Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@16:45:52 GMT

«نعیم‌آباد»؛ محروم از نعمت امکانات رفاهی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۷۷۴۷

«نعیم‌آباد»؛ محروم از نعمت امکانات رفاهی

به گزارش امتداد نیوز از شیراز، روستای «نعیم‌آباد» مرکز دهستان سرپنیران در بخش مرکزی این شهرستان قرار گرفته است. روستایی که به گفته اهالی بعد از بروز خشکسالی کشاورزی که شغل اصلی مردم بوده فلج شده و تقریبا تمام چاه‌ها و قنات‌های آن خشک شده است.

مهاجرت ۲۵ درصدی اهالی روستای نعیم‌آباد

رحمت‌اله مهرآور، دهیار این روستا در گفت‌وگو با امتداد می‌گوید: کمبود آب کشاورزی یکی از مشکلات اساسی این روستا است و در حال حاضر برای کشاورزی تنها یک قنات در روستا وجود دارد که دو اینچ آب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز رضایت از بارش‌های سال گذشته می‌گوید: البته بارش‌های سال گذشته باعث شد که چند قنات روستا که حدود 15 سال بود خشک شود اندکی آبگیری شوند اما در اواسط تابستان آب این قنات‌ها دوباره خشک شد.

وی با بیان اینکه خشکسالی و نبود امکانات سبب مهاجر فرصت شدن این روستا شده است، می‌‌افزاید: از 8 سال پیش تاکنون حتی یک خانه در این روستا ساخته نشده است و جمعیت روستا که در سرشماری سال 90 حدود 700 نفر بوده در سرشماری سال 95 به حدود 450 نفر رسیده است.

کمبود امکانات درمانی در دهستان سرپنیران

یکی دیگر از اهالی روستا از نبود اورژانس و خدمات درمانی مناسب در این روستا گلایه دارد و می‌گوید: برای انجام یک تزریقات ساده مجبور به رفتن به سعادت‌شهر هستیم.

مهرآور نیز یکی از مشکلات روستای نعیم‌آباد را نبود پایگاه اورژانس می‌داند، می‌گوید: دهستان سرپنیران نیاز به پایگاه اورژانس دارد زیرا خانه بهداشت این روستا تنها یک بهورز دارد و امکان ارائه خدمات اورژانسی ندارد و از آنجا که فاصله این روستا با سعادت‌شهر حدود 30 کیلومتر است مردم در موارد اورژانسی با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

سرانه ورزشی صفر سهم مردم روستای نعیم‌آباد

نبود امکانات ورزشی یکی دیگر از مشکلاتی است که اهالی این روستا از آن رنج می‌برند و به گفته آنها سال گذشته دو نفر از جوانان ورزشکار این روستا که با موتورسیکلت به سلن ورزشی سعادت‌شهر رفته بودند در مسیر برگشت دچار سانحه شده و فوت کرده‌اند.

دهیار روستای نعیم‌آباد در این مورد می‌گوید: با وجود اینکه در این روستا استعدادهای ورزشی زیادی وجود دارد و تیم فوتسال این روستا هر سال قهرمان شهرستان می‌شود اما هیچ‌گونه امکانات ورزشی در این روستا وجود ندارد و علاقمندان به ورزش مجبور هستند برای تمرین و ورزش کردن به سعادت‌شهر که فاصله 30 کیلومتری با این روستا دارد بروند که همین رفت و آمد خطرات بسیاری دارد.

وی می‌گوید: عرض جاده روستای نعیم‌آباد کم است و فاقد شانه است و همین موضوع رفت و آمد در جاده این روستا را با خطراتی همراه کرده است.

مهرآور با بیان اینکه اعتبارات عمرانی این روستا بسیار اندک و ناچیز است، می‌افزاید: در سال 90 طرح هادی این روستا تصویب شده است اما به دلیل کمبود اعتبار هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

سرپنیران؛ دهستانی محروم از داشتن بانک و عابر بانک

یکی از اهالی روستای نعیم‌آباد از نبود بانک و دستگاه خودپرداز در این روستا گلایه دارد و می‌گوید: برای انجام کارهای بانکی مجبور به رفتن به شهر هستیم و علاوه بر اینکه وقتمان تلف می‌شود، خطرات رفت و آمد نیز وجود دارد.

دهیار روستای نعیم‌آباد با تاکید بر ضروری بودن وجود بانک و دستگاه خودپرداز در دهستان سرپنیران، می‌گوید: دهستان سرپنیران با مرکزیت نعیم‌آباد شامل 16 روستا می‌شود اما در این دهستان حتی یک بانک و خودپرداز وجود ندارد و مردم برای انجام کارهای بانکی مجبور به مراجعه به سعادت‌شهر هستند.

وی می‌گوید: قبلا یک دفتر پست بانک در روستا وجود داشت که برخی خدمات بانکی اهالی از طریق آن انجام می‌شد اما به دلیل عدم سودهی آن دفتر نیز تعطیل شد و چون مخابرات دیگر حاضر به تامین تجهیزات این دفاتر نبود متقاضیان بعدی نیز از راه‌اندازی مجدد دفتر پست بانک در این روستا منصرف شدند.

احمد فرهند، مدیرعامل پست بانک استان فارس، در گفت‌‌وگو با امتداد می‌گوید: تا پیش از خصوصی‌سازی مخابرات تجهیزات دفاتر آی.سی.تی از طریق این شرکت تامین می‌شد اما بعد از خصوصی‌سازی مخابرات تامین این تجهیزات را برعهده متقاضیان گذاشت.

وی می‌افزاید: باجه‌های پست بانک که به دلیل عدم توجیه اقتصادی تعطیل شده‌اند اگر کسی متقاضی راه‌اندازی مجدد آنها باشد تقاضای آنها در کارگروه شهرستان بررسی و بعد از تایید به کمیته استان ارسال می‌شود و در صورتی که فرد توانایی مالی و اقتصادی برای اداره آن باجه داشته باشد منعی برای فعالیت مجدد آن باجه وجود ندارد.

امتداد نیوز بنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر امتداد نیوز استان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند

محمودی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از واگذاری هزار و ۳۵۸ اشتراک رایگان و گازکشی رایگان داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در زمینه ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز استان، پارسال هزار و ۳۵۸ اشتراک رایگان به مددجویان نهاد‌های حمایتی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال واگذار شده است. 

او افزود: از این تعداد اشتراک رایگان واگذار شده،  هزار و ۱۵۷ اشتراک مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۲۰۱ اشتراک رایگان مربوط به مددجویان سازمان بهزیستی بوده است.

محمودی با اشاره به گازکشی داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک نهاد‌های حمایتی استان در پارسال اظهار کرد: هزینه گازکشی داخلی این مشترکین حدود ۱۲۹ میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • عشق معلمی دَربیابان
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر