Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:14:55 GMT

تحریف های زیادی در شیوه های عزاداری رخ داده است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۸۷۳۱

تحریف های زیادی در شیوه های عزاداری رخ داده است

شاهرود- ایرنا- دبیر تخصصی همایش آواها و نواهای مذهبی استان سمنان گفت: در طول سال های گذشته، تحریف های زیادی در شیوه های عزاداری به ویژه در حوزه کلام و نغمه ها رخ داده است.

نعمت الله قنبری نیکدل پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نخستین همایش آواها و نواهای مذهبی استان سمنان برای جلوگیری از تحریف ها، معرفی نغمه های اصیل و دارای محتوا و ریشه فرهنگی و آشنایی بیشتر جوانان با چنین میراث های ارزشمندی برگزار می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با انجام پژوهشی میدانی از 2 سال پیش تاکنون، پیشکسوت های استان شناسایی شده و در نهایت 150 تن از مداحان و پیرغلامانی که بیشتر آن ها سال ها ناشناخته و گمنام بودند، برای شرکت در همایش و ثبت و ضبط آثارشان دعوت شده اند.
رییس امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به نبود آمار دقیقی از تعداد فعالان و پیشکسوتان این عرصه در استان، اضافه کرد: هریک از شهرستان های استان سمنان آیین های کهن و خاص خود را داشته و در شاهرود هم شخصیت های بسیاری در بخش های بسطام و بیارجمند اکنون در حال فعالیت هستند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم گفت: مرحله شهرستانی این همایش روز پنجشنبه با حضور 40 تن از مداحان و روضه خوانان شاهرودی برگزار شد.
شعبانعلی آشوری افزود: اجرای اصلی، برپایی کارگاه های پژوهشی با حضور چند تن از پیشکسوت ها و برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس آیین های عزاداری استان، بخش های گوناگون این همایش را تشکیل می دهد.
وی یادآور شد: مرحله استانی این همایش نیز 23 و 24 آبان به میزبانی شاهرود برگزار می شود.
در استان سمنان 730 مسجد و یک هزارو 400 هیات مذهبی وجود دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
( برای اطلاع از آخرین اخبار و گزارش های منطقه میامی و شاهرود به کانال اخبار شاهرود به آدرسirna_shahrood@ مراجعه فرمایید.)

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد

در همایش دانشجویان و اساتید رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد قم که ۳۵۰ نفر از اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند، کارشناسان و روانشناسان مطرح استان موضوعات نقش روانشناس در جامعه، اخلاق مداری در روانشناسی و معرفی آسیب‌ها و ظرفیت‌های این رشته در استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در استان قم هزار و ۸۰۰ دانشجو در رشته روانشناسی و مشاوره در دانشگاه آزاد  تحصیل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود