Web Analytics Made Easy - Statcounter

'لی که چیانگ' نخست وزیر چین و 'دیمتری مدودف' همتای روس وی در جریان گفت و گوهای مقرر نخست وزیران در پکن، در باره استفاده از ارزهای دو طرف برای تجارت با هدف مقابله با تسلط دلار بر بازار تجارت جهان گفت و گو کردند.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری خلق چین و 'لی که چیانگ' نخست وزیر در دیدارهایشان با مدودف همچنین خواستار آن شده اند که همکاری های دو کشور در زمینه راه ابریشم نوین گسترش یافته و بخش های مختلفی از روسیه حتی مناطق قطبی را در برگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدودف گفته است که دو کشور در حال رایزنی درباره مرتبط کردن ساختار پرداخت های ملی خود با یکدیگر هستند تا ساختار تجاری و مالی تازه ای در دنیا شکل گیرد.
وی در مصاحبه مطبوعاتی در حاشیه نشست نخست وزیران در پکن گفت که چینی ها توانسته اند سامانه 'یونیون پی' را با 'یوان' راه اندازی کنند که در کشورهای دیگر دنیا قابل استفاده است.
وی گفت که روسیه نیز در حال ایجاد سامانه مشابهی به نام 'کارتا میر' است با این مفهوم که دارندگان کارت های بانکی روسیه می توانند در برخی از شعب بانکی در خارج از روسیه پول های ملی را به ارز آن کشورها تبدیل کنند.
وی گفت که وقتی سامانه های دلاری مشکلاتی را ایجاد می کند، طبیعی است که روسیه و چین به دنبال ساز و کار مالی تازه ای باشند و اکنون دو کشور در حال رایزنی و بحث جدی در این باره هستند.
از زمانی که آمریکا در سال 2014 میلادی پس از ماجرای اوکراین، روسیه را مورد تحریم قرار داد، این کشور در حال توسعه سامانه بانکی کارتامیر بوده است.
مدودف تاکید کرد که دنیا دیگر زیر سلطه یک ارز نیست و سامانه های مختلفی در حال شکل گیری است و چشم انداز خوبی برای آینده ترسیم شده است. 
کارت های بانکی روسی موسوم به 'میر' با معنای «صلح و جهان» اکنون در 380 بانک در روسیه فعال است و 120 بانک آن را منتشر می کنند و پس از آنکه ویزا بانک و مستر بانک آمریکا خدماتشان را به مشتریان در روسیه قطع کردند، از این کارت ها استقبال زیادی شده است و در حال حاضر دستکم 14 میلیون نفر آن را دارند.
بیست و دومین نشست نخست وزیران چین و روسیه در پکن برای بررسی مناسبات دو طرف در زمینه های مختلف و با هدف گسترش مناسبات در حال برگزاری است. 
این نشست به دنبال کنگره حزب حاکم چین برگزار می شود و ریاست آن را 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین و 'دیمتری مدودف' همتای روس وی برعهده دارند.
در جریان این مذاکرات دو کشور در باره روابط دوجانبه، مسایل اقتصادی، تجاری، همکاری در زمینه های انرژی و هسته ای و سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر می کنند.
همزمان نخست وزیران دو کشور در حاشیه این اجلاس در دیداری با یکدیگر گسترش مناسبات را مهم دانسته و افزوده اند که طرح های مورد موافقت رهبران دو کشور طبق برنامه اجرایی خواهد شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین

روسیه، وزیر خارجه انگلیس را به تشدید مستقیم تنش‌های پیرامون جنگ اوکراین متهم و اظهارات حمایت‌آمیزش از این کشور را تهدیدی برای اروپا دانست.

به گزارش مشرق، مسکو دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را به دلیل اظهاراتش مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند از تسلیحات انگلیس برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند، متهم به تشدید مستقیم تنش‌ها در جنگ اوکراین کرده است.

به گزارش تلگراف، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عنوان کرده است: کرملین اظهارات دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در مورد حق کی‌یف برای استفاده از تسلیحات انگلیسی جهت حمله به اهدافی در روسیه را خطرناک خوانده است.

پسکوف اظهارات کامرون را به عنوان عاملی برای تشدید تنش‌ها پیرامون درگیری‌ میان اوکراین و روسیه در جنگ دو کشور دانسته و عنوان کرد که صحبت‌های وی می‌تواند خطری برای امنیت اروپا محسوب شود.

کامرون در اظهاراتی عنوان کرده که اوکراین باید تصمیم بگیرد که چگونه می‌خواهد از سلاح‌های ارسال شده انگلیس در جنگ با روسیه استفاده کند و بر این موضوع تاکید کرده که اوکراین حتی حق حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه را دارد.

وی پیشتر هم وعده داد بود که سالانه ۳ میلیارد پوند کمک نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد و تاکید کرده بود که حمایت‌های بریتانیا از کی‌یف تا زمانی که جنگ با روسیه طول بکشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

کامرون به صراحت عنوان کرده بود که بریتانیا مخالفتی با استفاده از تسلیحاتش در داخل روسیه ندارد.

اظهارات وی بریتانیا را نسبت به ایالات متحده در موضع‌ جنگ‌طلبانه‌تری نسبت به روسیه قرار داده است که ضمن حمایت از اوکراین در جریان جنگ با روسیه بر این موضوع نیز تاکید کرده است، هرگونه تسلیحاتی که به این کشور عرضه می‌کند، فقط بایستی در داخل مرزهای اوکراین مورد استفاده قرار گیرد و نه علیه اهدافی در خاک روسیه.

از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، انگلیس خود را متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به این کشور کرده است. اظهارات حمایت‌آمیز مکرر کامرون از اوکراین در جریان این جنگ موجب افزایش انتقادات روسیه از وی شده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد