Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: ما در تلاش هستیم سیستم HIS بیمارستان‌ها را همانند سایر کشورهای پیشرفته ارتقا دهیم.

دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در بازدید از غرفه آنا در نمایشگاه مطبوعات درخصوص آسیب‌شناسی بیمارستان‌ها گفت: بیمارستان‌های دولتی یک مکان خدمتی عمومی و دولتی است و نمی‌توانیم ادعا کنیم که هیچ‌گونه مشکلی در روند ارائه خدمت به بیماران وجود ندارد، اما باید تمام خدمات ارائه‌شده به بیماران از زمان پذیرش تا ترخیص را آسیب‌شناسی کنیم که این خدمات شامل خدمات پرستاری، پزشکی، صندوق و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است؛ زیرا ممکن است در ارائه این خدمات نیاز به بازنگری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت ارتقای HIS بیمارستان‌ها است، افزود: برای اینکه بتوانیم سطح ارائه خدمات را ارتقا دهیم باید اطلاعات بیماران با کمترین خطا ثبت و قابل استفاده باشد. البته در حال‌حاضر سیستم HIS متعددی در کشور وجود دارد، اما باید تمام اینها تجمیع پیدا کند.

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: در تمام دنیا سیستم HIS در حال ارتقا است. برای مثال، کشور ترکیه با داشتن 24 بیمارستان، دارای بالاترین درجه HIS در دنیا است، بنابراین ما نیز باید برای رسیدن به این هدف گام‌های لازم را برداریم.

جان‌بابایی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص واگذاری مدیریت بیمارستانی به بخش خصوصی گفت: هرچه بتوانیم مدیریت بیمارستان‌ها را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم، موفق‌تر خواهیم شد. در واقع دولت باید سعی کند نقش تصدیگری خود را کاهش دهد.

وی افزود: واگذاری مدیریت بیمارستان‌ها به بخش خصوصی به معنای ارائه خدمات با تعرفه‌های خصوصی نیست، بلکه خدمات با تعرفه دولتی و صرفا با مدیریت بخش‌خصوصی به بیماران ارائه می‌شود که تجربیات ما در این زمینه نشان داده این امر می‌تواند برای بیمارستان سوددهی نیز داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه ششم توسعه تمام وزارتخانه‌ها از جمله وزارت بهداشت مکلف هستند 10درصد خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کنند که در حال‌حاضر ما نزدیک به 10 درصد عمل کرده‌ایم، اما اگر بتوانیم بیش از این مقدار مدیریت را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم، موفق‌تر خواهیم شد.


"خبرگزاری آنا" در نمایشگاه مطبوعات از ساعت 9:30 تا 20:30 در راهروی اصلی، غرفه 150 میزبان مخاطبان است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان استان لرستان برپا شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به منظور ارائه‌ی خدمات تخصصی به مردم این منطقه برپا شد.

وی افزود: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه‌ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

دلفان با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه‌ی ماست، گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی با حضور کلیه رشته‌های تخصصی با همکاری سپاه ناحیه استان، بسیج جامعه پزشکی، برخی دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب آنان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خدماتی در شان و منزلت مردم منطقه به آنان ارائه شود.

وی افزود: این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی و به منظور گرامیداشت هفته سلامت صورت گرفت و ارائه‌ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است