Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:37:17 GMT

ميادين پيش‌روي واليبال ايران در سال 2018

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۹۱۸۴

ميادين پيش‌روي واليبال ايران در سال 2018

خبرگزاري آريا - ملي‌پوشان واليبال ايران در سال 2018 حداقل 13 رويداد مهم جهاني و آسيايي پيش‌رو خواهند داشت. به گزارش خبرگزاري تسنيم و به نقل از روابط عمومي فدراسيون واليبال، ملي پوشان واليبال ايران در سال 2018 حداقل 13 رويداد مهم جهاني و آسيايي پيش رو خواهند داشت تا مردان و زنان اين رشته ورزشي کشورمان در دو گروه مردان و زنان و در تمامي رده هاي سني به ميدان بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهمترين رويداد پيش رو، نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان است که از 19 شهريور تا 8 مهرماه 1397 با حضور 24 تيم به ميزباني دو کشور ايتاليا و بلغارستان برگزار مي‌شود.
تاکنون حضور 22 تيم در اين رقابت ها قطعي شده است که از قاره کهن آسيا تيم هاي ايران، چين، ژاپن و استراليا شرکت مي کنند.
تيم‌هاي فرانسه، هلند، اسلووني، روسيه، صربستان، فنلاند و بلژيک نيز در رقابت‌هاي انتخابي قاره اروپا سهميه حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان به دست آوردند. همچنين از قاره سبز حضور تيم‌هاي ايتاليا و بلغارستان به عنوان ميزبانان و لهستان به عنوان قهرمان سال 2014 در اين رقابت‌ها قطعي است.
تيم هاي برزيل و آرژانتين از آمريکاي جنوبي سهميه رقابت هاي جهاني به دست آوردند، تيم هاي تونس، مصر و کامرون از قاره آفريقا جهاني شدند و با سه تيم نورسيکا (آمريکا، جمهوري دومينيکن و کانادا) جمع تيم هاي مشخص شده قهرماني مردان جهان در سال 2018 به 22 تيم مي رسد.
دو سهميه ديگر اين رقابت ها در مسابقات انتخابي نورسيکا مشخص خواهد شد.
** ليگ ملت‌هاي واليبال
«ليگ ملت‌هاي واليبال» ديگر رويداد مهم سال 2018 است که در دو گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد و تيم ملي مردان ايران به همراه 15 تيم ديگر در رقابت هاي سطح يک آن شرکت مي کند.
مرحله مقدماتي ليگ ملت هاي واليبال سال 2018 مردان در مدت پنج هفته برگزار مي شود که جمهوري اسلامي ايران در هفته پنجم دور مقدماتي ميزبان است. در ليگ ملت هاي واليبال سال 2018 مردان هر تيم حداقل 15 بازي انجام مي دهد که در مجموع 130 مسابقه برگزار خواهد شد.
سطح يک ليگ جهاني سال 2018 از چهارم خردادماه شروع مي شود و تا سوم تيرماه ادامه خواهد داشت. رقابت هاي دور مقدماتي با حضور 16 تيم و در پنج هفته پيگيري مي شود. جمهوري اسلامي ايران در هفته پنجم ميزبان است.
هفته نخست ليگ جهاني 2018 طي روزهاي چهارم، پنجم و ششم خردادماه 97 برگزار مي‌شود و تيم ملي واليبال ايران در اين هفته در کشور فرانسه به مصاف تيم هاي ژاپن، استراليا و فرانسه خواهد رفت.
هفته دوم ليگ جهاني 2018 طي روزهاي يازدهم، دوازدهم و سيزدهم خردادماه 97 برگزار مي شود و تيم ملي واليبال ايران بايد در آرژانتين با تيم‌هاي کانادا، ايتاليا و آرژانتين ديدار کند.
هفته سوم ليگ جهاني 2018 طي روزهاي هجدهم، نوزدهم و بيستم خردادماه 97 برگزار مي‌شود و تيم ملي واليبال ايران در روسيه به مصاف تيم‌هاي چين، برزيل و روسيه مي رود.
هفته چهارم ليگ جهاني 2018 طي روزهاي 25 ، 26 و 27 خردادماه برگزار مي‌شود و تيم ملي واليبال ايران در آمريکا به مصاف تيم‌هاي لهستان، صربستان و ميزبان خواهد رفت.
هفته پنجم و پاياني ليگ جهاني 2018 طي روزهاي اول، دوم و سوم تيرماه 97 برگزار مي‌شود و تيم ملي واليبال ايران در تهران به مصاف تيم‌هاي آلمان، بلغارستان و کره جنوبي مي رود.
** بازي‌هاي آسيايي اندونزي
هجدهمين دوره بازي هاي آسيايي از 27 مرداد تا 11 شهريورماه سال آينده به ميزباني جاکارتا در کشور اندونزي برگزار مي شود. واليبال سالني و ساحلي نيز از جمله رشته هاي ورزشي اين بازي‌هاست.
هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اينچئون 2014 با کسب 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز براي کاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران و کسب عنوان پنجمي بازي ها خاتمه يافت که تيم ملي واليبال ايران عنوان قهرماني و مدال طلاي اين بازي ها را در اختيار دارد و در سال 2018 نيز براي دفاع از آن به ميدان مي رود.
بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تيم ملي ب واليبال مردان ايران در اين بازي ها شرکت مي کند.
** جام کنفدراسيون آسيا
مسابقات واليبال جام کنفدراسيون آسيا در سال 2018 براي نخستين بار در دو سطح يک و دو برگزار مي شود که ميزبان سطح يک مردان و زنان به کشورهاي چين تايپه و تايلند واگذار شده است.
ششمين دوره جام کنفدراسيون واليبال آسيا (سطح يک) در گروه مردان از 18 تا 24 مردادماه سال 97 به ميزباني چين تايپه برگزار مي شود و ايران نيز در اين رقابت ها نماينده خواهد داشت.
ششمين دوره جام کنفدراسيون واليبال در گروه زنان (سطح يک) از 19 تا 25 شهريورماه سال آينده به ميزباني تايلند برگزار مي شود.
همچنين نخستين دوره سطح دوي جام کنفدراسيون واليبال آسيا در گروه مردان از 15 تا 21 مردادماه در کشور قرقيزستان برگزار مي شود که ايران در اين رقابت ها نماينده نخواهد داشت چون در سطح يک شرکت مي کند.
نخستين دوره سطح دوي جام کنفدراسيون واليبال آسيا در گروه زنان نيز از 8 تا 14 مردادماه سال 97 در کشور هنگ کنگ پيگيري خواهد شد. تيم ملي واليبال بانوان ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا رتبه نهم به دست آورد و احتمالا در اين رقابت ها شرکت مي کند.
پنجمين دوره مسابقات واليبال جام کنفدراسيون آسيا از يکم تا هفتم مهرماه سال 95 با حضور هشت تيم برتر آسيا در تايلند برگزار شد و تيم ملي ب ايران با کسب عنوان قهرماني به چهارمين مدال طلاي ايران در اين رقابت ها دست يافت.
** قهرماني جوانان آسيا
نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان زير 20 سال آسيا از 30 تيرماه سال 97 در منامه پايتخت بحرين آغاز مي شود و تا ششم مردادماه به مدت هشت روز پيگيري خواهد شد.
هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان زير 20 سال آسيا از 19 تا 27 تيرماه سال 95 به ميزبان چين تايپه برگزار شد و تيم ملي واليبال جوانان ايران با پذيرش شکست در ديدار نهايي برابر چين به مقام نايب قهرماني دست يافت.
واليبال جوانان ايران تجربه حضور در پانزده دوره اين رقابت ها در پرونده کاري خود دارد که پنج عنوان قهرماني، سه نايب قهرماني و دو مقام سومي ره آورد آنان از اين رقابت ها است و در سال 2018 شانزدهمين حضور خود در اين رقابت ها را تجربه خواهد کرد.
همچنين نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان دختر زير 19 سال آسيا از 20 تا 27 خردادماه سال 97 به مدت هشت روز در هانوي پايتخت ويتنام پيگيري خواهد شد.
هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان زير 19 سال دختر آسيا از دوم تا دهم مردادماه سال 1395 به ميزباني تايلند برگزار شد و تيم هاي چين، ژاپن و تايلند رتبه هاي اول تا سوم را به دست آوردند.
تيم ملي واليبال جوانان دختر ايران در سال 2018 پنجمين حضور خود در رقابت هاي قهرماني آسيا را تجربه مي کند و در دوره قبل در کشور تايلند به جايگاه نهمي دست يافت.
** قهرماني نوجوانان آسيا
دوازدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان زير 18 سال آسيا از دهم تا هفدهم تيرماه سال آينده به ميزباني جمهوري اسلامي ايران در شهر تبريز برگزار مي شود.
واليبال نوجوانان ايران با هفت قهرماني در قاره کهن آسيا که شش عنوان آن از سال 2005 تا 2014 به صورت متوالي به دست آمده است، عنوان پرافتخارترين کشور رقابت هاي قهرماني آسيا را در پرونده کاري دارد و تيم ملي واليبال نوجوانان ايران در دوازدهمين حضور خود در اين رقابت ها، به دنبال کسب هفتمين قهرماني در تبريز است.
چهار تيم برتر مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان زير 18 سال آسيا، سهميه رقابت هاي جهاني سال 2019 را به دست مي آورند.
همچنين دوازدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان دختر زير 17 سال آسيا از 30 ارديبشت ماه سال آينده به ميزباني شهر ناخون پاتوم تايلند آغاز مي‌شود و به مدت هشت روز پيگيري خواهد شد.
واليبال نوجوانان دختر ايران تا کنون در پنج دوره اين رقابت ها شرکت کرده است که رتبه نهم در سال 2010 و 2017 بهترين جايگاه کسب شده ايران در اين رقابت هاست. ملي پوشان ايران در سال‌هاي 2008، 2012 و 2014 رتبه‌هاي يازدهم، دهم و دهم مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان دختر آسيا را به دست آوردند.
تيم ملي واليبال نوجوانان دختر ايران در رقابت هاي تايلند با هدايت ميترا شعبانيان به دنبال ارتقاء جايگاه واليبال ايران در آسياست.
** قهرماني باشگاه‌هاي آسيا
نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا در گروه مردان از 9 تا 16 مردادماه سال آينده به ميزباني نايپيداو پايتخت ميانمار برگزار مي شود.
هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه‌هاي مردان آسيا در سال 2017 از هفتم تا پانزدهم تيرماه سال جاري به ميزباني ويتنام برگزار شد و تيم بانک سرمايه در دومين حضور آسيايي خود براي دومين بار عنوان قهرماني قاره کهن آسيا را به دست آورد. تيم هاي تويودا (ژاپن) و العربي (قطر) نيز مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
همچنين نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا در گروه زنان نيز از 20 تا 27 تيرماه سال 97 در شهر «اوسکمن گورسک» قزاقستان برگزار خواهد شد.
هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي زنان آسيا در سال 2017 نيز از چهارم تا دهم خردادماه در شهر «اوسکمن گورسک» کشور قزاقستان برگزار شد که تيم بانک سرمايه نماينده زنان ايران در جايگاه ششم قرار گرفت.
قهرمان ليگ برتر مردان و زنان ايران در سال 96 سهميه حضور در رقابت هاي سال 2018 آسيا به ميزباني ميانمار و قزاقستان را به دست مي آورند.
مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان در سال 2018 ديگر رويداد واليبال ايران خواهد بود که تيم بانک سرمايه با کسب عنوان قهرماني آسيا در سال 2017 سهميه حضور در آن را به دست آورده است.
** تور جهاني کيش
فدراسيون واليبال ايران امسال براي سومين سال متوالي ميزبان مسابقات تور جهاني ساحلي است که اين رقابت ها در جزيره کيش برگزار مي شود.
نخستين دوره تور جهاني واليبال ساحلي در ايران از 27 تا 30 بهمن ماه سال 94 با حضور 48 تيم از 21 کشور جهان در جزيره کيش برگزار شد و تيم هاي قطر (جفرسون سانتوس پريرا – شريف يونوس)، روسيه (اولگ استويانوسکي – آرتم يارزوتکين) و لهستان (بارتوش لويژاک – پيوتر کانتور) مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند.
برگزاري شايسته نخستين دوره تور جهاني ساحلي تاييد فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) را به همراه داشت تا جمهوري اسلامي ايران براي سه سال متوالي ميزبان اين رقابت ها شود. در دومين سال تور جهاني کيش تغييراتي نسبت به سال نخست ايجاد شد که سه ستاره شدن آن و افزايش 25 هزار دلاري جوايز از جمله آنان بود.
در تور جهاني سال 2017 کيش، تيم هاي روسيه (نيکيتا ليامين – وياچزلاف کرازيلنيکوف)، لهستان (پيوتر کانتور – بارتوش لوزياک) و روسيه (اولگ استويانوفسکي – آرتم يارزوتکين) به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند.
سومين دوره تور جهاني واليبال ساحلي به ميزباني جمهوري اسلامي ايران از يکم تا پنجم اسفندماه در جزيره کيش برگزار مي شود.
بر اساس برنامه اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني واليبال، تور جهاني کيش پنجمين رويداد ساحلي جهان در سال 2018 هست.
تورهاي جهاني واليبال ساحلي سال 2018 با مسابقات چهار ستاره هلند از 13 تا 17 ديماه در دو گروه مردان و زنان آغاز مي شود. همچنين تور جهاني يک ستاره مردان و زنان استراليا نيز از 12 تا 15 بهمن و قبل از تور جهاني کيش برگزار مي شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود دقایقی پیش با قهرمانی تیم دختران کشورمان بسته شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت نیز به فینال غرب آسیا صعود می کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیات تنیس خراسان شمالی است.

کد خبر 6089272

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس ایران در غرب آسیا
  • دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند