Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان خراسان رضوی، شب گذشته، 11 آبان‌ماه در مسجد پنجتن(ع) برگزار شد؛ در این مراسم به سراغ شرکت‎‌کنندگان این دوره از مسابقات رفتیم تا میزان رضایت آنان را از نحوه برگزاری این رقابت‌ها جویا شویم.
شهبازی‌نیا، شرکت‌کننده نیشابوری رشته حفظ زیر 18 سال در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه مسئولان، اطلاع‌رسانی ضعیفی نسبت به زمان برگزاری این رقابت‌ها داشتند، تصریح کرد: دو روزمانده به برگزاری مسابقات به وسیله پیامک جهت شرکت در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان خراسان رضوی اطلاع‌رسانی شد که زمان کوتاهی بود و فرصت کافی برای تمرین وجود نداشت، به همین دلیل دچار استرس شده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تمامی بانوان متسابق در سالن کتابخانه کنار مسجد پنجتن(ع) به رقابت پرداختند که حضور فرزندان کوچکشان در این محل، نظم مسابقه و تمرکز شرکت‌کنندگان را از بین می‌برد.
تداخل محل برگزاری مسابقات اذان با قرائت تحقیق
یکی دیگر از متسابقان این دوره از رقابت‌های مدهامتان که نخواست نامش عنوان شود، بیان کرد: از جمله مشکلاتی که متسابقان در مرحله شهرستانی و استانی با آن روبه‌رو بودند، بحث سیستم صوت بود؛ در مرحله شهرستانی این رقابت‌ها فاصله اندکی میان محل برگزاری مسابقات قرائت تحقیق و اذان وجود داشت. به همین دلیل مسئولان، باندهای مربوط به محل برگزاری مسابقه قرائت تحقیق را خاموش کردند و تنها یک باند در فضا روشن بود، این عمل باعث شد، متسابقی که در جایگاه قرار می‌گیرد، صدای خود را نشنود و بلندتر از حد معمول تلاوت کند و نتواند تلاوت خوبی را ارائه دهد.
این متسابق ادامه داد: همچنین صدای مؤذنان و قاریان قرآن به دلیل نزدیکی محل برگزاری مسابقات آنان، با یکدیگر تداخل ایجاد می‌کرد که در نهایت موجب ‌شد قاریان در تلاوت خود دچار مشکل شوند و همین امر به حذف بعضی از قاریان در مرحله مقدماتی منجر شود.
شرکت‌کننده دیگری نیز در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: نقص در بحث سیستم صوتی تنها به مرحله مقدماتی این رقابت‌ها ختم نشد و سیستم صوت در مرحله استانی نیز صدای مناسبی نداشت و صدای متسابق، ضعیف و گنگ به گوش می‌رسید.
همچنین فاطمه سردارآبادی، شرکت‌کننده رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم از جوین در گفت‌وگو با خبرنگار ما با رضایت نسبی نسبت به مسابقات، گفت: محل مناسبی برای اسکان متسابقانی که از شهرستان‌های اطراف به مشهد می‌آیند، در نظر گرفته نشده بود، همچنین اطلاع‌رسانی نسبت به زمان برگزاری مسابقات دیر انجام شد و بسیاری از متسابقان نتوانستند تمرین کافی داشته باشند.
استقبال کمرنگ متسابقان از دوازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان خراسان رضوی
مرضیه ایل‌درآبادی از شهرستان جوین که فرزندانش موفق به شرکت در این رقابت‌ها نشدند، پیامک اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقات را نامفهوم دانست و گفت: در پیامک مشخص نبود کدام رشته مختص به چه رده سنی است؛ به همین جهت تعدادی از فرزندانم را که مشتاق شرکت در این مسابقات بودند، نتوانستم در سایت ثبت‌نام کنم.
وی با اشاره به اینکه قاریان برجسته زیادی در سطح استان وجود دارند اما شرکت‌کنندگان این دوره از رقابت‌ها اندک بود، افزود: محل برگزاری مسابقات خوب بود اما می‌توانست مکان بهتری که شایسته چنین رقابت‌هایی باشد برای متسابقان در نظر گرفت.
یکی دیگر از متسابقان که معتقد است، قاریان مشهدی در عرصه‌های مختلف قرآنی حضور پررنگی دارند، تبلیغات و اطلاع‌رسانی ضعیف را علت حضور کمرنگ این قاریان در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن عنوان کرد.
رضا گلشاهی، شرکت‌کننده مشهدی رشته حفظ کل قرآن کریم دوازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان خراسان رضوی با بیان اینکه فاصله زمانی بین اطلاع‌رسانی و برگزاری مسابقات کوتاه بود، تشریح کرد: اگر سال‌های آینده زودتر برنامه‌ریزی‌های مرتبط به مسابقات انجام گیرد، دیگر شاهد بی‌نظمی‌های زمان برگزاری نخواهیم بود.
گفتنی است، در پایان مراسم اختتامیه متسابقان دوازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان خراسان از نفرات اول تا سوم هر رشته در دو بخش آقایان و بانوان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • رقابت حدود ۱۶ هزار داوطلب قزوینی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان