Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:12:07 GMT

شناسايي سكونتگاههاي غير رسمي در سطح استان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۸۳۸۴

شناسايي سكونتگاههاي غير رسمي در سطح استان

خبرگزاری شبستان: معاون سياسي امنيتي استانداری گلستان بر لزوم به روز رساني و مطالعه سكونتگاه هاي غير رسمي در شهرهاي استان تاكيد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي گلستان، علي اصغر طهماسبي، معاون سياسي امنيتي استانداري گلستان و رئيس كارگروه فرهنگي، اجتماعي و ارتقای سلامت، در ديدار با مديران و متوليان حوزه بازآفريني شهري در استان گفت: به روز رساني اطلاعات محدوده هاي سكونتگاههاي غير رسمي شهرستانهاي استان و شناسايي معضلات موجود در آن، در برنامه ريزي و اجراي طرح هاي پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي اين مناطق بسيار ضروري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئيس كارگروه فرهنگي، اجتماعي و ارتقا سلامت استان در اين جلسه بر لزوم همكاري و هماهنگي هر چه بيشتر دستگاههاي اجرايي مرتبط در راستاي بهبود وضعيت اجتماعي، فرهنگي و سلامت ساكنين محدوده هاي هدف تاكيد کرد.

 

حسين محبوبي، سرپرست اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان و دبير ستاد استاني بازآفريني شهري نيز به ارائه گزارش در خصوص شناسايي محدوده هاي سكونتگاههاي غير رسمي در شهرهاي بالاي بيست و پنج هزار نفر با همكاري شهرداري و شوراي شهر پرداخت.

 

وي، آخرين  وضعيت پروژه هاي سكونتگاههاي غير رسمي استان در شهرهاي گرگان و گنبد را تشريح کرد و افزود: با توجه به تصويب و تهيه طرح هاي دو سراي محله و يک مركز آتش نشاني در شهر گنبد، نقشه هاي مربوطه به جهت تائيديه نهايي به دستگاههاي مرتبط ارسال شد.

 

محبوبي در اين ديدار ادامه داد: با توجه به تاكيدات وزير راه و شهرسازي و اهميت موضوع در وزارتخانه متبوع، اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان در سالجاري علاوه بر 3 پروژه در شهرستان گنبد گاووس 2 پروژه احداث سراي محله در شهرستان  گرگان در دست اجرا دارد تا در بهبود شرايط اين مناطق اثرگذار باشد.

 

چراغعلي، مديركل دفتر اجتماعي و دبير كارگروه فرهنگي، اجتماعي و ارتقای سلامت ومديركل بهزيستي استان نيز حضور داشته و به بيان نقطه نظرات خود در جهت پيشبرد هر چه بهتر اهداف پرداختند.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین باقری ظهر سه شنبه در نشست شورای اجتماعی و کارگروه تخصصی، اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در محل فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات مناسبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان صورت گرفته اما این حوزه نیازمند تلاش بیشتر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: سیاست‌گذاری و ارائه برنامه‌ها، متناسب با نیاز جامعه است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری می‌شود.

باقری با اشاره به برنامه‌های دفتر امور اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این راستا برای سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان هدفگذاری شده و برنامه‌های هر شهرستان هم به فراخور نیاز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز آنها ۱۹۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، افزود: آسیب‌های اجتماعی در استان اولویت بندی شده و برای هر کدام نیز بودجه‌ای در اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، اعتیاد، فرزند آوری، خانواده، سقط جنین، ازدواج و طلاق را از آسیب‌های مهم این استان عنوان کرد.

باقری ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره و برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان‌ها در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی پیش بینی شده است.

۶ محله حاشیه شهر در اراک و ساوه ساماندهی می‌شود

وی ادامه داد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها نیز سال گذشته، ۳۳۰ منطقه در سطح کشور شناسایی شده که سهم استان مرکزی ۶ محله در شهر اراک و ساوه است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: علاوه بر موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌هایی در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی با عنوان نهضت مشارکت اجتماعی در سطح این استان پیش بینی شده است.

باقری افزود: در این راستا ۱۱۶۰ گروه مختلف اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد در سامانه ثبت نام کردند که از این حیث رتبه نخست در سطح کشور را کسب کردیم و امید است این آمار به ۲ هزار گروه برسد.

وی اجرای طرح شهروند ارزشمند را از دیگر اقدامات دفتر امور اجتماعی استانداری در راستای افزایش سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این طرح از افراد و شخصیت‌هایی که تعهدات اجتماعی خود را انجام دادند با حضور مسؤولان در مرکز استان تجلیل می‌شود.

کد خبر 6099385

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران