Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامرضا سلیمانی با اشاره به این که طبق برنامه‌های تعیین شده در اقتصاد مقاومتی پنج هدف و برنامه برای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تعیین شده است، اظهار کرد: هدف‌گذاری دو میلیارد دلاری برای صادرات صنایع کوچک، تامین زیرساخت شهرک‌ها، مقوله تصفیه‌خانه‌ و پساب، توسعه خوشه‌ها و عارضه‌یابی و فعال سازی واحدها از جمله پنج برنامه‌ای است که توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای این سازمان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این که هدف گذاری دو میلیارد دلاری برای صادرات صنایع کوچک تعیین شده است، بیان کرد: ۹۰ درصد از این واحدها درون شهرک‌های صنعتی و ۱۰ درصد بیرون شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اعلام این که تا تاریخ ۲۴ مهرماه سال جاری حدود ۱۰۰۰ واحد صنعتی کوچک معادل یک میلیارد و ۹۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند، گفت: باید تا پایان سال حدود ۹۰۰ میلیون دلار دیگر صادرات توسط واحدهای صنعتی کوچک مدنظر قرار گیرد.

سلیمانی با گلایه نسبت به وضعیت واحدهای صنعتی کوچک، تصریح کرد: متاسفانه هیچ گونه مشوق صادراتی برای واحدهای صنعتی کوچک در نظر نگرفته شده و حتی در روز ملی صادرات نیز از واحدهای صنعتی کوچک تقدیر به عمل نیامد.

به گفته او، در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات توسط واحدهای صنعتی کوچک در دستور کار قرار گرفت.

منبع: ایسنا

401

اقتصاد مقاومتی دلار صادرات صنایع کوچک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست یزد، طی پایش‌های شبانه از واحدهای صنعتی شهرستان اردکان که با حضور اعضای تیم پایش آن شهرستان صورت گرفت فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در شهرک صنعتی متوقف و مدیر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

همچنین با صدور اخطاریه نهایی برای یک واحد صنعتی سرامیکی به سبب نداشتن سیستم‌های کنترل آلودگی و عدم مدیریت پسماند، توصیه‌های لازم به مدیر واحد جهت رفع نواقص و رعایت قانون هوای پاک طی مهلت قانونی ابلاغ شد.

حسب ضوابط حاکم، در صورت عدم اجرای اینگونه واحدها به تعهدات خود پس از اتمام مهلت تعیین شده، ضمن توقف فعالیت، پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در این پایش با توجه به بوی نامطبوع حاصل از تخلیه غیر بهداشتی پساب صنعتی واحدهای فرآوری کنجدی در شهرک صنعتی گزارش تخلف با مشارکت دو دستگاه متولی بهداشت عمومی شامل اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان تهیه و مقرر شد پرونده قضائی تشکیل و افراد خاطی و واحدهای مورد نظر به مراجع قضائی معرفی شوند.

کد خبر 6090821

دیگر خبرها

  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی