Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@09:01:30 GMT

«مستر غذا» کيست و دقيقا چکار مي‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۸۳۶۸

«مستر غذا» کيست و دقيقا چکار مي‌کند؟

خبرگزاري آريا - خبرگزاري مهر: به کاري فکر کنيد که در آن موظف باشيد صرفا غذا بخوريد. غذا بخوريد و به دانه دانه موادغذايي که توي دهانتان مي چرخانيد و مزه هايشان فکرکنيد. چون بايد آن را براي مخاطبانتان شرح دهيد تا آن را به رستوران موردنظر دعوت يا از آمدن به آن جا منصرف کنيد. «علي اشجع» از حدود 10 سال پيش که عکس غذاها و رستوران هايش را مي گذاشت تصميم گرفت يک تستر حرفه اي شود و طعم دقيق و درست غذاهايي که مي خورد را با مخاطبانش در شبکه هاي اجتماعي شريک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براي همين تبديل به «مستر غذا» شد. آقاي مسترغذا کارش اين است که وعده هاي غذاييش را توي رستوران ها بگذارند و ببيند آيا چيز درخوري ارائه مي دهند که به مخاطبانش معرفي کند يا نه؟! به خصوص براي زوج هاي جواني که از دغدغه هايشان پيدا کردن يک کافه و رستوران جذاب براي سپري کردن دوران نامزدي هستند.
سراغ آقاي اشجع رفتيم تا سر از کارش در بياوريم. مستر غذايي که فوق ليسانس معماري دارد و به گفته خودش در تلاش است که از رستوران هاي خوب حمايت کند.

چي شد سر از اين کار درآورديد و تصميم گرفتيد تستر غذا و رستوران شويد؟
در سال 87 به خاطر مسافرتهايي که داشتم فهميدم بسياري از دانشجويان و حتي خود مردم با غذاهاي شهرشان آشنايي ندارند. من عکس مي انداختم و در شبکه هاي اجتماعي مي‌گذاشتم و ديدم خيلي بازديد کننده دارد و حتي عده زيادي کامنت‌هاي مثبت مي‌گذارند. اين کار را هم خيلي دوست داشتم. خيلي‌ها فکر مي‌کنند اينکه هر روز يک رستوران مي‌رويم خيلي جذاب است اما به مرور اين کار خسته کننده مي‌شود و فقط به خاطر علاقه‌اي که به اين کار داريم انجامش مي‌دهيم.
کار به کجا رسيد که مسترغذا شديد؟
اين کار انقدر گرفت که هرکدوم از دوستانم هرجا که مي‌رفتند از من مشاوره مي‌خواستند که کجا غذا بخورند و من راهنمايي‌شان مي‌کردم. از بچگي هم به من مي‌گفتند «علي آدرس» چون همه جاها را پياده مي‌رفتم. بعد از آن هرکس آدرس غذا و رستوران مي‌خواست و به اين کار علاقه‌مند شدم و به خاطر شغل پدرم همه شهرها را مي‌رفتم اين اسم به «مسترغذا»‌تبديل شد. از آن به بعد هرجا که غذا مي‌خورديم و خوشمان مي‌آمد معرفي مي‌کرديم.
بازخوردهاي مردم نسبت به اين کار شما چه بود؟
بازخوردها خيلي مثبت بود. البته عده‌اي هم مي‌آمدند و مسخره مي‌کردند.
کار شما تبليغات است؟
ما تبليغ نمي‌کنيم ما معرفي مي‌کنيم.

پس هدف از کار شما چيست؟
هدف ما اين بود که مردم را تشويق به خوردن غذاي خوب بيرون کنيم. چون نياز است و اگر يک رستوران تعطيل شود خيلي از آدم‌ها بيکار مي‌شوند. ما فقط صندوقدار را مي‌بينيم. اما کلي آدم دارند از يک رستوران نان مي‌خورند. اما مي‌خواستيم غذاهاي خوب را بشناسند و بخورند.
شما چند نفر هستيد؟
يکي از دوستانمان کار عکاسي را انجام مي‌دهد. يکي ديگر از دوستان کار ارتباط و هماهنگي با شهرستان‌ها را انجام مي‌دهد. البته خيلي از رستوران‌ها ما را قبول نمي‌کنند چون فکر مي‌کردند ممکن است مي‌خواهيم بدشان را بگوييم.
رستوران‌هاي مطرح شما را مي‌شناسند؟
بله تقريبا سرآشپزهاي مطرح و رستوران‌هاي خوب ما را مي‌شناسند. بعد سعي مي کنند غذاهاي بهتري برايمان بياورند به اصطلاح VIP برايمان غذا بکشند.
بيشتر چه نوع رستوران‌ها و غذاهايي را معرفي مي‌کنيد؟
تلاشمان اين است که بيشتر غذاهاي محلي که مردم کمتر مي‌شناسند را معرفي کنيم. همچنين رستوران‌هاي خوبي که تازه کار هستند و نياز دارند که کارشان بگيرد يا اينکه محل رستوران جوري ست که پاخورش خوب نيست اما غذاي بسيار خوبي ارائه مي‌دهد. رستوران‌هايي که معماري و دکور خوبي داشته باشند و سعي مي‌کنيم خودمان را جاي مردم بگذاريم.
درآمدشما از اين کار چگونه است؟
ما تازه داريم به درآمد مي‌رسيم. پيش از اين اينطور نبود. يکسري به ما مي‌گفتند چقدر کارتان مزخرف است. روزي 400تا 500 هزارتومان فقط مي‌خوريد. چون ما خودمان پول غذاهايمان را پرداخت مي‌کنيم.
پس تا الان چطور درآمد داشتيد؟
درآمد من کار معماري ست و از درآمد کاري معماري اين کار را انجام مي‌دهم و همانطور که عرض کردم تازه به درآمد رسيديم؟ يعني کار به جايي رسيده‌است که خود رستوران‌ها درشهرهاي مختلف ما را دعوت مي‌کنند. به خصوص رستوران‌هاي شهرهاي مختلف خيلي دوست دارند ما برويم و غذايشان را بخوريم و نظرمان را بگوييم و برخي هم به ما لطف داشتند و هديه‌هايي داده‌اند.
از رستوران‌ها بد هم گفته‌ايد؟
بله برخي مخاطب‌ها گفتند غذاي فلان رستوران بعد است. ما هم سرزده رفتيم آنجا و درباره‌اش نوشتيم که در برخي موارد حتي خواسته‌اند از ما شکايت کنند.
ابلهانه‌ترين قيمت غذايي که ديده‌ايد چه و کجا بوده؟
جوجه سيخي 60هزارتومان در جاده چالوس. وقتي پرسيدم گفت خب بالاخره اينجا به خاطره مسافرهايي که مي‌آيد اين قيمت را گذاشتيم. تا خرده مي‌گيري هم سريع مي‌گويد اجاره‌هايمان بالاست اما چون کسي به آنها نظارت نمي‌کند قيمت‌ها را همينطور الکي مي‌زنند.
گران‌ترين غذايي که خورديد چه بود؟ ارزش داشت؟
استيک در يک رستوران حوالي خيابان جردن که 80هزارتومان بود و داشت پول مکان و جايش را مي‌گرفت. چون موسيقي زنده داشت و دکوراسيون طوري بود که 600 تا 700 ميليون برايش هزينه شده بود.
تا به حال جايي را معرفي کرده ايد که حسابي کارش بگيرد و شلوغ شود؟
بله جايي در شاهرود رفتيم که هنگام عکس گرفتن طرف خيلي راغب نبود. اما بعد از آنکه گرفتيم و معرفي کرديم. زنگ زد و گفت چند رستوران ديگر هم از شما تقاضا دارند که بياييد و غذايشان بخوريد. آنقدر سرشان شلوغ شد که گفتند برداريد چون از عهده اين همه مشتري بر نمي آييم و حتي نان فانتزي بيشتر از اين به ما نان نمي دهد.

چطور جاهايي بيشتر به دلتان مي نشيند؟ و بيشتر دوست داريد که معرفي کنيد؟
چون اصالت جنوبي دارم به مردم جنوب را خيلي دوست دارم. شمال بوديم که جايي را ديديم که نوشته بود فلافل آبادان. همه طرح هايش برزيل بود. پيراهن برزيل پوشيده بودند و لهجه زيباي آباداني داشتند. آنقدر خوب بود که زياد خريديم و با خودمان هم برديم. ما هم معرفي کرديم و بعد از اين معرفي سه تا شعبه زده است و طوري شده که فست فودهاي فلافلي همه تحويل دادند و برند اين آباداني را گرفتند.
مثل خودتان چند نفر وجود دارد که تستر غذا باشند؟
مثل خودم که غذا را تست و آناليز کند نديده ام. اما چندنفري از دوستان هستند که اين کار را انجام مي دهند و همديگر را در افتتاحيه رستوران هاي مختلف ديده ام.
باتوجه به اينکه معمار هستيد.چرا هيچ وقت رستوران خودتان را نساختيد؟
با اينکه به آشپزي خيلي علاقمندم اينطور نبوده که دلم بخواهد رستوران داشته باشم و به اين کار علاقه داشته باشم.
دلچسب ترين غذاي دنيا براي شما کدام است؟
دست پخت مادر که جاي خودش را دارد و قابل معرفي نيست. اما شايد برايتان جالب باشد هربار که مشهد مي روم آنقدر توي صف مي ايستم تا غذاي حضرتي حرم امام رضا به دستم برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریع‌ترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان اروپا کیست؟

سایت یوفا اقدام به معرفی سریع‌ترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ کرده که نونو مندس از پاری سن ژرمن با سرعت ۳۷.۲ کیلومتر بر ساعت در جایگاه نخست قرار گرفته است. کریم آدیمی از دورتموند با ۳۶.۳ و کیلیان ام باپه هم با سرعت ۳۶.۱ کیلومتر بر ساعت به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. حضور سه بازیکن سریع این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب پاری سن ژرمن و دورتموند که هر دوی این دو تیم در حال برگزاری دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند، می‌تواند نشان از یک بازی سریع را در این دور از مسابقات بدهد. در ادامه نگاهی به ۱۰ بازیکن سریع این فصل از مسابقات چمپیونز لیگ می‌اندازیم.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # لیگ قهرمانان اروپا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • سریع‌ترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان اروپا کیست؟
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ این غذا محبوب ممنوع است! + ویدئو