Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:46:57 GMT

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۰۰۹۶

آغاز پیش فروش نمایش "الیور توئیست" از 13 آبان ماه،یک نشست داوری سینمایی،تمدید مهلت ارسال آثار به یک بخش از تئاتر فجر، ادامه‌ی اجرای"طپانچه خانم" در پالیز و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نمایش موزیکال "الیور توئیست" که با حضور بیش از ١٦٠ هنرمند عرصه موسیقی و تاتر به صحنه می‌رود، پیش فروش‌اش از شنبه ١٣ آبان ماه ساعت ١٢ ظهر در سایت ایران کنسرت آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بیش از ١٦٠ هنرمند در حوزه های مختلف در تدارک آماده سازی نمایش موزیکال الیور توئیست هستند.
بیش از ٦ ماه از پیش تولید و آمادهسازی نمایش موزیکال الیورتوئیست مَی‌گذرد و بخش‌های مختلف آخرین روزهای کاری خود را سپری مَیکنند. 

١٠٠ بازیگر کودک تا بزرگسال در بخش های حرکتی 

٥٤ بازیگر نوجوان ایفاگر نقشهای کودکان نوانخانه الیور توئیست و ٤٦ بازیگر تاتر که در دورههای آموزشی فشرده توسط علی براتی طراح حرکت در تابستان گذشته در بخشهای حرکتی مهارت لازم پیدا کردهاند در صحنه‌های مختلف ایفای نقش مَیکنند. 
٢٠ قطعه آوازی حاصل ماهها تمرین و تلاش گروه آوازی با همراهی گروه فرم و حرکت، نمایش موزیکال الیور توئیست را روایت مَی‌کنند.

بیش از ٤٠ نوازنده سازهای بادی و کوبه ای ارکستر بادی کارا با همراهی ٢٠ خواننده کُر قطعات آوازی الیور توئیست اثر لیونل بارت را به رهبری بردیا کیارس  اجرا می کنند

آتیلا پسیانی، مهناز افشار، هوتن شکیبا، سعید چنگیزیان، داریوش موفق، امیرکاوه آهنین جان و نوید محمدزاده،  عهده‌دار نقش‌های اصلی نمایش موزیکال الیور توئیست تمرینات پایانی خود را ادامه مَیدهند. 

٧ صحنه نمایشی در ابعاد مختلف و گسترده با طراحی صحنه سهیل دانش اشراقی به عنوان مدیر هنری برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های فنی و ماشینری تالار وحدت ساخته و پرداخته میشوند. 

همچنین مرتضی نجفی به عنوان طراح نور، تجربه نوینی در عرصه نورپردازی را به نمایش خواهد گذاشت. 

شیما میرحمیدی طراح لباس و اکسسوار با گروه همکاران و دستیارانش در تدارک بیش از ٣٦٠ قطعه لباس و اکسسوار برای اجرا نمایش موزیکال الیور توئیست هستند. شاید بتوان گفت طراحی چهره پردازی پیش از ١٥ شخصیت محوری و ٧٥ نقش فرعی نمایش موزیکال الیور توئیست توسط سارا اسکندری از تجربه های متفاوت او در عرصه تئاتر بشمار مَیآید.

نمایش موزیکال الیور توئیست به کارگردانی حسین پارسایی و تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری  حریر هنر شرق از  اول آذر ماه ساعت ١٨ در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.
 

سومین نشست داوری پژوهش‌های معاونت توسعه  فناوری و مطالعات سینمایی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری؛معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در راستای افزایش تعامل سینماگران با پژوهشگران، برای بهره مندی مطلوب تر سینمای ایران از یافته های علمی پژوهشگران و تبادل دیدگاه‌ها و نظرات آنها سومین نشست داوری خود را در خصوص طرح تحقیقاتی " تدوین شرح دروس و بازنگری شیوه های آموزش در آموزشگاه‌های آزاد سینمایی کشور" برگزار می‌شود.

سومین نشست داوری پژوهش های معاونت توسعه  فناوری و مطالعات سینمایی با محوریت " تدوین شرح دروس و بازنگری شیوه های آموزش در آموزشگاه های آزاد سینمایی کشور" توسط دانشگاه هنر انجام شده، با حضور جمعی از سینماگران 13 آبان 1396 در دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

یک خبر از جشنواره‌ی تئاتر فجر

مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش جایزه ادبیات نمایشی سی و ششمین جشنواره تاتر فجر تا روز شنبه 13 آبان 96 تمدید شد.

▫️به گزارش روابط عمومی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به دلیل درخواست بسیاری از نمایشنامه‌نویسان کشور مبنی بر تمدید مهلت ارسال آثار، مدیر بخش جایزه ادبیات نمایشی فجر اعلام کرد با هماهنگی و موافقت دبیر جشنواره، مهلت ارسال آثار به مدت سه روز تمدید شد و نمایشنامه‌نویسان می‌توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری روز شنبه 13 آبان در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

مستند پشت‌صحنه «نفس» نماینده ایرانی اسکار در سینماحقیقت

فیلم مستند «هم‌نفسان» ساخته «الهام حسامی» که پشت‌صحنه فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی «نرگس آبیار» و نماینده سینمای ایران در اسکار 2018 است، برای اولین نمایش عمومی متقاضی شرکت در یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت شد.

حسامی که سابقه فعالیت رسانه‌ای نیز دارد، با دو فیلم مستند «هم‌نفسان» و «برگ درخت شرقی» به این دوره از جشنواره سینماحقیقت آمده است.

«هم‌نفسان» مستند پشت صحنه فیلم سینمایی «نفس» است که طی یکسال اخیر موفقیت‌های زیادی در محافل سینمایی ایران و جهان داشته و بعنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شده است. «برگ درخت شرقی» هم مستندی درباره‌ی «الیزابت» دختر ده ساله آلمانی است که در سفر به شیراز، با شعر «حافظ» و ارادت «گوته» به این شاعر نامدار ایرانی آشنا می‌شود.

طپانچه خانم " در پالیز می‌ماند 

نمایش "طپانچه خانم " به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور تمدید و به اجراهای خود تا 24 آبان ماه در تماشاخانه پالیز ادامه می‌دهد.

نمایش "طپانچه خانم " به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که برای دومین بار بعد از اجراهای موفق‌اش در مجموعه تئاترشهر، به صحنه رفته است؛ به دلیل استقبال و درخواست مخاطبان و هنرمندان  به مدت ده شب تمدید و تا 24 آبان ماه به اجراهای خود در تماشاخانه پالیز ادامه می‌دهد.

همچنین، این اثر روزهای شنبه ساعت 20 نیز اجرا می‌شود. 

مارال فرجاد، محمد نادری، آرش فلاحت‌پیشه، گیلدا حمیدی، ندا مقصودی، بهزاد جاودان‌فر، غزاله جزایری، جواد پورحیدی، مرضیه سهراب، سیما خزائی و سعید آغویی بازیگران این اثراند.
این نمایش  در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده این جشنواره معرفی و علاوه بر کاندیدا شدن در بخش‌های نویسندگی، طراحی گریم، طراحی صحنه و موسیقی این دوره موفق به کسب تندیس بهترین کارگردانی، بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگری زن شد.

«طپانچه خانم» روایت‌گر داستان زندگی اخترالسلطنه است که سعی دارد بهداشت، فرهنگ و تمدن را در شهر خود ایجاد کند.

این نمایش هر شب ساعت 21 در تماشاخانه پالیز به صحنه می‌رود. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شمع شب چراغ نمایش «سلطان عمراً بمیرد» در چهارمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جمع پرشور مخاطبان و با حضور شهرام کرمی نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه روشن شد.

در ابتدای مراسم کبودرآهنگی نویسنده و کارگردان این نمایش ضمن خیر مقدم به تماشاگران و ابراز خوشحالی از اینکه نمایشی از او برای دومین بار در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود گفت: اول از کارمندان تماشاخانه سنگلج تشکر می‌کنم که برای آماده شدن و به روی صحنه آمدن این نمایش تمام و کمال، کمک حال گروه اجرایی بودند.

بعد از گروه اجرایی نمایش شاماران که از شهرستان آمده‌اند و اجرای خوبی را در تهران روی صحنه برده اند، چون خودم هم شهرستانی هستم و تجربه اجرا در تهران را داشته‌ام و به سختی آن آگاهم.

این هنرمند تئاتر درباره متن نمایش نیز گفت: نمایشنامه «شاه عمراً بمیرد» اثر اوژن یونسکو را با توجه به قابلیت‌های نمایش‌های شادی آور ایرانی و طنزآوری مبارک در تخت حوضی نوشتم و با گروه بازیگران که جمعی از هنرمندان پیشکسوت و تحصیل کرده تئاتر هستند همچون مرشد مهدی چایانی، محمدعادل غلامی و نقال جوان طاهره بهرامی و دیگر دوستان تمرین کردیم و شما امشب به تماشای آن می‌نشینید.

شهرام کرمی؛ مهمان ویژه این مراسم، نیز پیش از افروختن شمع شب چراغ آغاز اجرای نمایش گفت: باید از هر دو گروه نمایشی تماشاخانه سنگلج که از شهر‌های دیگر به تهران آمده اند تشکر کنم. این اتفاق خوبی است و این حرکت در تماشاخانه سنگلج قابل تقدیر است. آن را به به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم اجرا‌ها با استقبال خوب تماشاگران روبرو بشود.

وی در ادامه گفت: توجهی که اجرا به فضای اصیل ایرانی داشته و آن را در سالن با سابقه تئاتر ایرانی روی صحنه می‌برد جای تقدیر دارد.

کرمی خودش را مدیون آقای کبودرآهنگی معرفی کرده و افزود: من مدیون ایشان هستم بابت آن که سی و پنج سال پیش، اولین نمایشی که دیدم نمایش «مقصر کیه؟» نوشته صادق عاشورپور به کارگردانی ایشان که دچار جادوی نمایش شدم. میدانم آقای کبودرآهنگی دائم نمایش کار می‌کند و سپاس گذار هستم از ایشان و گروه اجرایی نمایش سلطان عمرا بمیرد.

نمایش سلطان عمرا بمیرد به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از طریق سایت گیشه تئاتر تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • این خبرها را از دست ندهید
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر