Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک حقوقدان گفت: نظر قاطع کانون وکلا اين است که به هيچ وجه قانون سياست هاي اصل 44 قابليت انتساب به کانون وکلا را نداشته و نخواهد داشت.
حسين طالع با حضور در غرفه ايسنا در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، در رابطه با نتيجه جلسه شوراي رقابت اظهار کرد: قانون کيفيت اخذ پروانه وکالت در سال 76 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و تبصره ماده يک اين قانون مشخصاً اعلام کرده که کميسيوني متشکل از رئيس دادگستري کل استان، رئيس دادگاه انقلاب هر استان و رئيس کانون متبوع طي جلسه اي تعداد و ظرفيت پذيرش کارآموز وکالت را مشخص مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ماده 92 قانون سياست هاي اصل 44 قانون اساسي مي گويد که قوانين و مقرراتي که خلاف اين قانون باشد نسخ ضمني شده و بر اساس اين اصل کانون هاي وکلا ديگر حق ندارند ظرفيت پذيرش خود را تعيين کنند، اما مسأله مهم اين است که از ماده يک تا انتهاي مواد اين قانون به نوعي به مسائل اقتصادي، تجاري و کسب و کار ربط دارد و به هيچ وجه ارتباطي به کانون هاي وکلا و خود وکلا ندارد.
اين عضو هيأت مديره کانون وکلاي مرکز خاطرنشان کرد: شوراي رقابت با استناد به نامه اي که از سوي اداره تدوين قوانين مجلس شوراي اسلامي صادر شده بيان مي دارند که اين مرجع هم اعلام کرده که اين ماده به واسطه (تبصره ماده يک قانون کيفيت اخذ پروانه وکالت) ماده 92 قانون سياست هاي اصل 44 نسخ ضمني شده است اما جواب ما به اين استناد اين است که اداره تدوين قوانين مجلس شوراي اسلامي حق اعلام اينکه در اين مسأله نسخ ضمني صورت گرفته را ندارد و فقط مي تواند نسخ هاي صريح را اعلام کند.
طالع با اشاره به ماده يک قانون سياست هاي کلي اصل 44، يادآور شد: اين ماده تعاريفي از کسب و کار، بنگاه اقتصادي، انحصار و اشباع بازار ارائه کرده که ملاحظه مي کنيم در تمامي اين تعاريف مي گويد «اگر مي خواهد خريد و فروش، تجارت و کسب و کاري صورت بگيرد»؛ حال اين سوال مطرح است که در کدام قسمت از قانون وکالت و کانون وکلا ارتباطي با کسب و کار و تجارت صورت مي گيرد و آيا از کانون وکلا مي‌توان تلقي بنگاه اقتصادي نمود؟
اين حقوقدان بيان کرد: اگر به تعاريف ارائه شده که در قانون به آن استناد مي کنند مراجعه نماييد هم به هيچ وجه ارتباطي به وکالت و صنف وکالت ندارد. کار وکالت شغلي است که وکيل به جاي موکل خود در دادگاه از او دفاع مي کند و در واقع شغلي معنوي و اجتماعي تلقي مي شود و يک شغل بازاري و اقتصادي نيست و کسب و کار محسوب نمي شود و صدر ماده 7 از قانون اصلاح مواد 1، 6 و 7 از قانون اصلاح سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي صراحتا تصريح مي‌دارد که جهت تسهيل در امر سرمايه‌گذاري و... در ايران اقدامات ذيل بايد صورت پذيرد.
وي تصريح کرد: شوراي رقابت جلسه اي در ارتباط با شکايت تعدادي از فارغ التحصيلان حقوق برگزار کردند. ما در چند مرحله پاسخ هايي را برايشان ارسال کرديم و قواعدي را تنظيم کرده و مستنداتي در اين خصوص داشتيم که آنها را نيز ارسال کرديم. همچنين اداره حقوقي قوه قضائيه طي نظريه اخير خود اعلام داشت که اساسا وکالت و کانون هاي وکلا ارتباطي با قانون سياست هاي اصل 44 که يک بنيان اقتصادي است، ندارد و همچنين معاونت حقوقي رياست جمهوري نيز همين نظر را داشتند و اينکه اساساً قانون وکالت قانون خاصي است.
اين حقوقدان در ادامه افزود: به استناد اين موارد و استدلال‌هاي متعدد دفاعيات خود را در جلسه اي که برگزار شد بيان کرديم اما بعد از جلسه و بحث هاي صورت گرفته در جلسه شوراي رقابت، آنها استناد به اين مسأله کردند که چون کمپيني ها اعتقاد داشتند که شوراي رقابت در تبصره ماده يک قانون کيفيت اخذ پروانه وکالت به استناد ماده 92 قانون سياست هاي اصل 44 قانون اساسي نسخ شده يا خير مقرر گرديد که دولت اين استفساريه را در قالب يک پيشنويس لايحه تنظيم و به مجلس شوراي اسلامي ارسال و سپس نظر خود را در اين خصوص اعلام نمايد.
طالع با تاکيد بر استقلال کانون وکلا، تصريح کرد: کانون وکلا نهادي مستقل است و هيات مديره‌اي که هر دو سال يکبار طبق قانون لايحه استقلال کانون وکلا و قانون کيفيت اخذ پروانه وکالت اداره مي‌شود، انتخاب مي‌گردد و هيات رئيسه نيز از طريق انتخابات اعضاي هيات مديره، انتخاب مي‌شوند و امورات کانون زير نظر رئيس و اعضاي هيات مديره صورت مي‌گيرد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!

زی‌سان: در دنیایی که هر قدم توسط حرکات آسمانی هدایت می‌شود، تأثیر نشانه‌های زودیاک بر شخصیت ما جنبه جذابی دارد. در حالی که ستارگان ممکن است نقاط قوت و ضعف ما را شکل دهند، برخی از علائم زودیاک بیشتر از دیگران مستعد دستکاری و البته آسیب‌پذیری هستند. 

متولدین اسفند

در رقص کیهانی طالع بینی، اسفندماهی به عنوان یک رویاپرداز ملایم ظاهر می‌شود و در قلمرو‌های تخیل حرکت می‌کند. طبیعت دلسوز آن‌ها اغلب هدفی برای دستکاری می‌شود، زیرا آن‌ها به دنبال یافتن خوبی‌ها در همه انسان‌ها هستند.

متولدین مهر

مهرماهی‌ها که به میل خود برای هماهنگی شهرت دارند، به دلیل اجتناب از درگیری مستعد دستکاری هستند. طالع‌بینی افراد متولد مهر به گونه‌ای است که باعث می‌شود آن‌ها از جمله نشانه‌های زودیاک باشند که بیشتر در معرض دستکاری و آسیب‌پذیری به لحاظ روحی باشند.

+ بیشتر: طالع بینی پول و شغل شما در سال 2024

متولدین خرداد

خردادی‌ها، ارتباط دهندگان زودیاک، ممکن است به طور ناخواسته و از طریق ذهن بازشان طعمه دستکاری شوند. بررسی طبیعت پیچیده متولدین خرداد به شما می‌گویدکه طالع بینی چگونه آن‌ها را برای تصمیم گیری آگاهانه توانمند می‌کند.

متولدین تیر

تیر، علامت پرورش دهنده، اغلب نیاز‌های دیگران را بالاتر از نیاز‌های خود قرار می‌دهد و آن‌ها را مستعد دستکاری می‌کند. افراد متولد تیر ماهیتی عاطفی و احساسی دارند و به همین دلیل در روابط خود همیشه مستعد آسیب و دستکاری هستند.

tags # فال ، طالع بینی ، شخصیت شناسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!