Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرماندهي عمليات مشترک ارتش عراق با بيان اينکه منطقه کردستان اين کشور از اجراي توفق‌هاي امنيتي طفره مي‌رود، تأکيد کرد که در صورت تداوم کارشکني‌هاي اربيل، نيروهاي فدرال عراق وارد عمل خواهند شد.
ارتش عراق اعلام کرد که منطقه کردستان اين کشور در خصوص اجراي توفق‌هاي امنيتي با بغداد به تعهدات خود عمل نمي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته شبکه سومريه، فرماندهي عمليات مشترک ارتش عراق لحظاتي پيش در بيانيه‌اي اعلام کرد که منطقه کردستان عراق به توافق‌هاي امنيتي منعقد شده بين اربيل و بغداد پايبند نيست و کارشکني مي‌کند.
ارتش عراق همچنين تأکيد کرد که براي اجراي اين توافق‌ها «فرصتي دوباره» به اربيل مي‌دهد تا به اين توافق‌ها عمل کند.
فرماندهي عمليات مشترک عراق در اين بيانيه تأکيد کرد اگر منطقه کردستان امنيت مناطق مرزي را تأمين نکند، نيروهاي دولت فدرال خود اقدام به تأمين امنيت اين مناطق خواهند کرد.
در اين بيانيه آمده است: «بر اساس مسئوليت سنگين و درايتي که نخست وزير و فرماندهي کل نيروهاي مسلح عراق در خصوص اعزام تيم فني نظامي بلند پايه جهت شرکت در سلسله ديدارهايي با تيم امنيتي اربيل از خود نشان داد و براي جلوگيري از خونريزي و حمايت از شهروندان عراق مهلت چند روزه تعيين کردند، ولي رهبران منطقه [کردستان] و هيأت مذاکره کننده آن‌ها به طور کامل در تاريخ 31/10/2017 از اجراي پيش‌نويس توافق شده سرباز زده است؛ پيش نويسي که تيم دولت فدرال عراق با هيأت منطقه کردستان بر سر آن گفت‌وگو کرده است».
ارتش عراق تأکيد کرد: «بر کسي پوشيده نيست که اين اقدام منطقه کردستان، وقت کشي است و آنچه بعد از اين همه گفت‌وگوها و توافق‌ها و درست در لحظه آخر انجام داده‌اند، بازگشت به خانه اول بوده و با همه آنچه که در مورد آن توافق شده، در تضاد بوده و تمام آنچه آن‌ها ارائه کرده‌اند، کاملا غير قابل قبول است».
در اين بيانيه همچنين آمده است که منطقه کردستان عراق در طول گفت‌وگوها اقدام به تحريک نيروهاي خود کرده و موانع دفاعي جديدي به منظور ممانعت از استقرار نيروهاي دولت فدرال ايجاد کرده است که منجر به وارد کردن خسارت به اين نيروها شده است.
فرماندهي عمليات مشترک عراق تأکيد کرد: «بر اين اساس، نمي‌توان بر اين اقدامات اربيل سکوت کرد. وظيفه ما حفظ جان شهروندان و نيروهاست و به اربيل مهلت کوتاهي داده شده است تا با سندي که در مورد آن گفت‌وگو کرده، موافقت کند، ولي متأسفانه اربيل، زير اين توافق زده و اقدام به وقت کشي کرده و برا کشتن نيروهاي ما همانند سابق، دست به نيرنگ زده‌ است. ماه هرگز چنين اجازه‌اي به منطقه کردستان نخواهيم داد».
ارتش عراق هشدار داد، «اگر چنانچه گروه‌هاي مسلح وابسته به اربيل اقدام به شليک موشک و خمپاره کنند و عليه نيروهاي فدرال عراق آتش بگشايند و آن‌ها را کشته و اقدام به ايجاد رعب و وحشت در بين شهروندان اين کشور کنند، مطابق قانون دولت فدرال، آن‌ها تحت پيگرد قرار خواهند گرفت و در آمان نخواهند بود».
فرماندهان ارتش عراق و نيروهاي پيشمرگه اين هفته به منظور توافق بر سر کنترل گذرگاه‌هاي مرزي و مرزها با يکديگر در مقر عمليات استان نينوي واقع در موصل ديدار کردند و دو طرف بر لزوم استقرار نيروهاي فدرال عراق در مرزها و گذرگاه‌ها به توافق رسيدند.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند، این توافق می‌تواند از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مقامات این رژیم از جانب دیوان بین المللیِ کیفری لاهه، جلوگیری کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند