Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - کارشناس مسئول بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: تاکنون هيچ موردي از بيماري هاي واگيردار در ميان زوار پاکستاني اربعين حسيني ورودي به خاک ايران اسلامي از مرز ميرجاوه مشاهده نشده است.

فيض محمد الهامي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 2 پايگاه مراقبت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان در مرز ميرجاوه منطقه ميل 72 و زائر سراي امام رضا(ع) زاهدان با حضور کارشناسان تيم هاي بهداشت محيط و پزشک مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين پايگاه هاي مراقبت بهداشتي مرزي در طول سال در اين 2 محل مستقر هستند اما با توجه به حجم ورود زوار پاکستاني در ايام محرم و صفر در اين مقطع به صورت سه شيفت کاري به زائران خدمات لازم را ارائه مي دهند.
وي گفت: کارشناسان بهداشت محيط در قالب اين پايگاه ها زوار را براي شناسايي 15 مورد بيماري واگيردار مانند آنفلوآنزا، سرخک، تب هاي خونريزي دهنده و التور مورد معاينه قرار مي دهند.
کارشناس مسئول بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان ادامه داد: در معاينه هاي کارشناسان بهداشت به جز موارد سرماخوردگي، تب و اسهال ساده هيچ موردي از بيماري هاي واگيردار در ميان زوار پاکستاني مشاهده نشده است.
وي گفت: اين تيم ها تا اربعين به صورت سه شيف کاري در پايگاه هاي مراقبت بهداشتي مستقر در مرز ميرجاوه و زائر سراي امام رضا(ع) به زوار پاکستاني خدمات لازم را ارائه مي دهند.
به گفته رئيس ستاد اربعين سيستان و بلوچستان 145 هزار و 386 زائر پاکستاني عتبات عاليات از ابتداي امسال تا کنون از مرز ميرجاوه وارد خاک جمهوري اسلامي ايران شده اند.
علي اصغر ميرشکاري اظهار داشت: بيش از 27 هزار نفر از اين زوار در ايام محرم و صفر از طريق مرز ميرجاوه وارد سيستان و بلوچستان شده اند.
وي بيان کرد: همچنين 268 دستگاه اتوبوس پاکستاني حامل زائران تا کنون از طريق مرز ميرجاوه وارد خاک جمهوري اسلامي ايران شده اند.
وي افزود: 2 تيم بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان در مرز ميرجاوه و زائر سراي امام رضا(ع) زاهدان به منظور خدمات رساني به زوار پاکستاني مستقر هستند.
وي تصريح کرد: هزار و 300 کودک پاکستاني تا کنون واکسينه شده اند.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان تنها راه ارتباطي پاکستان به حوزه آسياي ميانه، اروپا و نيز کشور عراق و قلب آن يعني کربلا است که مرز اين استان پس از پيروزي انقلاب اسلامي به روي زوار پاکستاني براي رسيدن به اين قلب زمين باز شده است.
زوار پاکستاني در راه رسيدن به سر منزل مقصود پا بر خاک سيستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبي را در اين استان سپري مي کنند.
ميرجاوه در 75 کيلومتري شرق زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان و در همسايگي پاکستان واقع شده است.
ايران اسلامي از طريق استان سيستان و بلوچستان افزون بر 900 کيلومتر مرز زميني با کشور پاکستان دارد.
به گزارش ايرنا استان سيستان و بلوچستان با توجه به گستردگي در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسيم شده که شهرستان هاي شمالي شامل زابل، هيرمند، زهک، هامون و نيمروز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي زابل و شهرستان هاي زاهدان، ميرجاوه، خاش، سراوان، سيب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زير نظر دانشگاه علوم پزشکي زاهدان و شهرستان هاي ايرانشهر، سرباز، نيکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زير پوشش دانشکده علوم پزشکي ايرانشهر قرار دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشاردهنده: حيدر سراياني
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ پس از حمله ماه گذشته به یک اتوبوس مسافربری در مسیر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان به نقطه صفر مرزی با جمهوری اسلامی ایران در شهر «تفتان»، گزارش ها حاکی است محدودیت و قوانین سختی برای سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران اعمال شده است.
براساس این گزارش درحال حاضر هیچ زائر یا گردشگر پاکستانی نمی تواند با شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی از مسیر «کویته» عازم ایران شود و دولت محلی با شرکت‌هایی که اقدام به حمل زائران و گردشگران کنند؛ برخورد قانونی می کند.
به گفته منابع خبری دولت محلی ایالت بلوچستان بار دیگر اعزام زائران و گردشگران پاکستانی به ایران تحت حفاظت شدید نیروهای ارتش این کشور را آغاز کرده است، اما به دلیل عدم ارائه برنامه دقیق در این زمینه مسافرانی که قصد سفر به ایران دارند وادار به اقامت یک الی دو هفته در شهر کویته می‌شوند.
زائران و گردشگران پاکستانی باید پس از رسیدن به شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برای دریافت بلیط اتوبوس هایی که تحت تدابیر شدید ارتش عازم مرز ایران می‌شوند؛ ثبت نام انجام دهند.
بنا بر اعلام رسانه های محلی بلوچستان پاکستان اعمال این محدودیت‌ها در چند روز گذشته تحصن و اعتراض شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی این ایالت را نیز درپی داشته است.
گفتنی است بسیاری از رهبران مذهبی پاکستان باتوجه به نزدیکی ایام محرم و اربعین حسینی که در آن ده‌ها هزار نفر از زائران پاکستانی عازم ایران و عتبات عالیات می‌شوند رسیدگی فوری مقامات دولت محلی و رفع محدودیت‌های سفر به ایران را خواستار شده‌اند.
ماه گذشته بر اثر حمله گروهی از افراد ناشناس به یک اتوبوس مسافربری در منطقه «نوشکی» در ایالت بلوچستان این کشور ۹ شهروند پاکستانی که عازم ایران بودند کشته شدند.
پس از این حمله تدابیر امنیتی ویژه در مسیر های منتهی به مناطق مرزی ایران و پاکستان اتخاذ شده است.
این درحالی است که سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران از مسیر گذرگاه مرزی «ریمدان» در جنوب پاکستان هیچگونه محدودیتی ندارد؛ اما در یک ماه گذشته وقوع سیل در شهر «گوادر» و مناطق اطراف این گذرگاه مرزی به اختلال موقتی درعبور و مرور در گذرگاه مرزی «ریمدان» منجر شده است.

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان