Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين به اتهامات جديد آل خليفه عليه شيخ علي سلمان دبيرکل اين جمعيت واکنش نشان داد. به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از الميادين، شيخ حسين الديهي، معاون دبيرکل جمعيت الوفاق گفت که اتهامات رژيم آل خليفه عليه شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق، دروغ بوده و هدف از آن تسويه حساب بين بحرين و قطر در چارچوب اختلافات بين برخي از کشورهاي عربي خليج فارس و قطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الديهي تاکيد کرد که تماس‌هاي دبيرکل جمعيت الوفاق با حمد بن جاسم نخست‌وزير قطر در چارچوب طرح عربستان، آمريکا و قطر براي حل بحران سياسي بين ملت و نظام در سال 2011 ميلادي صورت گرفته است.
اين عضو بلندپايه جمعيت الوفاق از رژيم آل خليفه خواست که تماس تلفني بين دبيرکل الوفاق و نخست‌وزير سابق قطر را به‌طور کامل براي مردم پخش کند تا براي افکار عمومي در داخل و دنيا جزئيات طرح قطر براي حل بحران بحرين که زير نظر عربستان و آمريکا صورت گرفت، مشخص شود.
الديهي تاکيد کرد که ادامه استفاده سياسي از دستگاه قضايي در بحرين، درستي مواضع معارضان در خصوص داشتن دستگاه قضايي مستقل و پاک و غير وابسته به رژيم را ثابت مي‌کند.
معاون دبيرکل جمعيت الوفاق افزود که تماس‌هاي صورت گرفته بين شيخ علي سلمان و نخست‌وزير سابق قطر به درخواست پادشاه بحرين بوده و تمام تماس‌ها و ديدارها با اطلاع او صورت گرفته و شخص وي، طرفي اساسي در اين تماس‌ها بوده است.
وي اظهار داشت: طرح عربستان، آمريکا و قطر براي حل بحران بحرين و تماس‌هاي حمد بن جاسم نخست‌وزير سابق قطر به درخواست سعود الفيصل، وزير خارجه سعودي صورت گرفت و جفري ولتمن معاون وزير خارجه سابق آمريکا نيز در اين تماس‌ها حضور داشت و همه ارتباطات با هدف ميانجيگري ي بين دو طرف نزاع يعني حکومت و ملت صورت گرفت.
الديهي گفت: رژيم مکالمه‌هاي صورت گرفته را قبلا ضبط کرده و اکنون فقط قسمت‌هايي از آن را پخش مي‌کند تا دولت قطر را محکوم و شيخ علي سلمان را متهم کند تا اينگونه به مردم القا کند که اين تماس‌ها با هدف توطئه صورت گرفته است.
معاون دبيرکل جمعيت الوفاق گفت که طرح مذکور با موافقت پادشاه و پيگيري وليعهد بحرين صورت گرفت و هنگامي که مکالمه‌ها صورت گرفت، نخست‌وزير قطر مهمان پادشاه بود و کميته حقيقت ياب نيز جزئيات اين اقدام را اعلام کرده است.
رژيم آل خليفه روز گذشته اتهامات جديدي به شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق وارد کرد.
دادستاني بحرين، اتهاماتي همچون تلاش براي جاسوسي براي يک کشور بيگانه با هدف انجام عمليات خصمانه در بحرين و صدمه رساندن به مراکز نظامي، سياسي، اقتصادي و منافع ملي اين کشور متهم کرده است.
دادستاني بحرين براي شيخ سلمان که هم اکنون نيز در زندان بسر مي‌برد، حکم حبس موقت صادر کرده که پس از پايان مدت حبس فعلي وي، اجرايي خواهد شد.
شيخ علي سلمان، دبيرکل گروه اصلي سياسي مخالف با رژيم حاکم بحرين (جمعيت الوفاق) که در دهه 1990 از اين کشور تبعيد شده بود، در سال 2001 به کشور خود بازگشت. وي به‌عنوان رهبر الوفاق در جريان اعتراضات سال 2011 در بحرين نقشي فعال داشت و به رهبري حرکت اصلاح‌طلبانه در اين کشور ادامه داد.
شيخ علي سلمان دسامبر 2014 (دي ماه 1393) بعد از چند سخنراني صلح‌آميز که در آن اصلاحات سياسي را خواستار بود، بازداشت شد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»

آفتاب‌‌نیوز :

کاظم نوربخش عکسی از خود در کنار علی اخوان در پشت‌صحنه سریال «نون خ» منتشر کرد.

کاظم نوربخش (زاده ۱ مهر ۱۳۵۵ در بیجار)، است. وی با بازی در نفش سلمان سریال نون خ به شهرت رسیده است. او یکی از هنرمندان باسابقه دنیای هنر است که فعالیت‌های هنری را از دوران مدرسه آغاز کرد و از سال ۷۰ به طور جدی به بازیگری پرداخت.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله