Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: دفتر جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تامین مالی در اتاق ایجاد می شود تا بستر استفاده بخش خصوصی از خطوط اعتباری خارجی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسین سلاح‌ورزی درباره خطوط اعتباری خارجی و فاینانس‌ها و منابع مالی، اظهار داشت : دفتر جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تامین مالی تلاش می کند بستر لازم را برای استفاده SMEها یا شرکت‌های کوچک و متوسط
از این خطوط اعتباری فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در این زمینه بانک‌ها نقش پررنگی دارند، گفت : یکی از مهم‌ترین مسائل بر سر راه استفاده بخش خصوصی از این خطوط اعتباری ، ضمانت بانکی است و در این دفتر هدف ما برقراری تعامل نزدیک تر با بانک‌ها برای استفاده بخش خصوصی از این منابع است.
بنابراین گزارش ، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هم گفته است : راه‌اندازی 5 دفتر در 5 نقطه دنیا در اتاق ایران مصوب شده است.
شافعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه فرآیند شناسایی بهترین نقاط برای تاسیس این دفاتر، نهایی و اطلاع رسانی خواهد شد افزود: ایران نیز می‌تواند مانند جترو در ژاپن و کترا در کره جنوبی، دفاتر بازاریابی را در خارج از کشور ایجاد کند.
وی اضافه کرد: این دفاتر می توانند حضور بازرگانان ایرانی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه را ساماندهی کنند و
دو بخش در اتاق با محتوای صادراتی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: تأسیس بخشی با موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی و دیگری با محتوای ساماندهی ظرفیت قابل‌توجه ایرانیان خارج از کشور می‌تواند در بهبود شرایط صادراتی کشور اثرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور