Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@06:37:50 GMT

وزارت بهداشت با مدعیان دروغین طب سنتی برخورد کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۶۸۳۴

وزارت بهداشت با مدعیان دروغین طب سنتی برخورد کند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: وزارت بهداشت، با مدعیان دروغین طب سنتی که این علم را با خرافات و جن‌گیری آلوده کرده‌اند، برخورد کند و آموخته‌های طبی مختلف را جمع آوری و با انجام آزمایش‌های علمی در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری؛ آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در در دیدار با دکتر محمود خدادوست، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی که در دانشگاه علوم حدیث شهرری برگزار شد، اظهار داشت: تمام مکاتب طبی باید به صورت علمی و آزمایشگاهی مورد بررسی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با مباحث پیش آمده در روزهای اخیر درباره طب اسلامی گفت: این بیان که گفته شود یک نظام کامل طبی از تشخیص تا درمان با عنوان طب اسلامی داریم صحیح نیست ولی اگر منظور این باشد که روایاتی داریم که با کمک آن می توان چارچوب مسائل طبی از نظر اسلام را تبیین کرد ، حرف درستی است. 

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه تمام این مکاتب طبی باید به صورت علمی و آزمایشگاهی مورد مداقه قرار بگیرند، افزود:  باید مشخص شود این روش طبی برای چه افرادی، در چه شرایطی و چند درصد موفقیت دارند و بعد با رعایت قواعد علمی در اختیار بیماران قرار گیرد.

ری‌شهری تصریح کرد: بنده در سالیان اخیر انواع طب مکمل اعم از طب سنتی، طب سوزنی، گیاهخواری و ... را به‌دلایل مختلف تجربه کرده ام، می توان گفت به طور اجمالی در برخی موارد قابل بهره برداری است و بعضی هم نبوده‌اند.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت، جنبه های سلبی و ایجابی را به صورت متوازن انجام دهد، یعنی از یک طرف با مدعیان دروغین طب سنتی که این علم را با خرافات و جن گیری آلوده کرده اند، برخورد کند و از سوی دیگر باید آموخته های طبی مختلف را جمع آوری و با انجام آزمایش های علمی صحت این آموزه ها را رد یا تایید و در اختیار مردم قرار دهد تا سره را از ناسره تشخیص دهند. 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با همکاری موسسه دارالحدیث با وزارت بهداشت را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای ساماندهی مشکلاتی که اکنون پیش آمده باید با اعتدال با مسائل برخورد کرد تا مردمی که از طب سنتی نتیجه گرفته اند در مقابل وزارت بهداشت قرار نگیرند و همچنین نام این طب باید طب سنتی باشد نه طب اسلامی، و نباید به اسم اسلام درمان بیماران انجام شود که اگر کسی نتیجه‌ای نگرفت به نام دین تمام شود.  

ری‌شهری تصریح کرد: ائمه اطهار علیهم السلام گر چه بنابر علم اعطایی الهی بر علم طب مسلط بودند ولی در صدد آموزش علم پزشکی به مردم نبودند، بلکه در پاسخ مراجعه کننده‌ای که فلان بیماری را داشت رهنمودی صادر می‌کردند ولی اینکه این دستور را می توان برای همه افراد با مزاج‌های مختلف و همه اقلیم‌ها انجام داد، باید با تحقیق و آزمایش مشخص کرد. 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با اشاره به نامگذاری کتاب «دانشنامه احادیث پزشکی» گفت: من نام کتابم را دانشنامه طب اسلامی نگذاشته‌ام چون معتقدم چیزی به این معنا نداریم، همان‌طور که در مقدمه کتاب هم گفته‌ام بنده از جنبه حوزوی احادیث را جمع آوری کرده‌ام ولی باید این احادیث از جنبه پژوهشی و آزمایشگاهی هم بررسی شوند تا مشخص شود برای چه کسانی، با چه مزاجی، در چه وضعیتی، در چه اقلیمی، با چه مقدار مصرف، خاصیت درمانی دارد و بعد در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد.

انتهای متن/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد

 ابوالفضل توسلی  از جنبش وجدان های بیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم و مسلمان فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل حمایت کرد و  گفت:صحنه‌هایی که از خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های امریکا منتشر شده اگر در کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران رخ می‌داد، صدای حمایت از حقوق بشر ادعایی غربی‌ها گوش جهانیان را کر می‌کرد.

وی ادامه داد: بگیر و ببندهای گسترده پلیس آمریکا نشان داد که آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر در این کشور تا زمانی پابرجاست که از خط قرمز دشمنی با صهیونیست‌ها عبور نکند. و امروز صدای رسای اعتراضات دانشجویان بیدار آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها در حال گسترش است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: این موج ضدصهیونیستی چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند تا این قیام بی‌سابقه را خنثی کنند، اما این اتفاقات نتیجه عکس داده و سایر دانشگاه‌های جهان هم به کمپین اعتراضی آمریکایی‌ها پیوسته‌اند.

وی تاکید کرد: مقابله وحشیانه پلیس با حامیان ملت فلسطین نشان داد که حد و مرز آزادی بیان در آمریکا تا جایی است که خط قرمز حمایت از صهیونیست‌ها را محترم شمارد. تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

توسلی؛ مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین کرد و گفت: سرکوب اساتید و دانشجویان توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است را محکوم می‌کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد