنگینی که بر دوش سازمان بازرسی است، بایستند.

قدرتی ابراز کرد: دستگاه قضائی به طور کامل سازمان بازرسی استان را در اجرای کامل وظایف خود پشتیبانی می‌کند.

این مقام قضائی با بیان اینکه سازمان بزرسی باید کمک کند تا گره‌های مشکلات باز شود تصریح کرد: سازمان بازرسی باید با قدرت در برابر برخی از مدیران که اموال دولتی را ملک شخصی خود می‌دانند بایستد و مقابله کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در سازمان بازرسی میان جناح‌ و جریان‌ها خط کشی نداریم زیرا اگر اینگونه باشد مردم از دستگاه قضائی ناامید خواهند شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین تشریح کرد: متاسفانه گاهی بدخواهان و یا حتی دوستانی که از مجموعه نظام هستند سخنانی را دانسته یا نادانسته بیان می‌کنند که دستگاه قضائی در تصمیصم گیری‌ها بر اساس حب و بغض و جریان‌های سیاسی عمل می‌کند.

قدرتی با بیان اینکه نظام و دولت تصمیم جدی در برخورد با مفسدان دارد عنوان کرد: اگر مدیریت‌ها در جامعه اصلاح شوند قطعا مردم که زیرمجموعه آن هستند اصلاح خواهند شد.

این مقام قضائی در پایان با بیان اینکه مردم مهم‌ترین مرجع اطلاع رسانی برای قوه قضائیه هستند افزود: یک لحظه نباید خواب به چشم سازمان بازرسی برود چراکه نگهبان صحت و حسن اجرای امور در جامعه است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه

 معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل کردستان در مراسم افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان قروه اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

علی رشیدی افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت‌های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد و بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد.

 این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می‌کند.

درحال حاضر چهل و سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بویین میاندشت
  • ۱۳۰ هزار بیمار در بیمارستان امام کرج خدمات درمانی دریافت کردند
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه