Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی که بر پایه آمار مربوط به یک‌ساله منتهی به ژوئن 2017 (خرداد 96) تهیه شده است فضای کسب‌وکار در ایران  بدتر شده است.

بر اساس گزارش بانک جهانی ایران امسال در شاخص کلی فضای کسب‌وکار نمره 56.48 را به‌دست آورده است که اندکی نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ایران در گزارش سال قبل این سازمان نمره  57.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

26 را به‌دست آورده بود، بر این اساس فضای کسب‌وکار در ایران بدتر شده است.

شاخص کلی فضای کسب‌وکار بر پایه 10 شاخص کوچکتر با عناوین آغاز کسب‌وکار، کسب مجوز، ثبت داراییها، کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه گذاری، مالیات، تجارت، اجرای قراردادها و ورشکستگی و دریافت انرژی برق محاسبه می‌شود. این شاخص در واقع نشان‌دهنده سهولت و مناسب بودن هرکشور برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است.

هرچه نمره کشوری در شاخص کلی فضای کسب‌وکار بیشتر باشد دلالت بر شرایط بهتر کسب‌وکار در آن کشور دارد.

اما ایران در رده‌بندی جهانی فضای کسب‌وکار میان 190 کشور در رده 124 جهان قرار گرفته است که نسبت به سال قبل 4  پله نزول داشته است. در گزارش سال گذشته بانک جهانی رتبه جهانی ایران از نظر فضای کسب‌وکار 120 اعلام شده بود. ایران در سال قبل نیز در این رده‌بندی 2 پله نزول را تجربه کرده و از رتبه 118 به رتبه 120 تنزل کرده بود.

به گزارش تسنیم، در جهان نیوزیلند با نمره 86.55 رتبه نخست از نظر فضای کسب‌وکار را به خود اختصاص داده است و سنگاپور و دانمارک به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

کشور آفریقایی سومالی نیز با نمره 19.98 در رتبه آخر قرار گرفته است.

*بهبود وضعیت ایران در 2 محور شاخص کسب‌وکار

بر اساس این گزارش میان 10 محور کسب‌وکار در سه محور وضعیت ایران نسبت به سال قبل بهبود پیدا کرده است که عبارتند از آغاز کسب‌وکار و کسب اعتبارات. ایران در شاخص آغاز کسب‌وکار در سال قبل نمره 85.05 را کسب کرده بود اما در گزارش امسال نمره 85.16 را به‌دست آورده که نشان‌دهنده آسان‌تر شدن آغاز کسب‌وکار در ایران است. ایران در رده‌بندی جهانی رتبه 97 را از این نظر به‌دست آورده است. نمره ایران به‌لحاظ دریافت اعتبارات نیز از 45 در سال قبل به 50 در گزارش امسال رسیده و رتبه ایران در این گزارش 90 اعلام شده است.

در 4 محور کسب مجوز، ثبت داراییها، برق و ورشکستگی وضعیت ایران نسبت به سال قبل بدتر شده است. ایران در این محورها به‌ترتیب رتبه‌های 25، 87، 99 و 160 را در رده‌بندی جهانی به‌دست آورده است. در بقیه محورها وضعیت ایران نسبت به سال قبل تغییری نداشته است. رتبه ایران از نظر حمایت از سرمایه گذاری 170، مالیات 150، تجارت 166 و اجرای قراردادها 80 برآورد شده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر آموزش و پرورش بندرانزلی گفت: به مناسبت هفته مشاغل؛ غرفه صنایع دستی و تولیدات محلی به همت دانش‌آموزان در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان در حال برگزاری است.

محمود یوسفی‌فر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته مشاغل که در تقویم رسمی کشور هفته اول اردیبهشت ماه نام گذاری شده و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و برای بازدید عموم به مدت سه روز دایر است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۲۶ غرفه است، افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به همراهی خانواده‌هایشان تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: انتخاب شغل مناسب، از ابتدایی ترین و ضروروی‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می‌دهد. شخصیت و منزلت اجتماعی و فردی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ و استعدادهای خود را شکوفا کند.

وی افزود: نظر به منویات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی و در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کشور مبنی بر مهارت آموزی و آموزش همراه با تولید و بسط رشته‌های مهارت محور، در واقع هدف اصلی از برپایی این آئین هدایت تحصیلی و آشنایی جوانان با مشاغل بومی و محلی است.

 یوسفی‌فر با بیان اینکه در همین راستا علاوه بر آموزش‌های تئوری در مدارس به ویژه در دوره های متوسطه اول و دوم، آموزش‌های عملی کسب و کار نیز برای دانش آموزان جهت کسب آمادگی های اولیه ورود به بازار کار مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در طول سال در مناسبت‌های مختلف به صورت جدی به این مساله پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً این تجربه می‌تواند علاوه بر ایجاد خاطره خوش برای دانش‌آموزان، به عنوان یک تجربه اولیه از ورود به بازار کار با توجه به مهارت‌هایی که دانش آموزان دارند می‌تواند محسوب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: استقبال شهروندان از این غرفه‌ها، علاوه بر تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای آن‌ها می‌تواند فرصتی برای بازدید از هنرهای بومی و محلی شهرستان بندر انزلی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان